Auteur |
Onderwerp  |
|
luc104
Starting Member
2 berichten |
Geplaatst - 03/07/2016 : 18:33:35
|
ik heb een tyros 5 en een Roland accordeon fr 5 ik zou de tyros aan mijn accordeon met midi aansluiten kan mijn me helpen om dit te doen ?
dank u |
|
Wouter1972
Average Member

306 berichten |
Geplaatst - 03/07/2016 : 19:58:56
|
Beste Luc, hoezo een accordeon aansluiten? De Tyros heeft toch een prima accordeon? Het zal vast mogelijk zijn gitaren, trompetten, triangels, etc aan de sluiten maar gaat dit niet een beetje voorbij aan het concept keyboard? |
 |
|
Soneg
Advanced Member

1658 berichten |
Geplaatst - 03/07/2016 : 21:05:37
|
Luc, Je wil de Tyros vanaf de Fr5 aansturen , Is niet erg ingewikkeld maar om dat hier uitgebreid uit te leggen valt ook niet mee . Ik denk dat als je met je apparaten naar je dealer gaat , deze dat in "no time"voor je instelt en uitlegd .
Succes, Soryt 
Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers |
 |
|
WFF
Average Member

215 berichten |
Geplaatst - 04/07/2016 : 20:43:00
|
Dag Luc,
Uiteraard zitten er mooie accordeons in de Tyros 5, maar daar gaat het jou waarschijnlijk helemaal niet om. Je wilt met de Roland FR-5 spelen en de ritmes van de Tyros 5 gebruiken. Zelf heb ik een Fr-8x accordeon van Roland, die ik gebruik met de BK-7m arranger ook van Roland. Daar ik ook een keer de Fr-8 op de Tyros 4 heb aangesloten, kan ik je misschien wat opweg helpen.
De accordeon van Roland gebruikt voor het klavier, de bas en de accoorden de volgende midi kanalen:
Midi kanaal 1 = KLAVIER Midi kanaal 2 = BAS Midi kanaal 3 = ACCOORDEN
Stel je Tyros als volgt in:
Druk op de knop FUNCTION Kies Midi (Knop H) Kies Edit (Knop 8) Ga naar tabblad Receive
Bij Ch1 zet je part op KEYBOARD Bij Ch2 zet je part op LEFT (Als je dat tenminste wilt horen van je Tyros, anders op OFF) Bij CH3 zet je part op STYLE CHORD 1 of STYLE CHORD 2 (net ook welke je wilt horen van de Tyros)
Nu ga je naar tabblad Chord Detect, en daar zorg je dat 3 aangevinkt is.
LET WEL OP, DAT JE E.E.A. BIJ DE JUISTE MIDI DOET, A OF B.
Nu nog een SAVE uitvoeren b.v. onder de de naam Fr-5, zodat je de instellingen eventueel later weer terug kunt halen.
Bovenstaand geld voor de Tyros 4, ik ga er vanuit het ook op de Tyros 5 werkt).
Anders wat experimenteren met het kiezen van andere part instellingen bij Ch1, Ch2 en Ch3
Succes ermee.
Groetjes, Wim T4-XL Samson Resolv 50a + Sub 88 HK Lucas Nano 300 |
 |
|
|
Onderwerp  |
|
|
|