Auteur |
Onderwerp  |
|
Mustang3
Starting Member
14 berichten |
Geplaatst - 23/12/2015 : 14:14:00
|
Hallo! weet iemand misschien hoe je 4 count in tellen aan een midifile kan toevoegen die dat niet heeft, via song-creator? Ik heb een file die dus gelijk met de melodie begint, maar aangezien ik er gitaar bij speel heb ik 4 count in tikken nodig. Alvast zeer vriendelijk bedankt 
|
|
Heiko
Advanced Member

1640 berichten |
Geplaatst - 24/12/2015 : 01:44:17
|
Er is een proggie die dat voor je regelt: SPrutti, is gratis te downloaden. Succes er mee!
Grtzz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
 |
|
Mustang3
Starting Member
14 berichten |
Geplaatst - 24/12/2015 : 19:27:58
|
Dat was hem helemaal Heiko! enorm bedankt en zeer aangename feestdagen gewenst:-) |
 |
|
Mustang3
Starting Member
14 berichten |
Geplaatst - 24/12/2015 : 21:08:59
|
lyrics invoeren met PSRUTI wil maar niet lukken. Heb je daar ook nog een tip voor? Mijn dank is groot !! |
 |
|
Heiko
Advanced Member

1640 berichten |
Geplaatst - 24/12/2015 : 23:18:04
|
Ik weet natuurlijk niet precies wat er niet lukt. Als je iets fout doet krijg je meestal een popupje met een vermelding dat je iets fout hebt gedaan of dat er iets ontbreekt. De lyrics maak ik altijd in kladblok. Boven aan de tekst moet staan: [start lyriclist] en onderaan de lyrics moet staan: [end list] In beide gevallen rechte haakjes gebruiken. Wanneer de song een melodie bevat kun je dat spoor gebruiken om de tekst te koppelen. (lyrics at notes). De woorden met meerdere lettergrepen moet je scheiden door streepjes (bij-voor-beeld) omdat als het goed is dit correspondeerd met de exacte noten. De ervaring heeft mij geleerd dat dit echter niet altijd klopt. Een andere manier is om de lettergrepen niet te scheiden, maar in kladblok de spaties tussen de woorden vervangen door een underscore. wanneer de song geladen is en je de tekstfile hebt geladen kun je de song afspelen en per zin even op spatie drukken. Dan worden de zinnen in de song geladen. Mocht e.e.a niet lukken horen we het wel. Succes en grtz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
 |
|
Mustang3
Starting Member
14 berichten |
Geplaatst - 28/12/2015 : 16:30:58
|
Bedankt voor je hulp, ik ga het uitzoeken! |
 |
|
maartenb
Moderator

863 berichten |
Geplaatst - 29/12/2015 : 16:41:33
|
Voor degenen die nog nooit van dit programma hebben gehoord (zoals ik), kun je het hier downloaden: PSRUTI
Maarten |
 |
|
Mustang3
Starting Member
14 berichten |
Geplaatst - 29/02/2016 : 01:17:03
|
Eindelijk weer Cakewalk op mijn pc. Maar nu zoek ik een programma wat je songteks in lettergrepen verdeeld. Het bestaat wel, mar weet de naam niet meer :-( Iemand misschien een idee? Veel dank :-) |
 |
|
Heiko
Advanced Member

1640 berichten |
Geplaatst - 29/02/2016 : 06:09:19
|
Kladblok
 |
|
eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten |
Geplaatst - 29/02/2016 : 11:23:30
|
heb vroeger wel eens met "Serenade" gewerkt, lettergrepen maken door op "spacebar"te drukken. Gebruik momenteel "Sonar" omdat lyrics onder de noten kunnen geschreven worden. De akkoorden neem ik dan op in Tyros of voeg ze bij in MixMaster of PSRUTI. Serenade : http://www.1manband.nl/serenade/index.htm VrGr eddy |
 |
|
Mustang3
Starting Member
14 berichten |
Geplaatst - 29/02/2016 : 16:43:02
|
bedankt voor de tips! |
 |
|
|
Onderwerp  |