Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Kan MULTIPAD niet saven in REGISTRATION MEMORY
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

mr. M.W.
Average Member

152 berichten

Geplaatst - 08/07/2015 :  11:20:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Wanneer ik in bijvoorbeeld Registration Memory Bank 1 oa. Multipad Control 1 mee wil saven dan lukt dit niet. Ik wil bijvoorbeeld onbder Reg.Bank 1 dat Multipad 1 meedoet en daarna bij Reg. Memory 2 de multipad niet meer mee doet. Wat doe ik : Ik zet Multipad 1 aan en druk op Memory en Registration Memory 1 daarna zet ik de Multipad uit en druk op Memory en Registration Memory 2. Wanneer ik daarna Registration Memory 1 indruk gaat het Multipad niet spelen. Op de Registration Memory Contents pagina staat alles aangevinkt. Dus ook de Multipad. Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe.

Bedankt,

Mario

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 09/07/2015 :  09:33:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Mario,


Je doet niets fout, maar wat jij wilt gaat niet.

Met registraties kun je een groot aantal instellingen opslaan en weer oproepen, maar geen acties starten of stoppen tijdens het spelen.

Je kunt wel een gekozen Multipad in een registratie opslaan en later weer oproepen maar niet starten of stoppen. Dat moet je zelf doen.

Zo kunt je ook de Sync Start van een mutlipad opslaan, maar het starten doe je zelf, door het indrukken van één of meer toetsen.

In de Tyros5 Datalist kun je op pagina's 69 t/m 79 precies zien welke instellingen je in een registratie kunt opslaan.

Gr. Richard
Ga naar bovenaan de pagina

stijn
Average Member

226 berichten

Geplaatst - 09/07/2015 :  12:38:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Mario,

Je kan een Multipad opslaan en automatisch laten spelen.
Let op: de Multipad zal pas starten op het ogenblik dat je een akkoord speelt met de linkerhand.

Hier is een voorbeeld:
voor Registratie knop 1: kies de Style en zorg dat de Sync Start aan staat (voor Reg 2, 3 enz moet de Sync Start niet meer aanstaan omdat de style dan al loopt), dan: onder de select knop in de multipad control sectie zie je een Sync Start knop, hou die ingedrukt en druk op Multipad 1 - het lampje knippert. Sla de registratie op onder Reg 1. Wanneer je een akkoord speelt met de linker hand, start de style en de multipad gelijktijdig.

Je wilt vervolgens een Registratie 2 maken waarbij de Multipad stopt. Voor zover ik weet is daar geen mogelijkheid toe, maar je kan het met een trucje omzeilen:
maak een Multipad aan die je met Audio link koppelt aan een geluidloze wave. Met de Sync Start + multipad methode van hierboven, sla je de instelling op onder Reg 2 (Sync start voor style hoeft niet meer). Tijdens het spelen, druk je op Reg 2 (of je gebruikt een pedaal + Regist Sequence) en op het moment dat je een akkoord speelt met de linkerhand, neemt de geluidloze wave het over.

Als je meer wil weten hoe je een geluidloze wave moet maken en koppelen met Audio link, dan verneem ik het wel.

Groetjes,

Stijn

Bewerkt door stijn op 09/07/2015 12:45:58
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 09/07/2015 :  15:48:37  Toon profiel  Reageer met citaat
en als je nu in de tweede registr. waarin de MP
niet dient te spelen eens gewoon het volume van de MP
in "balance" op nul zet, zou dat niet lukken ?
VrGr
eddy
Ga naar bovenaan de pagina

mr. M.W.
Average Member

152 berichten

Geplaatst - 09/07/2015 :  23:25:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Eddy, Stijn, en Richard bedankt voor de tips. Hier heb iets aan.

