Auteur |
Onderwerp |
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 21/11/2015 : 19:29:32
|
Edwin
De hardware DB710..... is van Roel niet van mij.
Mijn Hardware ID is plots weer terug D9...
Nu de Packs nog
Ik krijg er geen groen vinkje bij in YEM en de oude TYROS5_PackinstallData.cpi geeft een error bij het importeren in de T5. Ik lees dezelfde soort problemen op een ander forum.
Groeten, Wim |
|
|
veneman
New Member
22 berichten |
Geplaatst - 21/11/2015 : 19:59:52
|
Wim,
Het kan zijn dat je harddisk onbetrouwbaar is geworden. Je kunt deze met een USB HD externe expansion disk adapter en software tool van de HD fabrikant op een Desktop of Laptop testen. En anders toch een andere (nieuwe) HD plaatsen
Groeten JaapV |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 21/11/2015 : 21:17:18
|
Beste Jaap,
Bedankt voor het mee denken. Ik he de Tyros5 HD al gestest op fouten en gedefragmenteers en geformateerd.
Er is een probleem met de nieuwe YEM Ik kan de vers opnieuw gedownload Expansion packs wel importern maar ze worden niet groen gevinkt dus op slot voor het saven naar USB.
Groeten, Wim |
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 24/11/2015 : 15:44:36
|
Hoi Wim, Ik ben nu wel benieuwd of je er al uit bent en wat het probleem veroorzaakt(e).
Hoe heb je het instrument ID terug gekregen?
|
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 24/11/2015 : 15:56:33
|
Hoi Roel
Nog geen oplossing. Nog wachtende op Yamaha service Ze zouden een installatie pakket opsturen. Instrument ID was plotseling weer terug Ik had een goede installatie file uit YEM Maar na installatie in de Tyros weer verborgen. De volgende dag weer aan YEM. Maar het Church & Christmas pakket niet groen in YEM. Ik kon het nieuwe gedownloade Church & Christmas pakket niet in YEM importeren. Wel een oude download maar daar heette het Church & Xmas. Ook met deze niet gelukt. Het lijkt dat de n27 steeds veranderd.
Maar weer afwachten.
Groeten, Wim |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 24/11/2015 : 19:30:18
|
Ik lees nu net op http://eu.yamahamusicsoft.com/en/license-keys dat je een instrument licence key moet inladen in de Tyros5 Nu wil ik deze licence key : license_id.n25 opnieuw downloaden Maar er staat geen Tyros5-76 Instrument License Key bij alleen de Tyros 3 en 4 Ik heb nu een Tyros5-76 en ik heb alle vorige versies gehad. Moet ik nu de Tyros4 Instrument License Key in de Tyros5-76 laden?
Hieronder de info van de site:
At the time you purchased a Yamaha Premium Voice, we asked you to create and import a License Key to your instrument. If you experience difficulty using your purchased Voice, try download and importing the License Key again from your Yamahamusicsoft.com account. There is no limit to the number of times you may download this file. IMPORTANT NOTE: This file will only work on the instrument it was originally created for.
Once your download is complete, copy the License Key onto the root folder of your USB Storage Device. The license file will be named license_id.n25. Do not rename the file. Remove the USB Storage Device from your computer and bring it to your instrument.
Insert the USB Storage Device containing your Voices into the USB port on your instrument. (located just to the right of the keyboard)
Your instrument should still display the Owner Screen. If not, press and hold DIRECT ACCESS, and then press EXPANSION. Press J, then G to import the License Key. (Notice: In some cases, you may see a warning indicating that importing the key will make previously purchased data unusable. If you see this warning, please see our FAQ before continuing.) When importing is complete, the upper portion of the OWNER page will display the message: License Key: REGISTERED Press G to confirm installation.
Groeten, Wim |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 24/11/2015 : 19:58:44
|
Deze tekst is niet van toepassing voor de T5. Je kunt zelfs geen Licence_id.n25 laden in de T5. De licentie en koppeling van het Tyros5_instrumentinfo n27 bestand vindt on-line plaats.
Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 24/11/2015 19:59:09 |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 24/11/2015 : 20:05:15
|
Bedankt Ruud voor de snelle reactie
Waar kan het dan wel aan liggen?
Groeten, Wim |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 24/11/2015 : 21:16:22
|
Je kunt een aantal dingen proberen. - uninstall YEM 2.3.2 volledig van de PC. Ook het pad/folder waar de pack data wordt opgeslagen in Windows (%SystemDrive%/Users/%UserName%\AppData\Local\Yamaha). Vervolgens YEM 2.3.2 opnieuw installeren en alle Packs weer laden. Als je helemaal zeker wilt zijn download je de Packs opnieuw vanaf je Yamahamusicsoft-account.
- als bovenstaande, maar dan een eerdere versie van YEM installeren. Je gebruikt geloof ik toch geen Win10. Ik werk nu weer met versie 2.3.0 en ervaar geen problemen.
Overigens heeft mijn Church&Christmas Pack nooit Church&Xmas geheten.
Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 24/11/2015 21:25:00 |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 24/11/2015 : 21:41:32
|
Ruud dat heb ik allemaal al gedaan behalve versie 2.3.0 Dit zal ik nu dan nog proberen
Mijn Redownload geeft toch Church&Xmas.CPG als file naam bij het redownloaden
zie https://app.box.com/s/t8l8v0pf2s3psj02rxzls86zhhsk3o3y en https://app.box.com/s/p43846cp4kr03d75v6915whhchmf7x90
Ik heb nog een oude file van 24-05-2015 wel met de file naam Church&Christmas_T5.cpf Ik vind de benaming van Xmas dan ook maar nix.
Ik gebruik nog geen Windows10 maar wel in aanvraag en er is wel wat geïnstaleerd vanzelf toen met herstel terug gezet. Ik had wel meerdere accounts op de Laptop. Die ik terug heb gebracht naar één. Het zou kunnen dat de laptop het euvel is.
Maar ik heb geen andere PC met minimaal windows 7 om dat te proberen.
Groeten, Wim |
Bewerkt door tyro op 24/11/2015 21:46:04 |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 24/11/2015 : 22:51:17
|
Ik heb geen YEM 2.3.0 wel 2.3.1 Maar bij 2.3.1 dezelfde problemen
Groeten, Wim |
|
|
robbiedoes
Average Member
281 berichten |
Geplaatst - 25/11/2015 : 00:19:28
|
Hoi Wim, een vreemde ontwikkeling hier aangaande de Expansion packs en registratie/ID. Jij geeft aan dat je een bestand Church&Xmas.CPG als (re)download krijgt. Ik heb deze pack ook, maar als ik deze download, dan krijg ik een bestand Church&Christmas_T5.cpf. Je mag deze bij mij downloaden, ik zal je een persoonlijk bericht sturen met de link. Wellicht kun je daar mee testen. Het is alleen de vraag of YEM de online activatie/registratie kan voltooien voor deze pack.
Er is ook een Church & Christmas pack voor de S970: http://eu.yamahamusicsoft.com/en/instrument/Keyboard/PSR-S970/category/VSE/product/1322380/Church+%26+Christmas/?currency=EUR
Weet je zeker dat je niet per ongeluk de verkeerde pack hebt aangeschaft en daardoor dus een probleem creëert door een PSR-S970 pack te importeren in YEM en vervolgens te installeren op een Tyros 5?
Dit is de juiste pack voor de Tyros 5: http://eu.yamahamusicsoft.com/en/instrument/Keyboard/Tyros5/category/Voices/product/1325450/Church+%26+Christmas/?currency=EUR
Ik gebruik overigens de nieuwste YEM versie en ondervind geen enkel probleem met deze versie (zowel op de Mac OSX 10.11.1 als op Windows 8.1).
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros trainingsmogelijkheden: http://www.robbiedoes.nl = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = |
Bewerkt door robbiedoes op 25/11/2015 00:21:58 |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 25/11/2015 : 19:14:50
|
Robert,
Zo als je kan zien in
https://app.box.com/s/t8l8v0pf2s3psj02rxzls86zhhsk3o3y https://app.box.com/s/p43846cp4kr03d75v6915whhchmf7x90
Staat daar duidelijk Church&Xmas_T5.cpf Xmas en T5 dus geen PSR-970.
Ik heb de download van 23-05-2015 nog en daar heet de file gewoon Church&Christmas_T5.cpf
Er is blijkbaar iets met de Tyros5-76 aan de hand want de ellende begon met het uitvallen van de Expansion packs in de T5 Zal wel iets met het moederbord of de flashkaart zijn.
Vrijdag ga ik weer bij Oostendorp langs als er daarvoor geen oplossing is.
Groeten, Wim |
Bewerkt door tyro op 25/11/2015 19:15:21 |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 26/11/2015 : 17:34:23
|
Vannmiddag een mail van Yamaha E-service gehad. Volgens hen is de main board van de Tyros het probleem om dat de Instrument ID van de Tyros5 was verdwenen. Nu is deze wel weer terug maar nog steeds kan ik geen pack instaleren zelf geen Free pack.
Morgen naar Oostendorp voor een leen Tyros5 wanneer nodig Kan ik in iedergeval weer optreden Zondag. Oostendorp bedankt voor de goede service zover.
Groeten, Wim |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 27/11/2015 : 17:26:19
|
Ik heb nu een leen Tyros5-61 van Oostendorp tot mijn Tyros5-76 is gerepareerd. Yamaha E-service vermoed een hardwarematige fout in het mainbord door bijv. een slechte soldeerverbinding.
Ik heb alle packs kunnen importeren in YEM 2.3.2. met uitzondering van het Church&Christmas pack met de bestandsnaam Curch&Xmas_T5.cpg
Met een backup van 24-05-2015 van het Church&Christmas pack met de bestandsnaam Church&Christmas_T5.cpf is het wel gelukt om het Church&Christmas pack te importeren. Maar dit moet is niet de normale weg.
Ik kan nu eindelijk weer verder met muziek maken.
Groeten, Wim |
|
|
Onderwerp |
|