Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Voorkeursinstelling microfoon
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Tyrooster
Average Member

167 berichten

Geplaatst - 14/03/2016 :  14:15:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste forumleden,
Wie van jullie kan me helpen?
Mijn voorkeursinstelling van de microfoon is meestal dezelfde. Reverb, vocal harmony etc.
Ik probeer dat consequent vast te leggen in de registraties. Maar telkens weer blijkt het keyboard voor mij een andere instelling te bedenken. Steeds weer dezelfde irritante echo.
Wel steeds dezelfde, dus blijkbaar is er een voorkeursinstelling vastgelegd?

Kan ik mijn voorkeursinstelling ergens vastleggen die dan ook alleen overschreven wordt als ik dat programmeer?

Jaap
Tyros54fun

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 14/03/2016 :  16:34:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Jaap,

Om maar met de deur in huis te vallen: je kunt microfoon instellingen niet in een registratie opslaan.

De enige settings die je in een registratie kunt opslaan zijn:
- Vocal Harmony On/Off
- Mic Effect On/Off
- Vocal Harmony Type
- Vocal Harmony Parameters

Wat je dus niet kunt registreren zijn microfoonsettings als EQ, Noise Gate, Compressor, Volume, Pan, Reverb, Chorus enz.

Maar er is wel een mogelijkheid om microfoonsettings op te slaan in een USER MEMORY.
Daarvan kun je er zoveel maken als je wilt.
Je kunt op elk moment een andere opgeslagen user memory kiezen en deze blijft als system setup bewaard, dat betekent dat deze bewaard blijft ook al zet je de Tyros uit en weer aan.

Maar, ook een user memory kun je niet in een registratie zetten, dus dat moet altijd handmatig.
Dat is trouwens niet onlogisch, want anders zou je er met alle registraties rekening mee moeten houden.
Nu kun je een paar instellingen - aangepast aan de ruimte waar je speelt - in verschillende user memories opslaan en deze instellingen blijven dan voor alle nummers hetzelfde totdat je een andere user kiest.

Vr. groeten,

Richard

Ga naar bovenaan de pagina

Tyrooster
Average Member

167 berichten

Geplaatst - 14/03/2016 :  17:50:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Richard,
Bedankt voor de uitvoerige en heldere uitleg. Ik begrijp nu waarom gebeurt wat ik steeds meemaak.
Ik heb al eens een usermemory aangemaakt, maar telkens als ik iets verander en dat niet opsla ben ik het weer kwijt.

Ik ga met deze inzichten aan de slag en ik denk dat ik er verder wel uitkom.

Groeten, en bedankt,

Jaap
Tyros54fun

eddycafmeyer
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 15/03/2016 :  11:06:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik worstel ook met zo'n probleem: Mijn micro is aan de Tyros verbonden, en zo kan ik profiteren van de prachtige instellingsmogelijkheden.
Al mijn liedjes speel ik via de registratie's. Maar als ik bijvoorbeeld van de klassieke zanginstellingen wil overschakelen naar bijvoorbeeld de 'dubbele' zangstemmen zoals bij vele oude Beatles-liedjes, dan kan ik die zang-instelling niet registreren, moet ze steeds opnieuw handmatig instellen. Of heeft iemand hier een tip?

TyrosFive
Junior Member

55 berichten

Geplaatst - 15/03/2016 :  19:48:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik denk dat dit voor veel mensen onduidelijk is.Is het niet mogelijk om hier eens een paar mooie voorbeelden te laten zien (bv. via een duidelijk uitgelegd youtube filmpje). Of misschien eens een duidelijke beschrijving stap voor stap in een word documentje gieten dat men dan kan downloaden, zodat men alle stappen mooi kan volgen.
Vrgr,
Philip

Alvast bedankt voor het meedenken.

Tyrooster
Average Member

167 berichten

Geplaatst - 15/03/2016 :  21:28:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Philip, Eddy en anderen,
De oplosssing voor jullie probleem is al door Richard001 gegeven, als ik het goed heb begrepen.
Misschien een toelichting:
Je kunt nadat je een mic en Vocal Harmony aanpassing hebt gemaakt deze "saven". Voor elke toepassing een andere naam. Bv. "KLassiekZang" of "Lekkergalmen". Bewaar deze op de User-schijf, daar staan alleen je eigengemaakte instellingen op.

Vanuit het hoofddisplay klik je B of C, en je haalt je instelling van de Userschijf.
Alleen via de mixing console kun je de reverb op de microfoon verder beinvloeden.
Ik weet nog niet of die ook in de userinstelling bewaard wordt. Zo niet dan zit hij waarschijnlijk in de registratie.

Ik doe het nu zo en ben er voorlopig zeer tevreden mee. Als ik het fout heb hoor ik dat graag.

Jaap
Tyros54fun
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000