Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Roland pedaal PK 5A (+ midiboard) op T3
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

BramvT
Junior Member

72 berichten

Geplaatst - 04/06/2015 :  19:08:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste keyboard-collega's,

Ik heb nu een Tyros-3....en heb afgelopen week een 4-jaar oude Roland pedaalset (model PK 5A) gekocht, plus een midibordje erbij....zodat ik de T3 als een gewoon orgel zou kunnen bespelen.
Een medewerker van een muziekzaak in mijn stad heeft allerlei aanpassingen gedaan in mijn T3 (midi instellingen e.d.)...het pedaal doet het wel, maar kan het alleen maar gebruiken als de ACMP knop aan staat.

En het is niet zo geworden als ik gehoopt had...dus met de T3 als een gewoon orgel op bijvoorbeeld het pedaal een 8 of 16 voet orgelpijp selecteren)

Ook het Midibordje (Alesis Q61) doet het niet zoals ik zou willen (krijg alleen het pianogeluid)...aangezien ik zelf helemaal geen verstand heb van Midi, zou ik van jullie willen weten of dit überhaupt wel allemaal kan.

Anders zet ik die pedaalset weer te koop (of ruil hem in) en zet alleen een betere Yamaha bovenop de T3...en laat ze onafhankelijk van elkaar spelen...de ene voor de begeleiding en de andere de melodie.

Tyros-4 Black edition 2012

Bewerkt door BramvT op 04/06/2015 19:11:36

Ronde
New Member

20 berichten

Geplaatst - 05/06/2015 :  06:54:59  Toon profiel  Reageer met citaat
@BramvT, ik heb je een PM gestuurd

Vr.gr,
Frank
Ga naar bovenaan de pagina

BramvT
Junior Member

72 berichten

Geplaatst - 05/06/2015 :  08:27:27  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ronde

@BramvT, ik heb je een PM gestuurd

Vr.gr,
Frank


Ik zit al te zoeken waar mijn berichtenbox staat, maar kan die niet vinden.

Tyros-3
Ga naar bovenaan de pagina

Ronde
New Member

20 berichten

Geplaatst - 05/06/2015 :  09:12:50  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BramvT

citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ronde

@BramvT, ik heb je een PM gestuurd

Vr.gr,
Frank


Ik zit al te zoeken waar mijn berichtenbox staat, maar kan die niet vinden.

Tyros-3



Is mijn fout met term PM, het is een mail die naar jou gestuurd is. Sorry

Vr.gr,
Frank
Ga naar bovenaan de pagina

Ronde
New Member

20 berichten

Geplaatst - 06/06/2015 :  08:55:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Bram,

Jammer dat je afziet van de aangeboden hulp. Laat je ons nog aub weten hoe je de situatie nu zelf gaat oplossen? Ik ben er wel benieuwd naar.
Succes met het maken van de keuze daarin.

Vr.gr,
Frank
Ga naar bovenaan de pagina

BramvT
Junior Member

72 berichten

Geplaatst - 07/06/2015 :  00:14:25  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ronde

Bram,

Jammer dat je afziet van de aangeboden hulp. Laat je ons nog aub weten hoe je de situatie nu zelf gaat oplossen? Ik ben er wel benieuwd naar.
Succes met het maken van de keuze daarin.

Vr.gr,
Frank



Beste Frank....allereerst dank voor je aangeboden hulp, maar zoals ik je al schreef, ik ben niet iemand die wekenlang gebruiksaanwijzingen gaat doorzoeken en met (midi) instellingen bezig zijn.

Vandaar dat ik vandaag besloot om zowel het (vrij goedkope) midibordje terug te brengen en meteen de Roland pedaalset bij hem inruilen (daar had hij interesse in ivm al die andere muzikanten die in hun winkel komen)....en heb nu een PSR 9000 van hen (voor weinig bijbetalen) erbij genomen.

Dus heb ik nu een fraaie twinset....onderop de PSR 9000 en bovenop de T3.
Nu nog onafhankelijk van elkaar....maar kan alvast wel met 2 volledige toetsenborden spelen, zonder in de knoop te raken.

Overigens een best "zware jongen" die PSR 9000 (zowel qua gewicht, waar een Tyros niet aan kan tippen, als de mogelijkheden), zal wel door de speakers komen uiteraard...en kom bijvoorbeeld fraaiere choirstemmen tegen dan de T3 (standaard) heeft.

(Schijnt rond 2001 te zijn uitgekomen, er staat Versie 3 op tijdens het starten, wat dat wil zeggen weet ik nog niet)

Toch heb ik vorig jaar ook korte tijd een PSR 950 in bezit gehad met ingebouwde speakers, maar die was lang zo zwaar niet als deze 9000.


Later zal ik weleens proberen om de T3 met de 9000 via Midi met elkaar te verbinden....daarvoor moet er eigenlijk een keer een Midi-expert bij mij langskomen.

Pedalen heb ik dus maar laten varen.

Overigens ben ik ook erg blij met mijn zeer stevige Wersi twin-standaard die ik voor een prikje op de kop kon tikken....eentje die je in kunt klappen (weegt ook best wat) en in allerlei hoogtes kunt instellen, plus de 2e steun in verschillende stappen schuin naar beneden...zodat je 2e keyboard (de T3) vrij dicht op je onderste staat...ideale oplossing.



Tyros-3

Bewerkt door BramvT op 07/06/2015 00:34:31
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1583 berichten

Geplaatst - 07/06/2015 :  13:20:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Bram ,

Wat ben je er uiteindelijk mee opgeschoten ?

Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
Ga naar bovenaan de pagina

BramvT
Junior Member

72 berichten

Geplaatst - 07/06/2015 :  14:40:06  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soryt

Bram ,

Wat ben je er uiteindelijk mee opgeschoten ?

Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers


Wat denk je zelf !

(beetje domme vraag)

Tyros-3
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1583 berichten

Geplaatst - 07/06/2015 :  18:21:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat

[/quote]
Wat denk je zelf !

(beetje domme vraag)

Tyros-3
[/quote]

Jammer dat je zo reageert , ik snap echt niet wat je er nou mee bent opgeschoten .

Veel plezier er mee .

Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3181 berichten

Geplaatst - 07/06/2015 :  18:56:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik moet bekennen me dat ook af te vragen Bram
Jouw bedoeling leek in eerste instantie om een soort 'orgel-setup' met 2e klavier en pedaal te bouwen.

Naar mijn idee kan iemand die zich niet wil/kan verdiepen in MIDI instellingen zowieso beter gewoon een écht orgel aanschaffen.... dat werkt altijd.
Jaaaaaren lang moest ik vrij regelmatig de 'in de war geschopte' MIDI instellingen van een toetsenist op orde brengen want zelf vertikte hij het om enige moeite te doen het te begrijpen.

Je hebt nu het pedaal weg gedaan en een PSR9k die als losse klankbron/toetsenbord gebruikt wordt. Geen orgel opstelling meer dus. Ben wel benieuwd hoe je die twee aan elkaar gaat linken.

Goedbedoeld advies : Probeer je wel te verdiepen in MIDI, het is niet zo moeilijk als het lijkt
Ga naar bovenaan de pagina

BramvT
Junior Member

72 berichten

Geplaatst - 07/06/2015 :  19:14:11  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie

Ik moet bekennen me dat ook af te vragen Bram
Jouw bedoeling leek in eerste instantie om een soort 'orgel-setup' met 2e klavier en pedaal te bouwen.

Naar mijn idee kan iemand die zich niet wil/kan verdiepen in MIDI instellingen zowieso beter gewoon een écht orgel aanschaffen.... dat werkt altijd.
Jaaaaaren lang moest ik vrij regelmatig de 'in de war geschopte' MIDI instellingen van een toetsenist op orde brengen want zelf vertikte hij het om enige moeite te doen het te begrijpen.

Je hebt nu het pedaal weg gedaan en een PSR9k die als losse klankbron/toetsenbord gebruikt wordt. Geen orgel opstelling meer dus. Ben wel benieuwd hoe je die twee aan elkaar gaat linken.

Goedbedoeld advies : Probeer je wel te verdiepen in MIDI, het is niet zo moeilijk als het lijkt


Wel een prima orgelopstelling dus....met 2 onafhankelijke toetsenborden en ACMP dus UIT...kan ik ze volledig gebruiken, of het nu met kerkorgelsetting is of accordeon.

En zoals ik al schreef....later moet ik maar eens een Midi-expert bij mij langs laten komen, die deze 2 Yamaha's (via midi kabel) met elkaar gaat verbinden.

Maar met ook nog dat pedaal erbij, wilde het die medewerker bij de muziekzaak niet goed lukken....en ik wil spelen en niet wekenlang zitten hannessen met Midi instellingen.

De 9000 staat nu op een extra versterker en boxen aangesloten...de T3 uiteraard met zijn eigen boxenset....heb vandaag al even zitten proberen en met kerkorgel-sounds speelt de twinset prachtig !
Als IK maar tevreden ben tenslotte.

Het idee van een (zwaar) Yamaha orgel van dik 22 jaar oud heb ik dus laten varen...mede ook omdat je met deze beide Yamaha's nog kunt uitbreiden qua voices e.d.

En bij een gewoon orgel had de Tyros te hoog voor mij gestaan...met de Wersi standaard kan ik zeer goed met beiden overweg.

En hierin had ik dus helemaal geen zin, ik citeer je even :

citaat:
Jaaaaaren lang moest ik vrij regelmatig de 'in de war geschopte' MIDI instellingen van een toetsenist op orde brengen want zelf vertikte hij het om enige moeite te doen het te begrijpen.


Tyros-3

Bewerkt door BramvT op 07/06/2015 19:15:00
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3181 berichten

Geplaatst - 07/06/2015 :  19:29:48  Toon profiel  Reageer met citaat
OK Bram.... veel plezier ermee, gaat je vast lukken!
Ga naar bovenaan de pagina

BramvT
Junior Member

72 berichten

Geplaatst - 07/06/2015 :  22:33:04  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie

OK Bram.... veel plezier ermee, gaat je vast lukken!


Dank je !

Tyros-3
Ga naar bovenaan de pagina

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 07/06/2015 :  23:37:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Bram bedankt voor de toelichting.
Nu snap ik je bedoeling.

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
Ga naar bovenaan de pagina

Gulio
Junior Member

75 berichten

Geplaatst - 07/09/2015 :  16:07:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi

Ik heb een 17 stoks midi baspedaal ( fatar ) op de tyros 3
aangesloten en boven de tyros een midi toetsenbord.

Als je de juiste kanalen insteld kun je ze allemaal gelijktijdig
bespelen. Ik heb ook een Wersi verona en het spelen
hierop is vergelijkbaar met bovenstaande combinatie.
Voordeel is dat ik het gemakkelijker mee kan nemen.

Kijk eens in het handboek van de tyros op welke kanalen de diverse
tonen reageren en stel dat in op het pedaal en/of keyboard.
Werkt prima

Gulio
Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 07/09/2015 :  18:56:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Kijk eens naar mijn "kookboek" bij Overige Onderwerpen, Midiinstellingen Tyros + 2e keyboard en baspedaal.
Moet je dan wel lukken.

Groet,
Ruud
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000