Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Kronos gerelateerde onderwerpen
 vraagje over de korg kronos 2
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

organplayer
Starting Member

11 berichten

Geplaatst - 17/01/2016 :  12:58:36  Toon profiel  Reageer met citaat
ik Had een vraag over de Korg kronos 2 ik weet niet of iemand mij iets wil vertellen hierover.
ik heb ook een kronos 1 gehad nou heb ik een korg versi 2.
ik wou vragen weet iemand of je ook de geluiden die bij de korg 1 horen kunt gebruiken in de korg versie 2
ik heb zoveel software, ook gekochte software ik heb een kopie gemaakt van de orginele software van de kronos 1
kan iemand mij vertellen of de software samen kan gebruiken, en hoe ik het moet laten draaien zodat ik alle sofware kan gebruiken van zowel versi 1 en versi 2, ik weet niet eens of dat wel mogenlijk is,ik kan er op internet eigenlijk niets over vinden.

bij voorbaat dank

rcallenbach

JMPDS
Starting Member

3 berichten

Geplaatst - 29/01/2016 :  21:14:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Misschien is dit voor jou niet echt relevant meer gezien je latere bericht. Maar goed, voor wat het waard is.
Je kunt je geluiden overzetten, maar het ligt wel aan wat je bedoelt met "geluiden". Je kunt banken met programs en combi's overzetten en inladen via zogenaamde PCG bestanden. Maar: alle standaard programs van de Kronos 1 zitten ook in de Kronos 2, alleen de indeling is wel anders. Je oude combi's klinken dan niet goed, omdat die ( door de oude indeling ) andere programs bevatten. Best vervelend, maar vanaf OS versie 3.03 kan je de combi's die je inlaadt automatisch laten omzetten naar de nieuwe indeling. Je gebruikt daarvoor een menuoptie. Lees de laatste versie van de handleiding ( te vinden op de Korg site) daarvoor even na.

Je eventueel gekochte sample libraries in de Korg Shop zijn in principe apparaat gebonden. Je kunt ze in principe niet gebruiken op je nieuwe apparaat. Een doorn in het oog van de trouwe Kronos gebruikers die hun Kronos inruilen voor een nieuwe, en soms voor veel geld samples hebben gekocht. Korg luistert tegelijk goed naar zijn gebruikers. In december dit jaar werd op korgforums.com door een Korg vertegenwoordiger geadviseerd om contact op te nemen met de Korg distributeur ( Veenman in Nederland ), de situatie uit te leggen, en dan zou wat geregeld kunnen worden. Dat geeft hoop! Maar je kunt die sample libraries niet zomaar op 2 apparaten tegelijk gebruiken.

Bewerkt door JMPDS op 29/01/2016 21:14:44
Ga naar bovenaan de pagina

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 11/02/2016 :  10:14:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
wat JMPDS zegt klopt, daaraan toevoegend, op de kronos 2 SSD is ook een preload.PCG te vinden die de volgorde van de programs van de Kronos X heeft. Dus stel je hebt combi sound sets gekocht of gedownload die geen rekening houden met de kronos 2 program volgorde (en in het geval dat de conversie problemen oplevert) dan zou je de preload van de Kronos X in kunnen laden om je kronos 2 naar een kronos 1 program volgorde om te zetten voor die specifieke projecten
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000