Auteur |
Onderwerp |
|
Ezra
Average Member
206 berichten |
Geplaatst - 23/09/2015 : 00:08:21
|
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende. Sinds enige tijd merk ik wat (in mijn ogen) vreemd en nog niet eerder opgevallen gedrag bij het wisselen van variatie in de style. Als ik aan het spelen ben en ik wissel handmatig (*) van variatie, dan moet ik echt helemaal voorin de maat op de knop drukken, want anders laat hij de fill-in niet horen. Terwijl als ik bijvoorbeeld in variatie B zit en ik de fill-in van variatie B gebruik (dus in dezelfde variatie blijf) het eigenlijk niet uitmaakt waar ik in de maat op de knop druk; hij laat nog altijd een gedeeltelijke fill-in horen.
Dit gedrag is me nog nooit eerder opgevallen en loop er nu herhaaldelijk tegenaan, ook in liedjes die ik al jaren speel. Dus, als ik wissel van variatie laat hij de fill-in niet horen als ik later in de maat druk. Gebruik ik de fill-in van dezelfde variatie als waarin ik speel, dan laat hij hem eigenlijk altijd horen, al druk ik bijna op de laatste tel van de maat op de knop.
Iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen? Heb ik per ongeluk een instelling anders gezet die ik niet kan reproduceren?
(*) met handmatig bedoel ik dus niet via een registratie sequence die ik via het voetpedaal regel, maar echt met het handje.
Download hier mijn Tyros-songs... |
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 23/09/2015 : 11:58:47
|
Gebeurd dit bij alle stylen ????
Muzikale Groet Henk |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 23/09/2015 : 13:44:17
|
Ezra, kun je een voorbeeld geven van de style en welke variatie?
Waarschijnlijk weet je dit al, maar als je rondom de eerste tel de variatieknop drukt, spelen alle style-instrumenten een fill. Doe je dit later in de maat, speelt uitsluitend de drum de fill terwijl de rest van de style-instrumenten hun gewone patroon blijven spelen.
Als je een style hebt met weinig drum, zul je weinig van de fill merken misschien?
Maarten |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 23/09/2015 : 14:39:27
|
Ik denk dat het antwoord van Maarten duidelijk moet zijn. Heb geen vreemde dingen kunnen ontdekken, welk ritme/variatie ik ook indruk, het klopt altijd... Grtzz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
Ezra
Average Member
206 berichten |
Geplaatst - 23/09/2015 : 20:11:39
|
Ik snap jullie antwoorden, maar ben uiteraard niet helemaal leek op het gebied van styles en de Tyros
Het leek me duidelijker om even een filmpje te maken van het probleem. Dan wordt snel duidelijker wat ik bedoel. Je vindt het filmpje hier:
https://youtu.be/rW0oO_-kfdg
|
|
Ezra
Average Member
206 berichten |
Geplaatst - 23/09/2015 : 20:27:03
|
Bedacht me opeens, laat ik eens een system reset doen en dat lijkt geholpen te hebben. Nou ja, is het filmpje in ieder geval het bewijs dat ik niet helemaal gek was
Hoe noemen ze dat ook alweer, een foute bit/byte?
|
|
vlbrgt
Senior Member
611 berichten |
Geplaatst - 23/09/2015 : 20:34:29
|
Ezra,
In het filmpje zie ik dat de toets 'AUTO FILLIN' af staat. Deze moet opstaan opdat je de 'FillIn' kan gebruiken.
Mvg Etienne
Life is like a piano. The white keys represent happiness, and the black show sadness. But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music. |
Bewerkt door vlbrgt op 23/09/2015 20:34:50 |
|
|
Ezra
Average Member
206 berichten |
Geplaatst - 23/09/2015 : 21:17:21
|
Wow, ben ik toch een grotere leek dan ik dacht... Die knop heb ik zelf echt nog nooit gebruikt, dus zal standaard aan gestaan hebben. En bij de reset weer aangegaan zijn!
En, ik ken ook de schuldige hier in huis... Een mannetje van nog geen twee jaar die al die knopjes verschrikkelijk interessant vindt!
Bedankt Etienne, ik heb weer wat geleerd!
|
|
|
Onderwerp |
|