Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 midifiles worden niet herkend
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

info@orator.nl
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 20/05/2016 :  18:30:51  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo forumleden, ik heb na lange tijd weer eens wat midifiles gekocht (blues) bij Yamaha.
De files hebben de extensies .midi, .prs, .sst en .sty en worden geen van alle door mijn Tyros 2 herkend. Ik zie nu dat alle eerdere files die ik ooit heb gekocht de extensie .MID hebben. Wie (her)kent dit probleem en weet een oplossing? Dankjewel, alvast.

Luuk

eddycafmeyer
Average Member

276 berichten

Geplaatst - 20/05/2016 :  18:51:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik denk dat het onder andere styles zijn iplv midifiles,
Eddy
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 20/05/2016 :  19:34:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Luuk,

.prs, .sst, .sty zijn inderdaad stijl files zoals Eddy reeds vermeld heeft.
Wat betreft de .midi file -> verander de extensie .midi naar .mid en probeer het dan nog eens op je Tyros.
Als het een midi file is moet dit lukken.

Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.
Ga naar bovenaan de pagina

info@orator.nl
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 21/05/2016 :  13:01:23  Toon profiel  Reageer met citaat
dank voor jullie reacties. ik vergat er idd bij te vermelden dat het styles zijn die ik heb gekocht. als ik de truc met .mid toepas dan ziet/herkent mijn Tyros de file, maar mijn denk als een song. bij het afspelen klinkt het vervolgens voor geen meter. is er misschien een speciale truc/methode om de styles te importeren en zo ja: waar sla je ze dan op? Dank alvast en alweer, groet, Luuk

Luuk
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 21/05/2016 :  15:39:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Luuk,

Ik dacht dat je bedoelde dat je midi files had met de extensie .MIDI.
Deze bedoelde ik om te wijzigen naar .MID.

Maar inderdaad als je een .prs, .sst, .sty stijl de extensie veranderd naar .MID dan ken je deze inderdaad afspelen als midi file.
Maar zoals je zegt klinkt het natuurlijk van geen kant.
Dat is omdat stijl files op zich wel noten bevatten (net als midi files), maar deze dienen door middel van akkoorden omgezet te worden naar de juiste muzieknoten.

Om een gekochte stijl te selecteren op je tyros, dien je deze op usb of op je harde schijf (als die aanwezig is) te zetten.
Selectie van de stijl gebeurt net zoals de preset stijlen, maar nu moet je kijken op USB, HD ... ipv op preset.

In de handleiding van je Tyros vind je dit zeker ook terug.

Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.
Ga naar bovenaan de pagina

Heiko
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 21/05/2016 :  15:43:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Luuk,

Voor de styles kun je een map maken op je HD en daar de
styles naar toe kopieeren.
Om ze te kunnen zien/afspelen moet je eerst terug naar het hoofdscherm waar je alles ziet staan wat op dat moment actief is,
dus ook de style. Druk het knopje naast de style in, ga naar HD en zoek de map die je net hebt gemaakt. nu zie je de styles wél staan.
Succes!
Grtzz,
Heiko

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!
Ga naar bovenaan de pagina

info@orator.nl
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 21/05/2016 :  18:42:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank Heiko en Etienne! Ik heb 3 van de 4 styles aan de praat! Voor de vierde heb ik Yamaha gevraagd mij een andere versie te leveren. Waar het me eigenlijk om gaat is een paar goeie blues styles te vinden. Die vind je namelijk niet echt standaard op de Tyros. Als iemand nog tips (of styles) heeft, houd ik me aanbevolen. Fijn weekend! Groet, Luuk

Luuk
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000