Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Kermisklanten sound Tyros 5
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 21/07/2015 :  22:32:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Vorige week kwam ik een externe style tegen van het nummer "Zigeuner Tango" van de Kermisklanten. Als liefhebber van dit soort muziek ben ik verder in de "sound" van de Kermisklanten gedoken. Ik wilde proberen om dit zo natuurgetrouw na te maken op de Tyros 5.

Als basis heb ik gebruik gemaakt van dit voorbeeld van het originele nummer op YouTube:
https://youtu.be/0OgKqPEgKRs

En het uiteindelijke resultaat van mijn opname vanavond:
http://www.robbiedoes.nl/diversen/TyrosForum/Zigeuner%20Tango%20-%20Robbiedoes.mp3

Voor alle duidelijkheid; dit is geen midifile maar een rechtstreekse opname, 100% live ingespeeld. Hierbij is ook alle zorg besteed aan mastering, gebruik van effecten en stereobeeld. Naar aanleiding van opmerkingen van forumleden zijn achteraf subtiele aanpassingen in de mix en registratie doorgevoerd.


Veel luisterplezier,

Robert


PS: De style is van d-o-o (http://www.d-o-o.de/2146-ai-zigeunertango-zigeuner-tango-kirmesmusikanten-midi-midifile-style.html)

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros trainingsmogelijkheden: http://www.robbiedoes.nl
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Bewerkt door robbiedoes op 22/07/2015 22:25:32

Fairware
Junior Member

69 berichten

Geplaatst - 21/07/2015 :  23:32:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Mijn complementen, dat klinkt echt goed. Niet van echt te onderscheiden. Knap.

Groet, Fred
Ga naar bovenaan de pagina

Ezra
Average Member

206 berichten

Geplaatst - 21/07/2015 :  23:45:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Het is niet mijn type muziek, maar ik vind je sound en spel echt heel erg goed!

Ook mijn complimenten!


Download hier mijn Tyros-songs...
Ga naar bovenaan de pagina

Heiko
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 22/07/2015 :  10:31:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Klinkt inderdaad goed, maar als je praat over een
"natuurgetrouwe kopie" vind ikdat je teveel galm over het totaalbeeld gebruikt en mis ik het "farfisa jankgeluidje" van de 2e stem.

Grtzz, Heiko

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!
Ga naar bovenaan de pagina

maartenb
Moderator

861 berichten

Geplaatst - 22/07/2015 :  21:11:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Goed gedaan, Robert!

Tips:
Ik ben het met Heiko eens, dat de galm overheerst. Het origineel klinkt (veel) droger voor mij. De bas zou wat harder mogen als je het origineel wilt benaderen. Idem voor het "jankorgeltje" (ik gebruik hier hetzelfde woord als Heiko ).

Voor de rest natuurlijk super.

Zou je wat willen delen over wat je hebt aangepast?


Maarten
Ga naar bovenaan de pagina

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 22/07/2015 :  21:42:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Heiko & Maarten, bedankt voor de feedback. Ik ben vanavond bezig geweest om wat aanpassingen door te voeren. Van de one-take opname gisteravond had ik natuurlijk een midifile, dus kan ik achteraf wat subtiele aanpassingen doorvoeren.

Ik ben van nature een galmliefhebber, maar als je lang met iets bezig bent ben je uiteindelijk blind (of beter gezegd: doof) voor bepaalde elementen in de mix . Ik kon me dus goed vinden in de galmkritiek die ik met name een dag later vooral vond zitten in de accordeons van de hoofdmelodie. Desalniettemin zal er in mijn opname altijd wat meer galm zitten dan in het origineel.

Dus:
- de accordeons in de hoofdmelodie hebben minder galm (send level verlaagd van 109 naar 87)
- in het refrein is de voice van het jankgeluidje iets harder gezet (volume +7)

De MP3 is gewoon vervangen, dus de link in mijn eerste post is de aangepaste MP3.

Bewerkt door robbiedoes op 23/07/2015 09:52:53
Ga naar bovenaan de pagina

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 22/07/2015 :  22:14:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Met betrekking tot de details zal ik mij even richten tot de refrein registratie. In de couplet registratie gebruik ik twee accordeons die niet standaard in de Tyros 5 zitten. De refreinregistratie daarentegen is 100% Tyros 5 compatible. Dus hieronder de omschrijving van de instellingen voor diegenen die het graag zelf willen proberen.


