Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 van style veranderen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Harry 2
Starting Member

10 berichten

Geplaatst - 19/08/2015 :  00:25:22  Toon profiel  Stuur Harry 2 een ICQ bericht  Reageer met citaat
Heb me gisteren een tyros 5 aangeschaft,en probeer wat wegwijs te raken uit de handleiding.Begrijp niet goed hoe ik naar een andere style kan overgaan.Men schrijft druk op een style en dan verschijnt het dialoogvenmster met de verschillende mogelijkheden betreffende de gekozen style.Als ik op bepaalde style druk wordt deze niet weergegeven of het ballad of rock is als ik een akkoord indruk heb ik steeds dezelfde begeleiding dus er wordt niet overgegaan op een andere style.Wat doe ik verkeerd en wat is de juiste handeling?

M.v.g.

Harry

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 19/08/2015 :  09:32:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Harry,
Gefeliciteerd met de aanschaf!

Het kiezen van een style bestaat eigenlijk uit twee stappen:
Aan de linkerzijde vind je een blok "Style" knoppen die elke een style-groep voorstellen. (bijv. Ballads, Rock of Country.)

Als je de knop "Ballad" drukt verschijnen op het display allerlei soorten Ballads, zoals 6-8PopBallad welke je kunt selecteren door de knop "C" (links naast het display)

Om door de lijst met Ballads te bladeren kun je de knoppen "^" onder het display gebruiken. Er wordt dan gestapt door tabbladen.

Er is telkens een relatie tussen inhoud van het display en de knoppen rondom het venster.

Hopelijk is dit voldoende duidelijk?

Roel

Bewerkt door T-Rossie op 19/08/2015 09:36:00
Ga naar bovenaan de pagina

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 19/08/2015 :  10:35:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi,

Als je na de uitleg van T-Rossie (Roel) de style's gevonden hebt, kun je ook binnen 1 nummer verschillende style's gebruiken.

Luister maar eens naar het volgende nummer. Nà 1"11' hoor je dan die andere style.

https://app.box.com/s/9bczuk1rpvpp23c500j5osks5jkfyfyz

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde,lang leve de vreugde
Musik macht freu(n)de(n)


Ga naar bovenaan de pagina

Harry 2
Starting Member

10 berichten

Geplaatst - 20/08/2015 :  10:55:45  Toon profiel  Stuur Harry 2 een ICQ bericht  Reageer met citaat
Gelukt! bedankt voor Uw hulp.Nog een vraagje: Ik heb nog steeds mijn RRoland G-800 daar ik een statief heb van K&M met de mogelijkheid een tweede klavier te plaatsen heeft dit zin om de G-800 erbij te zetten?Om eventuele voices te gebruiken?

M.v.g.
Harry
Ga naar bovenaan de pagina

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 21/08/2015 :  09:22:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi,

Ja, waarom niet. Al was het maar om de vaardigheid te houden om op 2 klavieren tegelijkertijd te spelen. Zo'n Roland heeft uiteraard ook zijn mooi kanten, dus gebruik wat je gebruiken kan.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde,lang leve de vreugde
Musik macht freu(n)de(n)


Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 21/08/2015 :  16:54:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Harry,

Als je kan moet je dat tweede keyboard zeker behouden.
Is altijd een mogelijkheid om twee klavieren te gebruiken.
Voorbeelden te over op internet.
Kijk bijvoorbeeld eens op volgende link:
https://www.youtube.com/watch?v=d88ec1MlGbY
Met de juiste opstelling kan het zeer mooi en leuk zijn.
Een mengpaneeltje toevoegen kan soms al voldoende zijn.

Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.

Bewerkt door vlbrgt op 21/08/2015 16:55:34
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000