| Auteur |
Onderwerp  |
|
jojo
New Member

25 berichten |
Geplaatst - 28/09/2006 : 14:09:39
|
Ik heb in januari 2006 mijn tyros 2 gekocht.PRACHTIG INSTRUMENT. Nu in september komt yamaha met een actie waarbij men de harddisk, de simm's en extra software er gratis bij krijgt. Mijn mening is dat de kopers van het eerste uur die ervoor gezorgd hebben dat de tyros 2 een zo groot succes is geworden hiervoor bestraft worden. Waarom biedt yamaha ook deze mensen niet aan om dit pakket tegen een gereduceerde prijs aan te schaffen. Ik weet nu wel al dat ik de TYROS 3 pas een jaar later ga kopen. Hoe denken jullie hierover.
jo |
|
|
U.H.F.
Average Member

251 berichten |
Geplaatst - 28/09/2006 : 14:58:26
|
Ik denk dat aktie voeren van een fabrikant of verkooppunt bij de verkoopstrategie hoort, ik denk dat je zelf een transactie aangegaan bent waar je achter stond op dat moment, en waar je op dat moment de waarde van je investering in zag, al geven ze op dit moment er alle denkbare opties bij die je maar kan bedenken, en tevens een jaarabbonement op de donald duck, zal je mij niet horen klagen, ik ben een deal aangegaan en sta/stond daar achter. Als een ander een betere deal heeft, so be it, ik voel me op geen enkele wijze tekort gedaan door yamaha of oostendorp, maar mochten ze een jaarabbonement op de donald duck weggeven hou ik me aanbevolen.
greetz Barry. |
 |
|
|
tpmm
Starting Member
2 berichten |
Geplaatst - 28/09/2006 : 14:59:39
|
Hoi Jo,
Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt. Men komt vaak pas later met allerlei extra aanbiedingen om de verkoop in gang te houden en mensen die misschien twijfelen over te halen om het instrument toch te kopen.
Jammer dat het zo is. Maar zo is het ook vaak in kledingwinkels. Daar betaal je een paar maanden later ook een stuk minder. Voor precies hetzelfde! Om je over op te vreten!
Gr. Terry |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
Geplaatst - 28/09/2006 : 19:08:24
|
Ja ..... zo zit 'handel' gewoon in elkaar  Ik heb de T2 al in JULI 2005 besteld en dat had óók zo zijn voordelen. Er was wel degelijk sprake van een 'gereduceerde' prijs voor het paket. (Tevens waren een aantal prijsverhogingen nog niet doorgevoerd)
Mij hoor je niet klagen en als de Tyros3 volgende week wordt aangkondigd...... sta ik weer vooraan in de rij om hem te bestellen. (waarschijnlijk hele volksstammen met mij)
That's life ! |
Bewerkt door T-Rossie op 29/09/2006 12:06:32 |
 |
|
|
jojo
New Member

25 berichten |
Geplaatst - 28/09/2006 : 20:25:16
|
Vriendelijk bedankt voor jullie reacties. Met dit verhaaltje wil ik ook de firma oostendorp niets verwijten want als er een yamaha dealer een dikke pluim verdient dan zijn zij het. Ik heb hem ergens anders gekocht, maar heb al diverse dingen bij hun via internet besteld en dit is altijd perfect gegaan.
jo |
 |
|
|
ItsPeet
New Member

21 berichten |
Geplaatst - 28/09/2006 : 23:33:56
|
Ja zo is het met alles. Koop je nu een apparaat, is het volgende maand ergens afgeprijsd of is er een nieuw model voor dezelfde prijs. Ik ben al zeer blij met de mails met extra's en updates van Oostendorp. (20-08-06 m'n T2 gekocht, inmiddels 2 mails gehad)
Alleen vraag ik me af: ben ik al wat voorgaande "extra's"-mailtjes misgelopen? ;) (zou ik ergens op de site de voorgaande mailings terug kunnen vinden?) |
Bewerkt door ItsPeet op 28/09/2006 23:35:03 |
 |
|
|
n/a
deleted

