Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Midi instelling, geen drum geluid.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

mr. M.W.
Average Member

154 berichten

Geplaatst - 24/03/2016 :  11:30:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo, even een vraag.

Ik wil graag dat mijn Tyros 5 de midi clock gebruikt van een externe drum computer. Ik loop nu tegen 2 problemen aan. Wat doe ik. Ik stel bij Function, Midi, Clock Ext. A de Clock in op Midi A, en START/STOP op STYLE maar ook deze instelling op SONG geeft geen verandering. ( Ik heb een midi kabel van de drumcomputer MIDI OUT naar MIDI A IN op Tyros 5 ).
Ik krijg het nu niet voor elkaar dat zodra ik de drumcomputer start dat ook de Tyros 5 begint met spelen. Ik moet dan op je het juiste moment een accoord indrukken om dit voor elkaar te krijgen, kan dit anders ??. En wanneer ik de Tyros 5 op deze wijze ingesteld heb hoor ik GEEN drums meer van de Tyros 5 terwijl ik deze graag wil mengen met de geluiden van mijn drumcomputer, hoe kan ik dit wel voor elkaar krijgen ?

Dank weer,

Mario

Soneg
Advanced Member

1617 berichten

Geplaatst - 24/03/2016 :  12:40:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Mario ,

Al geprobeerd de T5 als Master te gbruiken die de drumcomputer aanstuurt , als de drumcomputer een wat gedateerd apparaat is kan de communicatie wel eens "haperen'.Anders een Midi-Pc interface gaan gebruiken ?

Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
Ga naar bovenaan de pagina

mr. M.W.
Average Member

154 berichten

Geplaatst - 24/03/2016 :  15:09:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Soryt,

Om de Tyros als master te gebruiken is geen optie want dan ontstaan er SYNC problemen die per nummer opgelost moeten worden. Op de een of andere manier lopen beide apparaten dan niet gelijk.De drumcomputer is Native Instruments Maschine dus zeker niet gedateerd. Het grootste probleem is voor mij dat de Tyros geen drum geluiden laat horen wanneer deze als slave gebruikt wordt. Hoe kan ik dat oplossen.

Groet,

Mario

micdo
Senior Member

527 berichten

Geplaatst - 25/03/2016 :  21:03:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Mario het lijkt mij dat de tyros goed staat ingesteld de vraag is nu weet je zeker dat de Machine ook het clock signaal uit stuurt of staat deze ook als slave?
op het forum van native vind je diverse items over dit onderwerp.
Succes er mee en laat weten als het je gelukt is

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel

mr. M.W.
Average Member

154 berichten

Geplaatst - 26/03/2016 :  19:52:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Michel,

Ik weet zeker dat Mascine het signaal uitsuurt want de Tyros reageert er ook op, wanneer ik het tempo bij Maschne verhoog "loopt"de Tyros mee.
Het grootste probleem is dat de Tyros de RHY1 en RHY2 niet meer laat horen wanneer deze als SLAVE staat. Wat kan ik daar aan doen. Ik wil nml. de drums van de Tyros combineren met geluiden van Mschine.

Groet,

Mario

micdo
Senior Member

527 berichten

Geplaatst - 27/03/2016 :  17:48:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Mario,
Probeer eens met een nieuwe midi template speciaal voor je drumcomputer opstellingen.
Start met midi all en dan zet je in het midi tap system receive sysex en chord sysex op off.

Ik los zo bij mij diverse vreemde zaken op.

Gr. Michel

mr. M.W.
Average Member

154 berichten

Geplaatst - 27/03/2016 :  19:19:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Michel,

Heel erg bedankt voor de tip, want het is GELUKT.

Groet,

Mario

micdo
Senior Member

527 berichten

Geplaatst - 28/03/2016 :  11:21:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Mario,
Graag gedaan, ik ben geen midi deskundige en midi geeft vaak leuke uitdagingen.
In iedergeval bedankt voor de terugkoppeling, daar leren anderen ook van.

Gr. Michel
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000