Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 nieuwe Premium Packs & Voices
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

Harriew
Starting Member

4 berichten

Geplaatst - 21/11/2019 :  21:23:48  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendri

Hallo Tyro,

Helemaal eens met jouw verhaal.
Ik heb zelf de Hammond XK33C, dat is de Hammond XK3C met het XLK1 onderklavier van Hammond.
De Neo Ventilator II gebruik ik ook op mijn Hammond.
Ik heb mijn Hammond XK3C laten tweaken door Jim Alfredson in de USA. Hij heeft mij alle toonwheelinstellingen van de B3 voor mijn XK3C via een bestand toegestuurd.
Ik ken mijn XK3C niet terug. Hij is nu praktisch gelijk aan de Hammond B3. Op You tube staat een demo van Jim Alfredson waarin hij het verschil tussen de XK3C en de B3 laat horen.
Nu heb ik mijn Tyros 5 via midi aangesloten op het onderklavier van de Hammond.
Heb nu dus de begeleiding van de Tyros 5 en de parts 1,2, en 3 op het onderklavier van de Hammond en op het bovenklavier van de Hammond dus de complete B3. Dus hoef niet op 3 klavieren tegelijk te spelen en heb geen last meer van armen die hierdoor vermoeid raken.
Tevens kan ik nu aan de begeleiding van mijn Tyros 5 ook nog mijn Hammondbegeleidingssound van het Hammondbenedenklavier toevoegen aan de begeleiding van de Tyros 5, waardoor alles nog veel mooier klinkt.
Voor diegenen die geïnteresseerd zijn in deze combinatie....Henk Oostendorp heeft hem in Wezep staan en vanzelfsprekend kun je hem via Henk Oostendorp aanschaffen. Je weet niet wat je hoort ook in combinatie met de Neo Ventilator. De echte Hammond B3 orgelsounds heb ik dus volop met deze combinatie. Dus hoef geen orgelpacks meer aan te schaffen.

Groeten, Hendri
Hoi, ik heb pas ook een XK-3c. Een brutale vraag misschien. Zou ik die toonwielinstellingen ook mogen hebben? gr. Harrie

Ga naar bovenaan de pagina

Harriew
Starting Member

4 berichten

Geplaatst - 21/11/2019 :  23:57:54  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendri

Hallo Tyro,

Helemaal eens met jouw verhaal.
Ik heb zelf de Hammond XK33C, dat is de Hammond XK3C met het XLK1 onderklavier van Hammond.
De Neo Ventilator II gebruik ik ook op mijn Hammond.
Ik heb mijn Hammond XK3C laten tweaken door Jim Alfredson in de USA. Hij heeft mij alle toonwheelinstellingen van de B3 voor mijn XK3C via een bestand toegestuurd.
Ik ken mijn XK3C niet terug. Hij is nu praktisch gelijk aan de Hammond B3. Op You tube staat een demo van Jim Alfredson waarin hij het verschil tussen de XK3C en de B3 laat horen.
Nu heb ik mijn Tyros 5 via midi aangesloten op het onderklavier van de Hammond.
Heb nu dus de begeleiding van de Tyros 5 en de parts 1,2, en 3 op het onderklavier van de Hammond en op het bovenklavier van de Hammond dus de complete B3. Dus hoef niet op 3 klavieren tegelijk te spelen en heb geen last meer van armen die hierdoor vermoeid raken.
Tevens kan ik nu aan de begeleiding van mijn Tyros 5 ook nog mijn Hammondbegeleidingssound van het Hammondbenedenklavier toevoegen aan de begeleiding van de Tyros 5, waardoor alles nog veel mooier klinkt.
Voor diegenen die geïnteresseerd zijn in deze combinatie....Henk Oostendorp heeft hem in Wezep staan en vanzelfsprekend kun je hem via Henk Oostendorp aanschaffen. Je weet niet wat je hoort ook in combinatie met de Neo Ventilator. De echte Hammond B3 orgelsounds heb ik dus volop met deze combinatie. Dus hoef geen orgelpacks meer aan te schaffen.

Groeten, Hendri


Ga naar bovenaan de pagina

Harriew
Starting Member

4 berichten

Geplaatst - 21/11/2019 :  23:59:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Nieuwe poging.
Hoi, ik heb pas ook een XK-3c. Een brutale vraag misschien. Zou ik die toonwielinstellingen ook mogen hebben? gr. Harrie
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000