Auteur |
Onderwerp |
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 06/02/2016 : 02:21:03
|
Hoi allemaal, wie kan mij helpen met het volgende. Ik wil graag een hele hoop songs, zelfgemaakt of gekocht transponeren naar een andere toonsoort, maar wel in bv G of Bb blijven begeleiden. Op zich geen probleem, dit gaat gemakkelijk op de Tyros5. Ik heb echter als geheugensteuntje bij heel veel songs de accoorden op het display nodig, samen met de lyrics. Voorbeeld: Ik speelde een nummer vroeger in G en de accoorden op het display samen met de lyrics zijn correkt, ook in G. Nu moet ik een zangeres begeleiden die dat nummer in B zingt. Om het mijzelf makkelijk te maken transpose ik de song of het keyboard naar B. De accoorden op het display veranderen echter ook mee, dus die kan ik niet meer gebruiken. Het was mij met psruti een paar keer gelukt om de getoonde accoorden weer in G te zetten terwijl ik zogenaamd in G speel maar de song in B klinkt. Ik weet echter niet meer hoe ik het heb gedaan. Ik heb nu bij twee songs de accoorden handmatig veranderd, maar voor een hele reeks is dat onbegonnen werk.Wie o wie kent deze "truuk"? ('t Is bijna half drie, ik kan er niet van slapen.....)
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 06/02/2016 : 09:24:21
|
wanneer je in Tyros "Master Transpose" instelt verandert de toonaard van song en keyboard simultaan na het transponeren zonder dat de notering verandert. "direct access" > "Transpose - (min)"> "transpose assign" > "MASTER" Kan opgeslagen worden in registratie. VrGr eddy
|
Bewerkt door eddy vanzee op 06/02/2016 09:32:12 |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 06/02/2016 : 12:29:02
|
Hoi Eddy, Transpose assign staat (stond) al op Master. De truuk is echter om de Tyros te laten denken dat ik in Bb speel (de toonhoogte die je hoort) terwijl ik in werkelijkheid op het keyboard in G speel en ook de accoorden op het lyricscherm (dus niet text scherm!) in G worden weergegeven. Ik hoop dat ik wat duidelijker ben zo. Grtzz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
|
Onderwerp |
|