Auteur |
Onderwerp |
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 05/03/2016 : 12:08:49
|
Hallo, ik heb een aantal VST van het programma Kontakt, nu kan je op een Tyros 5 deze in mixingconsole via line out op R1, R2, R3, of left laten klinken. R1,R2, R3, en left gaan dan van main naar Sub 1. Welnu, de klanken komen dan vanaf de pc (Vst's) via een USB interface kabel naar de Tyros, midi in op in en midi out op out.
Dit probeer ik nu op Mijn Tyros 3 te bewerkstelligen en dit wil mij niet lukken dus van daar mijn volgende vraag.
Is het mogelijk om de opstelling met een Tyros 3 te doen/maken? Dit zou ik graag willen weten en alvast bedankt voor jullie reacties eventueel.
Groet, Bert
Muziek verruimd de geest.....
Yamaha Tyros 3 Yamaha HS 50 M (2) Yamaha HS 10 M Yamaha MG 102 C Mixing Console Roland XV 5080 Soundmodule EMU XBoard 61-Key |
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 07/03/2016 : 15:37:26
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door bertus
de klanken komen dan vanaf de pc (Vst's) via een USB interface kabel naar de Tyros, midi in op in en midi out op out.
Ik denk niet dat je de klanken van je PC via USB op de Tyros kan laten klinken.
Het geluid van de PC kan je via de Aux In via de Tyros horen.
Maarten |
|
|
T-Rossie
Moderator
3237 berichten |
Geplaatst - 07/03/2016 : 18:32:27
|
Bert, Ik moet bekennen jouw verhaal totaal niet te begrijpen.
Volgens mij is het : VST's kunnen klanken zijn die worden opgewekt door een programma draaiend op een PC/MAC. Aansturing ervan kan gedaan worden met midi vanaf bijv. een (master)keyboard door de OUT van het keyboard te verbinden met de IN van de computer. De USB kabel tussen een Tyros en PC kan fungeren als een Midi-kabel (zowel IN als OUT via één USB kabel)
Bij gebruik van midi-kabels (5 polig DIN) moet een MIDI-In altijd verbonden te worden met een MIDI-Out. De signaal-richting is dan ván de OUT náár de IN.
Mogelijk kun je nog een keer in detail uitleggen wat je bedoelt?
|
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 08/03/2016 : 12:37:26
|
Ik dacht namelijk dat ik het zo goed begrepen had van Frans, een midi interface kabel vanuit de pc naar de midi in Tyros 3 en dan via de mixingconsole alwaar r1, r2, r 3, en left staat die een vinkje opschuiven een vakje naar rechts. Ik ga het navragen en kom hier op terug, dank alvast voor het meedenken.
Groet, Bert
Yamaha Tyros 3 Yamaha HS 50 M (2) Yamaha HS 10 M Yamaha MG 102 C Mixing Console Roland XV 5080 Soundmodule EMU XBoard 61-Key |
Bewerkt door bertus op 29/03/2016 16:36:56 |
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 29/03/2016 : 16:39:10
|
Helaas, het gaat niet met de Tyros 3, de klanken van een vst-plug-in laten klinken via mixing console op R1, 2, 3 en left. Dit gaat wel met de Tyros 5. Wel lukt het met midi mits de instelingen goed zijn in je Kontakt en je Tyros...ook daar zijn we weer uit gelukkig!
Groet, Bert
Bewerkt door bertus op 29/03/2016 16:39:27 |
|
|
|
Onderwerp |
|