Beste medemuzikanten, mogelijk is deze vraag al eens eerder gesteld. Maar!! Waarneer ik op mijn Tyros 5 een nummer inspeel en opneem als song valt het me op dat na enkele maten van het melodie spoor 1 de viool sleutel veranderd in een Bas sleutel waarbij ook de ingespeelde noten hier in getoond worden wat echt niet lekker leest waarneer je de melodielijn volgt. Hopelijk weet iemand hier een oplossing voor. Alvast bedankt. Groeten, Arie
Heb je de melodie relatief laag ingespeeld? De score schakelt naar de beste weergave. Als het in vioolsleutel zou blijven staan als je onder de centrale C gaat spelen, krijg je heel veel hulplijnen en dat leest ook niet lekker.
Je kunt de melodie een octaaf naar boven transponeren. Dan zou de melodie in vioolsleutel moeten blijven staan.
Life is like a piano. The white keys represent happiness, and the black show sadness. But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.
Maarten, bedankt voor je reactie. Hier had ik niet aan gedacht. Maar je hebt gelijk dat waar neer ik het stuk een octaaf hoger inspeel de vioolsleutel blijft staan. Hiermee is mijn vraag dan ook goedbeantwoord.groeten, Arie