Instrument selectie:




Effect settings:




Harmony settings:




Tibia voice edit (portamento + mono setting):




Tibia voice edit (DSP effect + EQ):



Bewerkt door robbiedoes op 23/07/2015 09:52:38
Ga naar bovenaan de pagina

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 22/07/2015 :  22:16:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Voor diegenen die niet zelf willen puzzelen kunnen hier een registratie downloaden van de hierboven beschreven Kermisklanten Sound:

http://www.robbiedoes.nl/diversen/TyrosForum/Kermisklanten.S917.RGT


OPMERKING:
Het betreft hier een Tyros 5 registratie. Dit werkt dus niet op een Tyros 4 of lager!!

Bewerkt door robbiedoes op 28/07/2015 21:40:13
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1583 berichten

Geplaatst - 22/07/2015 :  23:55:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
als ik stijls edit selecteer ik als eerste de betere VCM reverbs van de T5 , valt me op dat je deze niet gebruikt ?
Voor de rest een leuk geluid als je de stemming er even in wil gooien voor de "oudere jongere"

Groet,
Arno

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
Ga naar bovenaan de pagina

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 23/07/2015 :  09:52:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soryt

als ik stijls edit selecteer ik als eerste de betere VCM reverbs van de T5 , valt me op dat je deze niet gebruikt ?



Hoi Arno! Inderdaad, ik gebruik de nieuwe reverbs zelden. Is puur een kwestie van persoonlijke smaak. De nieuwe reverbs vind ik zelf te droog en minder warm klinken dan de oude legacy reverbs. Hiermee wil ik overigens absoluut niet zeggen dat de nieuwe reverbs slecht zijn.
Ga naar bovenaan de pagina

stefan
Junior Member

87 berichten

Geplaatst - 25/07/2015 :  10:32:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van stefan  Reageer met citaat
Arno wat bedoel je precies met VCM reverbs en waar kan ik die vinden op de T5?
grt
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1583 berichten

Geplaatst - 25/07/2015 :  11:10:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stefan

Arno wat bedoel je precies met VCM reverbs en waar kan ik die vinden op de T5?
grt


Ik bedoel daar de nieuwe "plug-in"effecten van de T5 mee , daar zitten ook de zogenaamde "Lexicon" effecten in .
In mixing console panel kan je als je op de Type knop drukt de diverse effecten (reverbs) selecteren , De Real Large Hall is een van de nieuwe VCM effecten en is van ongekende kwaliteit , wel met mate gebruiken anders "verzuipt"je muziek in de galm .

Gr,
soryt / Arno

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
Ga naar bovenaan de pagina

muzikant
Average Member

231 berichten

Geplaatst - 25/07/2015 :  19:13:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Het klinkt lekker zo Robert. Zelf gebruik ik hier op de tibia's liever een vibrato in combinatie met een kleine versterker vervorming voor het "Kermisklanten-effect".
mvg
Jan

Natura Artis Magistra...
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1613 berichten

Geplaatst - 26/07/2015 :  12:46:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
@Robert,

Ik vind hem zo ook TOPPIE klinken hoor, laat Arno maar kletsen

Da's het mooie je kunt met de Tyros zoveel tweaken....

Met de mooie screenshots spoort het mischien menigeen aan om ook eens wat dieper als het "standaard" in de Tyros te gaan.

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros

Bewerkt door laakies op 26/07/2015 12:46:54
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1583 berichten

Geplaatst - 26/07/2015 :  13:13:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Toine, had ik gezegd dat het slecht klonk ? integendeel , maar de reverb instelling en EQ is en blijft natuurlijk een persoonlijke smaak ( net als muziek)
Ik heb Robert zn registratie met veel plezier in mn T5 gestopt en er een paar eigen registratiebankjes mee gevuld , is hartstikke leuk voor div meedeiners

Dus Robert , Bedankt !

Groet,
Arno


Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
Ga naar bovenaan de pagina

Heiko
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 28/07/2015 :  14:01:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Deinen op een tango????
Ik wordt een beetje misselijk......

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000