Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 op simpele manier registratiebank leegmaken
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

benniebever
New Member

35 berichten

Geplaatst - 17/10/2015 :  19:20:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Goede avond beste lezers,

Ik heb in jullie vorige ijverige antwoorden gezocht naar een mogelijkheid om het registratiememory (8 blokjes op het keyboard)leeg te maken. Ik las dat dit kan door de tyros uit te zetten en daarna gedurende het aanzetten de 1 na laatste toets van het keyboard in te drukken. De 8 blokjes zijn dan leeg (geven geen kleurtje meer). Het is correct, maar ik vraag mij af of er geen eenvoudiger mogelijkheid bestaat. Ik gebruik veel registraties en ben vaak tientallen stuks achter elkaar aan het invullen. Bij de meeste liedjes gebruik ik maar 4 of 5 geheugenblokjes. Het vervelende is, wanneer je gedurende het spelen een verkeerd blokje klikt, bijvoorbeeld nummer 5 , als je in dit nummer maar 4 blokjes hebt ingeprogrammeerd. Dat 5e blokje staat er nog van een vorige registratie. Nou hoor ik u al zeggen: ja sukkel, dan moet je de 8 memory blokjes eerst leeg maken, zoals hierboven beschreven. Dat is juist, maar als je 20 keer achter elkaar een registratie maakt, is het toch wel verduiveld vervelend om elke keer de tyros tussendoor opnieuw te moeten opstarten.
Daarom mijn vraag: kan het niet simpeler ?

Groetjes

Ben

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 17/10/2015 :  19:33:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben,

Als ik goed begrijp wat je vraagt, dan is de oplossing heel simpel.
Druk onder aan het scherm op 'edit', in het volgende scherm op 'delete' en selecteer de registraties die je wilt verwijderen en druk op 'OK'

Gr. Richard
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 17/10/2015 :  20:10:05  Toon profiel  Reageer met citaat
...en als je dan een lege registratiebank hebt
maak er dan een sjabloon van;
en als je dit sjabloon gebruikt voor een song
sla je dit op onder de naam van de song,
zodat je (leeg sjabloon) behouden blijft.
VrGr
eddy

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 18/10/2015 :  12:36:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Pak een REG. maakt niet uit welke, maak hem leeg en schrijf hem weg als LEEG, die kan je dan altijd weer vol laden met een gemaakte Reg, en bij je registraties op naam weg schrijven.

Grt.

Grt.
Frans

benniebever
New Member

35 berichten

Geplaatst - 19/10/2015 :  17:18:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Richard,

Alle donders en bliksems, je hebt helemaal gelijk. Wat simpel kan iets zijn, maar ja, daar heb ik wel het forum voor nodig. Bedankt.

Groeten

Ben

benniebever
New Member

35 berichten

Geplaatst - 19/10/2015 :  17:20:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Eddy,

Helaas weet ik niet wat je onder sjabloon verstaat. Zou je zo vriendelijk willen zijn om dat te vertalen in dummie taal ?

Groetjes

Ben

benniebever
New Member

35 berichten

Geplaatst - 19/10/2015 :  17:33:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Goede middag Frans,

Ik heb een willekeurige registratie gepakt( ik heb er zo'n 800), heb hem leeggemaakt, O.K. gegeven en hoeps , de gehele registratie verdwenen, zonder dat ik hem leeg kon wegschrijven.
Ik ben bang dat ik je letterlijke uitleg niet begrijp. Kan het voor een sukkel als ik wat gedetailleerder ? Bedankt alvast.

Groeten

Ben

micdo
Senior Member

527 berichten

Geplaatst - 19/10/2015 :  17:58:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Met sjabloon bedoelt hij dat je eerst deze lege registratie aanmaakt die je vervolgens telkens opnieuw in laat om een nieuwe registratie bank te maken.
Deze lege registatie is dan het sjabloon waarmee je steeds begint. Let wel op dat jals je een nieuwe registratie maakt deze met een andere naam opslaat anders is de lege registratie bank niet meer leeg als je hem oproept.

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 20/10/2015 :  16:32:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat Michel schrijft is juist, ik zal het proberen nog wat meer te verduidelijken.
Algemeen gezien betekent "sjabloon" iets wat men in ongewijzigde vorm
meermaals kan hergebruiken, denk aan bv. een gietvorm, een kledingpatroon?....
Om dus zo een sjabloon te maken van een registratiebank maakt men ofwel
een bestaande bank leeg of men neemt een lege bank.
Sla deze lege bank op onder een andere naam dan de bank die je leeggemaakt hebt,
zoniet ben je de originele bank kwijt (overschreven).
Bij het opslaan van de leeggemaakte bank kan je bvb. de naam "sjabloon" of "LegeBank" of...gebruiken.
Telkens je een nieuwe registratiebank wil maken , neem je het lege sjabloon, doe je de
nodige instellingen en als alles naar wens is sla je deze bank op onder een andere naam
(bvb. de naam van de song).
Indien je bij het opslaan niets aan de naam verandert wordt het oorspronkelijke (lege) sjabloon
met de nieuwe instellingen overschreven en ben je het sjabloon weer kwijt !
Niets belet om meerdere sjablonen te maken, eventueel met bepaalde veelvuldig
gebruikte instellingen zodat je sneller kan werken, geef elk sjabloon dan
een aparte benaming.
VrGr
eddy

benniebever
New Member

35 berichten

Geplaatst - 20/10/2015 :  21:54:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Eddy, super bedankt. Het heeft je meer typwerk gekost, maar ik snap het nu, sterker nog, het is me gelukt om het te gebruiken !

Vr. groeten

Ben
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000