84 berichten |
Geplaatst - 28/09/2006 : 23:55:58
|
| Ik ben het helemaal eens met jojo... yamaha zou eerder de koper van het eerste uur tegemoet kunnen komen dan 1 jaar later maar dat is mijn persoonlijke mening.Tevens ben ik het ook eens met het feit dat het een geweldig instrument is en dat de fa...oostendorp geweldige service verleend.. maar dat is geen reden om gewoon een aantal zaken kritisch te kunnen bekijken.... Zonder te klagen of wat dan ook zou het voor het forum beter zijn om voor kritische standpunten open te staan ... soms krijg ik de indruk dat iedereen voor yamaha werkt... we zijn gewoon klanten en als je de roze bril af zet heb je gewoon een dijk van een instrument maar zakelijk gezien wordt de T2 wel een beetje de melkkoe van yamaha... desondanks ben ik wel blij dat Henk Oostendorp hierin meedenkt en de klanten en bezitters van T2 hierin tegemoet komt... |
 |
|
|
ItsPeet
New Member

21 berichten |
Geplaatst - 29/09/2006 : 00:47:28
|
Al had ik geweten dat ik een maand (of wat) had moeten wachten met de aanschaf van de T2 om de dimms en harddisk gratis te krijgen... dan had ik dat waarschijnlijk toch niet gedaan :) Om nu achteraf Yamaha of Oostendorp of wie dan ook erop aan te spreken en om een tegemoetkoming te vragen? Ik weet niet of dat wel redelijk is. Tuurlijk is het achteraf balen, nu ik dit weet en nèt op 't nippertje de korting misloop; geloof me.
Ander voorbeeld: M'n broer kocht dezelfde videorecorder twee weken later voor minder geld en met gratis scartkabel. Kan ik dan teruggaan naar de winkel, of naar Sony, en om een tegemoetkoming vragen? En binnen hoeveel tijd zou ik dat dan nog kunnen; en wie bepaalt dat? Ik denk dat zoiets onrealistisch en zelfs onredelijk is. Ik zie ook niet het verschil met een muziekinstrument.
Dit is geen snauw richting wie dan ook, begrijp me niet verkeerd... Het is hoe volgens mij de wereld in elkaar steekt. Ben ik realistisch of zie ik 't nu met een pikzwarte bril? ;) |
 |
|
|
admin
Forum administrator

300 berichten |
Geplaatst - 29/09/2006 : 08:56:02
|
Goedemorgen,
Yamaha is een commercieel bedrijf en heeft commerciële strategieën, net als elk ander commercieel bedrijf. Als ze dat niet zouden zijn, zou er ook nooit een Tyros 3 komen. Om de ingekakte verkoop van de Tyros 2 weer wat te stimuleren, geeft Yamaha wat extra's cadeau. Het is al eerder gezegd, maar als ik een camera koop, weet ik zeker dat deze een maand later óf een stuk goedkoper is, óf vervangen is door een nieuw, beter model. Hetzelfde geldt voor bijna alle nog-niet-uit-ontwikkelde producten. Voor die € 250,- aan extra's die Yamaha er nu bij doet, heeft degene die de Tyros 2 in het verleden heeft aangeschaft tot nu toe al veel speelplezier gehad. Hetzelfde is destijds gebeurd met de Tyros 1. Het is pas vervelend als je de Tyros 2 net een maand hebt. Ook ik (en de rest van de muziekhandel) werd pas op de hoogte gebracht, toen de actie al gaande was, vorige week. Hun reactie was dat ze die streep toch een kéér moeten trekken. Daar kan ik ze niet ongelijk in geven. Wij doen ook wel eens een grote bestelling en een week later kun je dezelfde producten kopen met een korting, wat honderden euro's scheelt. Tja, dat is de handel. Verder toch hulde voor Yamaha Benelux. Ze verlenen een uitstekende service en zijn nergens te beroerd voor.
De software die geleverd wordt op de HD, kan ik leveren voor een zéér gereduceerde prijs. Stuur mij een e-mail naar superpack@oostendorp-muziek.nl en u krijgt automatisch antwoord. Als tegemoetkoming voor mijn klanten, stuur ik iedereen die in augustus 2006 of later een Tyros 2 hebben gekocht bij mij, de software gratis toe. Dat zal automatisch gebeuren als ik de spullen binnen krijg. Naar verwachting eind volgende week.
MVG, Henk Oostendorp |
 |
|
|
U.H.F.
Average Member

