Ik zal mij even in het kort voorstellen, mijn naam is Mijndert en ben gepensioneerd, man van 69 jaar en mijn passie is momenteel het bespelen van mijn keyboard. Ik heb tinnites ( ernstige oorsuizen ) en muziek maken help mij om het enigszins dragelijk te maken. Is de afleiding die mij daar in helpt.
Wie kan mij helpen met het volgende.
Enige tijd geleden heb ik een tweedehands Yamaha FL1024M geheugen gekocht en geïnstalleerd in mijn tyros 4 keyboard. Op de geheugenkaart is een voice pack 1 geïnstalleerd, maar ik weet niet hoe ik die kan benaderen of mogelijk hier vanaf installeren. Wilde er een foto van meesturen, maar weet niet hoe dat werkt (is me althans niet gelukt).
Hallo Mijndert, Je zult Voice Pack 1 vanaf de Expansion Module niet kunnen benaderen of installeren in jouw Tyros4. Op de module staat uitsluitend de wav-data van de Voice Pack. Als de bijbehorende bestanden niet in de Premium map te vinden zijn (Voice creator -> Library Edit) heb je niets aan de wav-data. Je kunt Voice Pack 1 dan het beste verwijderen om de geheugenruimte weer beschikbaar te krijgen via Voice creator -> Expansion Module -> Category -> met data wheel naar Premium Pack -> Delete. Of de Expansion Module formatteren via Voice creator -> Expansion Module -> Property -> Format.
Bedankt voor je reactie. Ik was er al bang voor dat het niet te benaderen is. Ga het flash geheugen wel formateren. Ik heb het keyboard vorig jaar bij Ooostendorp gekocht en ik ben daar erg tevreden mee. Nogmaals bedankt. Gr. Mijndert