Auteur |
Onderwerp |
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 16/07/2015 : 11:02:41
|
in een vorig onderwerp schrijft Maarten : citaat : "Als je een liedje helemaal in de chord track hebt zitten, kun je een aantal leuke dingen doen. Je kunt een song heel snel "renderen" met verschillende styles. En er is een forumlid (weet niet meer wie) die bij een nieuw model Tyros zijn songs snel omzet met de nieuwe style."
Hierover zou ik wel meer willen weten, heb diverse handleidingen nagezocht doch vind niets over dit onderwerp. Heb tevens geprobeerd via "SongCreator" > tabblad "Chord" hierin andere styles gekozen en expand & save: hoor eigenlijk geen verschil. VrGr eddy
Wie weet er meer van ?
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 16/07/2015 : 22:02:42
|
Gewoon nieuwe style kiezen en expand execute. Nieuwe song opslaan. De style kan alleen gekozen in het user geheugen of een interne style gebruiken. Als je de style bewerkt hebt en geexpand heb. Kun je de style wel op de hardeschijf opslaan. Style op de harddisk weer kiezen en nog een keer expand Dan is de style aan de song gekoppeld zonder dat je een registratie hoeft te gebruiken. Mag natuurlijk altijd. Maar als de song alleen gekozen wordt dan word ook de style geladen.
Groeten, Wim |
Bewerkt door tyro op 16/07/2015 22:32:04 |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 17/07/2015 : 10:53:55
|
Na Expand moet je even wachten (het Play lampje van Song Recorder knippert tijdens de Expand heel snel). Daarna kun je meteen op Play drukken bij de Song Recorder om het resultaat te beluisteren. Je hoeft niet eerst te saven.
Maarten |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 17/07/2015 : 11:38:53
|
Dankjewel jongens voor de reactie, ga het nog eens proberen. Ik heb misschien een foute voorstelling van de zaak. Ik dacht dat bij het veranderen van style in een bestaande midifile ik een verschil zou horen wanneer de midifile afspeelt, zoals wanneer men de voices verandert. Ik merk wel dat het tempo verandert naar dat van de style maar voor de rest hoor ik geen verschil. Of, is het de bedoeling om de style simultaan met de midifile mee te spelen ? Indien dit zo is, is het eigenlijk maar een andere manier om style en midi te combineren buiten de registratiebank om, is er dan een bepaald voordeel ? VrGr eddy
|
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 17/07/2015 : 12:26:14
|
Zoek met de zoekfunctie eens op step record. Exacte tekst. Hier staat genoeg over dit onderwerp.
Groeten, Wim |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 17/07/2015 : 20:24:52
|
Dankjewel Wim voor de hint. Inderdaad is er in de loop der tijd over "Step record" geschreven, ik vind echter geen antwoord op mijn vraag. VrGr eddy |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 17/07/2015 : 21:34:31
|
Maarten zal het wel over mij hebben daar ik dat zeer vaak zo doe. Het gaat niet op voor een niet step record song. Je kan wel een midi file gebruiken en track 9 t/m 16 met een style aanpassen. Of uit meerdere styles bepaalde track gebruiken en die naar track 1 t/m kopiëren en dan weer een nieuwe style voor track 9 t/m 16. Met multiselect kun je bijvoorbeeld delen kopiëren verder in de song. Step record kan ook akkoorden bevatten die je live nooit zou kunnen spelen. Denk hierbij aan online bas. Je hoeft niet iedere keer expand uit te voeren om bepaalde styles te beluisteren. Alleen als je helemaal klaar bent en de song op wil slaan. Hou wel rekening met de effecten die in de song en styles voorkomen
Maar wat wil je precies weten. Ik heb je vraag niet helemaal begrepen. Ik heb bijvoorbeeld een song in tyros4 gemaakt Wanneer ik dan overstap naar tyros5 hoef ik alleen de nieuwe style te expanden en heb weer een geupgrade song. Ik hoef de song niet weer opnieuw in te spelen.
Groeten, Wim |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 18/07/2015 : 10:38:38
|
Dankjewel Wim uit je antwoord leer ik alweer iets bij. Echter wat ik mij nog afvraag : -hoor je verschil wanneer de aangepaste midifile zelfstandig speelt t.o.v. de originele midifile ? -wat is de meerwaarde om te midifile op deze manier te upgraden ? -worden er bij een upgrade andere voices gebruikt, eigen aan de style ? -speelt de midifile op een andere manier na de upgrade ? -speelt de midifile zelfstandig of is het de bedoeling om hem simultaan met de style te laten meespelen ? -je schrijft: "het gaat niet op voor een niet step record song": bedoel je dat het enkel werkt bij midifiles die met step record gemaakt werden, dus bvb. niet met kant en klare aangekochte midifiles ? wat met midifiles die in realtime op Tyros opgenomen werden , gaan deze ook niet ? VrGr eddy |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 18/07/2015 : 12:38:48
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door eddy vanzee
Ik dacht dat bij het veranderen van style in een bestaande midifile ik een verschil zou horen wanneer de midifile afspeelt
Dit werkt uitsluitend als de MIDI file gemaakt is met Step Recording, zoals Wim zei.
Als een MIDI file in Step Recording is opgenomen, staat er in de SysEx data van de song de variatie, fill/break en akkoord. Dat kan de Tyros gebruiken om de song met een ander ritme te spelen. Als de akkoorden niet in de SysEx staan, zoals bij MIDI files van instrumenten die niet een Tyros/PSR zijn, of die "live" ingespeeld zijn, dan werkt bovenstaande niet.
Als je live een song inspeelt op de Tyros, dan wordt ook het akkoord opgenomen in de SysEx (neem ik aan), want als je je song afspeelt, dan verschijnen de gespeelde akkoorden in het display. Die staan echter niet onder de Chord-tab van song creator. Vreemd.
Maarten |
|
|
|
Onderwerp |
|