251 berichten |
Geplaatst - 29/09/2006 : 08:59:37
|
ItsPeet je kan mijn gedachten niet beter verwoorden, ik kocht voor drie maanden een nieuwe pc moet ik dan nog meer zeggen over de prijs en de extra's die je nu erbij krijgt? Volgens mij niet. Geert ik denk dat kritiek waar dan ook op goed is, het houdt je wakker en laat je de dingen zien naar de gedachten van anderen, dus ik sta in ieder geval voor alle kritiek open af en toe leer je dan zaken eens anders bekijken, maar als er kritiek geleverd wordt hoef je het daar niet mee eens te zijn en dan heb je een discussie, ikzelf ben al vanaf mijn 17e zelfstandig ondernemer en moet zeggen dat ik niet anders werk als dat yamaha dat doet, zo werkt de handel, de volgende stap zal waarschijnlijk een prijsdaling zijn van yamaha uit, logisch vervolg op het geheel. En als de t2 als melkkoe was beoogd door yamaha dan hadden ze hem niet zo compleet aangeboden, dan hadden ze er voor gezorgd dat je iedere keer dingen moest aanschaffen om verder te kunnen, of zie ik dit nu verkeerd? zo dat waren Peter en Geert, nu nog even aan de firma oostendorp: hoe zit t met de donald ducks? hahahahahaha
Groetjes Barry.
een van de weinige met een tyros2 en een roze bril ;)
 |
Bewerkt door U.H.F. op 29/09/2006 09:25:02 |
 |
|
|
Heiko
Advanced Member

1643 berichten |
Geplaatst - 29/09/2006 : 12:27:01
|
Hé U.H.F, zo te zien bedoel je Ducks met een F   |
 |
|
|
Soneg
Advanced Member

1659 berichten |
Geplaatst - 29/09/2006 : 14:06:39
|
  Goeie aktie van Oostendorp !!  
Soryt
|
 |
|
|
Ezra
Average Member

206 berichten |
Geplaatst - 29/09/2006 : 15:18:22
|
quote: Originally posted by admin Als tegemoetkoming voor mijn klanten, stuur ik iedereen die in augustus 2006 of later een Tyros 2 hebben gekocht bij mij, de software gratis toe. Dat zal automatisch gebeuren als ik de spullen binnen krijg. Naar verwachting eind volgende week.

Wat een machine!!! |
 |
|
|
U.H.F.
Average Member

251 berichten |
Geplaatst - 29/09/2006 : 15:44:53
|
| Ja Ezra jij zal het geluk wel hebben m na Juli te hebben gekocht, maar gelukkig heb ik mn roze bril nog hahahahaha. |
 |
|
|
Ezra
Average Member

206 berichten |
Geplaatst - 29/09/2006 : 16:17:20
|
quote: Originally posted by U.H.F.
Ja Ezra jij zal het geluk wel hebben m na Juli te hebben gekocht, maar gelukkig heb ik mn roze bril nog hahahahaha.
Als ik moest kiezen, zou ik het ook wel weten 
Maar, je begrijpt dat ik dit weer een topactie vind van Oostendorp. Ik heb achteraf nog wel getwijfeld of ik er goed aan had gedaan hem daar te halen (op andere plekker toch goedkoper en zelfs al 2de hands aangeboden), maar de service en extra's wegen daar wat mij betreft ruimschoots tegenop.
Wat een machine!!! |
 |
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 29/09/2006 : 16:35:41
|
gratis , gratis , gratis en nog eens gratis Is er bij onze Noorderburen al eens DOORGEDRONGEN dat niet alles gratis is !!!! respect, respect moet er zijn  Ik betaal graag een xxxx bedrag voor : updates, styles en aanverwanten Hoe is dat toch mogelijk  Ik moet mij weer inhouden hé want................ sis
|
 |
|
Onderwerp  |
|