Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Raar probleem Tyros 1
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

thebradge
Starting Member

3 berichten

Geplaatst - 28/08/2015 :  02:07:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Aangezien ik a.s zaterdag een optreden heb met m`n bandje heb ik 3 dagen lang gerepeteerd, nou ben ik woensdagavond puur uit haast m`n keyboard vergeten uit de auto te halen.

Niets aan de hand, lag onder een deken in de kofferbak, auto was goed afgesloten alles dicht etc.

Ik ging vandaag repeteren, en het ging allemaal super, tot 30 minuten voor het einde... Zal kijken of dit kort en begrijpelijk valt uit te leggen.

We waren wat aan het jammen toen ik even van geluid ging switchen.. Opeens viel het mij op dat een aantal toetsen hun aanslaggevoeligheid verloren waren, dacht eerst dat ik die perongeluk had uitgedrukt, maar dat was niet zo.

Ik het keyboard aan en uit doen, toen gebeurde er dit:

C2 tot C3 was het 4e octaaf qua geluid, C3 tot C4 was het 3e octaaf, C4 tot C5 was het 2e octaaf, C5 tot C6 was het laatste octaaf. Ook waren er 4 toetsen in het midden die geen geluid meer gaven.. de tyros heeft zo`n beetje het halve keyboard omgegooid qua octaven en tonen, dus je zal begrijpen dat er niet meer mee te spelen viel.

Sterker nog, bij 2 octaven zijn sommige toetsen omgegooid dusdanig dat wat normaliter een G3 is opeens een G4 is, en wat een G2 is opeens een G3 is, terwijl een G4 gewoon een G4 is en een F4 is dan opeens een F2, snapt u het nog?

Ik van alles geprobeerd, keyboard op elk mogelijke manier gereset.. Net na 4 uur niets doen weer aangezet, en nee hoor.. Hetzelfde probleem.

Nu is mijn vraag, kan het zijn dat 'ie het morgen weer gewoon doet, dat het misschien vocht is of zo? Of is dit echt een moederbord probleem?

Bewerkt door thebradge op 28/08/2015 02:12:32

Soneg
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 28/08/2015 :  11:25:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Was het vochtig in de auto, of erg heet ?
In ieder geval zou ik mer gierende banden even naar de TD van Oostendorp rijden , dit lost zich niet vanzelf op .

Succes,
Soryt #128526;

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
Ga naar bovenaan de pagina

thebradge
Starting Member

3 berichten

Geplaatst - 28/08/2015 :  12:56:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Het was een tikkeltje vochtig in de auto.
Heb hem vanochtend weer even aangezet om te kijken, maar het probleem is er nog steeds.

Persoonlijk denk ik een moederbord probleem, en denk ook dat de reparatie überhaupt het niet waard is. Dus het beste is om te kijken voor een ander keyboard.
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 29/08/2015 :  10:01:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Tijd voor een T4 of T5 , heb je weer voor vele jaren plezier van

Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
Ga naar bovenaan de pagina

thebradge
Starting Member

3 berichten

Geplaatst - 31/08/2015 :  18:03:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Het probleem is opgelost, was gewoon vocht. Alleen zijn er nog wel een aantal toetsen niet meer aanslaggevoelig (Heel raar, het zijn bij elk octaaf de C# en G)
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 31/08/2015 :  20:18:28  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Zou je toetscontacten is verwennen met een schoonmaak buurtje , en een paar zakjes silica gel in je keyboard koffer leggen , kan het vocht ook geen kwaad meer doen.

Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
Ga naar bovenaan de pagina

muzikant
Average Member

231 berichten

Geplaatst - 31/08/2015 :  22:46:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Voor optreden geen risico nemen en vervangen die Tyros.

Natura Artis Magistra...
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000