Ik heb een Midi programma geschreven die PDF bladmuziek opent via een midi keyboard. Dit programma heeft een interne PDF reader waarbij het mogelijk is om via de midi naar de volgende pagina te gaan. Makkelijk muziek PDF’s samen te stellen door de MS Access database beheer. Zie voorbeeld hoe het werkt : http://tyros.sprokkelhoff.nl/midiaction.html
Dit is een mooi stukje software Fred. Ben er even mee bezig geweest (ik werk nu met OpenText) Een paar vragen. Kun je net als met OT (OpenText) een midibestand koppelen aan de registratie zodat bij het selecteren van een registratie automatisch het gewenste bladmuziek wordt geopend ??? In de voorbeeldfilm zie ik dat jij vanuit de SONG de midi selecteert, bij OT ga ik rechtstreeks naar de registraties. En moet ik van alle PDF's ook een Midifile hebben ???? Bij OT kun je van een PDF een Midibestand maken en deze koppelen aan de registratie zonder dat er midi files op de pc of de Tyros staan.
OT ken ik niet zo goed ( heb er wel even naar gekeken). Je kan de midifile inderdaad aan een registratie hangen. Bij het openen van een registratie wordt er volgens mij geen info gestuurd . Pas als je 1 van de 8 preset knoppen gebruikt en er is een midifile gekoppeld dan wordt het bladmuziek stuk getoond.
Van elke PDF moet er een mdifile aanwezig zijn. Anders weet het programma niet wat hij moet openen. Daarom kun je vanuit het programma (dit is bij OT ook zo) een midifile aanmaken. (midi header info)
Nou ik denk niet dat jij gek bent Edwin alhoewel dat soms wel eens goed uitkomt Het bestand waar Fred en ik het over hebben is GEEN afspeelbaar bestand, het is een heel klein bestandje (1KB) die alleen maar een opdracht uitvoert om het juiste bladmuziek (PDF) te activeren. Een midi file is een reeks opdrachten om bepaalde instrumenten te laten spelen. In het programma van Fred kun je van een PDF een midi bestand genereren die wanneer deze in de Tyros is gezet een koppeling maakt om de PDF die in de PC zit te openen.
Uiteraard weet ik het verschil hoe je het noemt in een taal. Maar deze uitleg is dat de midifile een echte afspeelbare midifile is en een midibestand dat door dit programma wordt gegenereerd als er geen echte bespeelbare midifile bestaat. Dus het gegenereerde ‘midibestand’ bevat alleen maar midiheader informatie waarin het documentnummer van het te aan te roepen PDF file zit. Het is dus niet afspeelbaar.