Groet,

Mario
Ga naar bovenaan de pagina

stijn
Average Member

226 berichten

Geplaatst - 10/07/2015 :  11:07:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Mario,

Dank zij Mark Z van Keyboard Players and Listeners, die zo vriendelijk was me de procedure te mailen, kan ik u het correcte antwoord op uw vraag doorspelen:

Wanneer je gebruik maakt van een MultiPad met vier lege Pads
kunnen die dienen om een doorlopende Pad te stoppen.
Die lege Pads worden ook wel MultiPad stopper genoemd.
Op zo'n lege Pad staat meestal één noot met als volume de laagste stand nl 1.
Anders werkt die Pad niet. Hij is dus onhoorbaar.
Wanneer je op je keyboard een nieuwe registratie aanmaakt met ingedrukt de lege pad op de plaats van de spelende pad , dan stop je daarmee de spelende pad wanneer je die registratie kiest.


Voor meer informatie over Multipads kan je terecht op Mark Z's Multipad Files:

http://psrtutorial.com/sty/OF/mpMark.html

Nogmaals langs deze weg dank aan Mark Z.

Stijn

Ga naar bovenaan de pagina

stijn
Average Member

226 berichten

Geplaatst - 10/07/2015 :  19:37:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Voor Mario, en alle andere geïnteresseerden,

MarkZ heeft zijn Multipadstopper ter beschikking gesteld en die is te downloaden via de volgende link:

http://www.psrtutorial.com/forum/index.php/topic,30213.msg223048/topicseen.html#msg223048

of langs deze weg:

https://www.dropbox.com/s/ksqhmavzzihesl0/MultiPad%20Stop.S694.PAD?dl=0

Met dank aan MarkZ voor zijn hulp en inzet.

Grtjs,

Stijn
Ga naar bovenaan de pagina

stefan
Junior Member

87 berichten

Geplaatst - 10/07/2015 :  21:19:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van stefan  Reageer met citaat
Eddy dat klopt wat jij zegt je kan in een 2de registratie het volume op nul zetten dat gaat werken of je kan markz "stopper" gebruiken feit blijft wel dat je dan een extra registratie knop nodig hebt om die multipad te doen stoppen
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 11/07/2015 :  09:34:06  Toon profiel  Reageer met citaat
er zal hoe dan ook ergens moeten op gedrukt worden om de MP te doen stoppen,
tenzij men eventueel de methode toepast die een tijdje geleden
door Etienne Vlbrgt beschreven werd, ik citeer :
"Een oplossing zou kunnen zijn om je MP (multipad) aan te passen naar het aantal maten dat je wil dat hij klinkt.
Even verduidelijken :
bvb je hebt een MP die 1 maat duurt.
Hij staat ingesteld als REPEAT.
Deze MP zal nu dus herhaaldelijk spelen totdat je hem manueel uitzet.
Als je nu die MP verlengt naar het aantal maten die hij moet klinken, en REPEAT afzet,
dan zal hij zolang spelen als het aantal maten die je hebt gemaakt, en dan stoppen.
Je maakt dus een nieuwe MP vanaf de bestaande MP, en bewaart deze onder een andere naam op je HD.
Je kan dit bewerkstelligen met het programma MixMaster bijvoorbeeld.
Je dient dan dus wel te weten hoelang de MP (aantal maten) moet klinken."

Persoonlijk werk ik veel met midi, waarbij ik een usersysex in de midi invoeg
die een event processor aanstuurt die nauwkeurig het starten/stoppen van
de MP schakelt en zelfs de gewenste MP laat kiezen.
De event processor is een doosje ter grootte van een pakje cigaretten
dat middels twee midikabeltjes geschakeld is tussen midi in en out van de Tyros.
Deze processor doet het werk van de MFC10-pedaal maar dan met sysex in de midifile
ipv.op de knopjes te drukken.
Enige nadeel : er dient steeds een midifile mee te lopen.
VrGr
eddy

Bewerkt door eddy vanzee op 11/07/2015 11:34:26
Ga naar bovenaan de pagina

mr. M.W.
Average Member

152 berichten

Geplaatst - 13/07/2015 :  19:32:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank iedereen voor de geweldige uitleg. Ik wordt steeds blijder met de TYROS 5, en......het forum.

Groet,

Mario

Bewerkt door mr. M.W. op 13/07/2015 19:33:07
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000