Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Aanvulling voor de tyros 5
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

MMO
Average Member

114 berichten

Geplaatst - 09/06/2016 :  11:06:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik post niet veel maar lees regelmatig het forum door.
Ik ben zelf in het bezit van een tyros 5 met wat extra voices en styles.

Graag zou ik mijn keyboard wat uitbreiden met "weet ik nog niet"
Als ik een beetje rond kijk op internet zie ik geluidsmodules, midiklavieren, pushtablets, enz.

Ik ben een maar een gewone huis tuin en keuken speler, en van ingewikkelde computer/audio software heb ik al helemaal geen kaas gegeten.

Ik zoek dan ook iets als een multipad achtige uitbreiding.
Daar bedoel ik mee, iets wat nog meer instrumenten aanstuurd, zodat de gespeelde muziek nog voller klinkt.
De kwaliteit van de klanken moet wel overeenkomen met de T5
Uiteraard zijn andere soorten uitbreidings suggesties ook welkom.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb omschreven.
Mijn budget is rond de 1000,-

Graag jullie input.

Bram

Soneg
Advanced Member

1658 berichten

Geplaatst - 09/06/2016 :  13:02:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Bram ,

Beetje vage vraag , maar ik kan je enigzins wel "volgen" , ten eerste zou ik de vraag stellen : wat voor muzieksoort heeft je voorkeur en is het puur voor thuisgebruik of wil je er ook mee optreden ?
Als ik voor mezelf spreek is de Hammond sound nog wel een verbeter puntje voor de Tyros , deze is ietwat te "clean"en een goede distortion op de drawbars geintegreerd zou zeer welkom zijn.
Als ik aan een uitbreiding zou denken zou dat een Nord D5 zijn om deze er bij te gebruiken , of een voor de synth klanken een Roland Integra 7 , ook een top machine met een heel ander geluid dat we van Yamaha gewend zijn.
Ik ga er in ieder geval wel van uit dat je wel al een set top speakers gebruikt voor je Tyros , niet de standaard speakerset , daar doe je de Tyros te "kort" mee .
Ook kan je overwegen om een goede (Focusrite) audio interface aan te schaffen en met de PC en "plug-ins"te gaan werken .

Kortom , mogelijkheden genoeg .,maar het valt niet mee om de T5 te overtreffen met de goede instelling , in de nieuwe Yamaha Montage wordt niet voor niets gebruik gemaakt van veel T5 geluiden .

Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
Ga naar bovenaan de pagina

MMO
Average Member

114 berichten

Geplaatst - 10/06/2016 :  13:07:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank voor je reactie en suggesties.
Ik heb even op internet gekeken naar de suggesties die jij aandroeg, maar het is niet helemaal wat ik zoek/bedoel.
2 prachtige instrumenten trouwens, maar helaas zorgen die alleen maar voor meer voices. De focusrite zou iets in de goede richting kunnen zijn, als er niet een heel ingewikkeld softwarepakket mee samen gaat.
Bed helaas niet handig met computers.

Het is inderdaad een beetje een vage vraag, en ik zal dan ook proberen het beter te omschrijven.
Ik speel uitsluitend thuis, met koptelefoon. Het niveau is niet heel erg hoog, vandaar dat ik het liefste rustige/ballad nummers speel.

De tyros is uitgerust met 4 multipad knoppen, waar je op eenvoudige wijze instrumenten/geluiden kunt inladen, die vervolgens automatisch met je accoorden mee spelen.

Simpel gezegd, Ik zou graag meer multipad knoppen willen hebben, zodat ik meer instrumenten/loops automatisch met de gespeelde accoorden mee kan laten spelen, met het liefst zo simpel mogelijk/gebruikersgemak.
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is, anders vraag maar raak

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 10/06/2016 :  15:03:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Bram,
je kan zelf MP-banken samenstellen uit de bestaande MP-banken,
zo kan je al de slechts benodigde MP's samenvoegen om onnodig
plaatsverlies te vermijden (elke bank = 4 knoppen).
Maar je kan ook aan elke registratiebankknop een andere
MP-bank toewijzen, zo heb je eigenlijk al 8 MP-banken voor dezelfde song.
Enig nadeel: de geladen MP blijft doorspelen bij het overschakelen naar
een andere registratie, je zal dan de MP manueel dienen te starten of te stoppen.
Zelf werk ik met een "Event Processor" waarbij ik via midiopdrachten (sysex)
in een midibestand elke MP kan kiezen en op gewenste tijden kan laten starten of stoppen.
VrGr
eddy

MMO
Average Member

114 berichten

Geplaatst - 23/06/2016 :  09:09:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Sorry voor de late reactie, maar ik was niet in de gelegenheid om eerder te reageren.
Ik heb dus ook nog niet kunnen expirimenteren met jou idee. Ik denk wel dat ik daarmee een heel stuk dichter bij kom van wat ik wil.
Het uitzetten handmatig moet volgens mij geen probleem vormen.
Bedankt voor je input !
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000