Auteur |
Onderwerp |
|
Wouter1972
Average Member
293 berichten |
Geplaatst - 03/08/2015 : 12:01:47
|
Beste keyboarders,
Op mijn Tyros4 heb ik een jazzy muziekstuk geheel met de Piano ingespeeld. Nu lijkt het me leuk om er een jazzy ballad stijl als begeleiding toe te voegen. Zonder de gehele stijl mee te laten lopen kan ik natuurlijk wel de drums en brushes op de achtergrond laten horen maar dit is niet geheel wat ik wil, de bas moet dit ook doen. Moet ik eerst het stijltje met akkoorden opnemen en deze daarna met het pianospel samenvoegen of is er een mogelijkheid dit live in 1 take te doen?
|
|
Wouter1972
Average Member
293 berichten |
Geplaatst - 03/08/2015 : 12:22:25
|
Schiet me net iets te binnen, ik zit niet achter een keyboard maar zou het wijzigen van fingered mode naar bijv. Full Keyboard een oplossing kunnen zijn? |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 04/08/2015 : 22:02:23
|
Dat is zeker een oplossing, maar vergt mogelijk een aanpassing van je speelstijl. Ik heb een demonstratie gezien bij de Orgel- en Keyboardclub Eemland van (ben naam vergeten) die zijn Tyros op die manier gebruikte. Hij speelde piano/orgel, had de akkoordenherkenning op Full Keyboard staan, en gebruikte van de meelopende stijl uitsluitend de drums, percussie en bas. Hij speelde vooral met "lopende bas" stijlen. Dit ging meestal goed, maar soms pakte de Tyros het verkeerde akkoord. Proberen en oefenen, dus!
Maarten |
Bewerkt door maartenb op 04/08/2015 22:03:06 |
|
|
Wouter1972
Average Member
293 berichten |
Geplaatst - 05/08/2015 : 14:29:35
|
Bedankt voor je reactie Maarten, ja ik zal eens kijken wat handig is. |
|
|