Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Opvolger Yamaha Tyros 5
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 17/07/2016 :  18:26:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
Ik lees op internet dat Yamaha zoals ze dat noemen een "federal trademark registration" heeft gedaan voor de naam GENOS.

citaat:
On Wednesday, June 29, 2016, a U.S. federal trademark registration was filed for GENOS by YAMAHA CORPORATION, Shizuoka. The USPTO has given the GENOS trademark serial number of 87087567. The current federal status of this trademark filing is NEW APPLICATION FILED. The correspondent listed for GENOS is MARK SOMMERS of FINNEGAN, HENDERSON, FARABOW, GARRETT &, 901 NEW YORK AVENUE, N.W., WASHINGTON, DC 20001 . The GENOS trademark is filed in the category of Musical Instrument Products . The description provided to the USPTO for GENOS is Musical instruments, namely, electronic musical keyboards, electronic pianos, electronic organs, electronic music synthesizers.


Toen de Tyros in 2002 op de markt kwam ging het exact hetzelfde.
Op 21-05-2002 konden we onderstaand bericht lezen op internet en in het najaar van dat zelfde jaar kwam Yamaha met de Tyros op de markt.

citaat:
On Tuesday, May 21, 2002, a U.S. federal trademark registration was filed for TYROS by YAMAHA CORPORATION, Hamamatsu-shi,Shizuoka. The USPTO has given the TYROS trademark serial number of 76412995. The current federal status of this trademark filing is REGISTERED AND RENEWED. The correspondent listed for TYROS is Ronald E. Shapiro of SHAPIRO AND SILVERSTEIN PLLC, 11350 RANDOM HILLS ROAD, SUITE 740, FAIRFAX VA 22030 . The TYROS trademark is filed in the category of Musical Instrument Products . The description provided to the USPTO for TYROS is Musical instruments, namely, electronic musical keyboards.


Ik heb dus het sterke vermoeden dat Yamaha dit najaar met een opvolger voor de Tyros 5 op de markt komt.
Geen Tyros 6 maar Yamaha GENOS.

____________________________________________________________________________

Mijn website: http://www.xs4all.nl/~corvdh klik vervolgens in het menu op Keyboard / midi.

Wouter1972
Average Member

288 berichten

Geplaatst - 17/07/2016 :  20:11:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Wie weet, wie weet.....of een nieuwe synthesizer?
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 17/07/2016 :  20:20:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Scherp opgemerkt Cor !
Bedankt voor het posten.
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1581 berichten

Geplaatst - 17/07/2016 :  22:43:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Ik ben benieuwd

Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
Ga naar bovenaan de pagina

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 17/07/2016 :  22:53:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
Het zal geen synthesizer zijn want er sinds kort de Montage.
Ik ga er ook niet van uit dat het om de opvolger van de clavinova gaat.

Ik denk dat Yamaha een nieuwe weg gaat inslaan, nieuwe naam, nieuwe look, touchscreen(?).
Afwachten maar, voor het eind van dit jaar zullen we wel meer weten denk ik.

____________________________________________________________________________

Mijn website: http://www.xs4all.nl/~corvdh klik vervolgens in het menu op Keyboard / midi.
Ga naar bovenaan de pagina

maartenb
Moderator

860 berichten

Geplaatst - 18/07/2016 :  13:33:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Goed gespot, Cor! En ik onderschrijf je vermoeden dat de Genos de opvolger gaat worden van de Tyros 5.

Ten eerste zou de Tyros 4 eigenlijk de laatste Tyros zijn. Toch kwam er nog een T5 uit. Ik denk dat de serie "klaar" is. Autofabrikanten veranderen ook na 10-15 jaar de naam van een auto. Uitzonderingen zijn de uitstekend lopende modelnamen (ik denk even aan de Golf van Volkswagen).

Ten tweede heeft Paul op zijn website sandsoftwaresound.net aangegeven dat Yamaha een nieuwe geluidschip heeft gemaakt (de SWP70) die gebruikt wordt in de PSR-S970 en de nieuwe Montage. Deze chip heeft een verbeterde geheugeninterface waardoor klanken beter zouden kunnen zijn. Wellicht krijgt de Genos ook deze chip.

Ten derde klinkt Genos vergelijkbaar met Tyros. Tyros is een ijzersterke merknaam en Yamaha zou gek zijn om die overboord te gooien. De overstap naar Genos is klein genoeg om te doen denken aan de Tyros en tegelijkertijd geeft het duidelijk een nieuwe lijn aan.
Yamaha heeft hetzelfde gedaan met de Motif. Dat werd Montage. Ook dat lijkt op elkaar.

Tot slot loopt de style engine van de Tyros op zijn achterste poten. Het is knap wat Yamaha allemaal heeft toegevoegd in de afgelopen modellen, maar ik vermoed sterk dat er een nieuwe architectuur nodig is. De naam Genos zou duidelijk de vernieuwing aangeven.

Wellicht dat er ook wat wijzigingen komen in de interface van het scherm en ook van de knoppenlayout.

Voorlopig ben ik overtuigd dat Genos de Tyros 6 is.


Maarten

P.S. Aangezien Genos lijkt op het woord genesis of genese, doe ik alvast een voorspelling voor de tagline:

Genos, a new beginning
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1613 berichten

Geplaatst - 18/07/2016 :  14:59:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Inderdaad goed gespot van Cor.

En deel ook de mening dat dit echt de nieuwe naam gaat worden.
Niks mis mee, ben alleen ontzettend benieuwd naar de specs die de GENOS zal hebben. moet voor mij spectaculair zijn want anders blijf ik bij de TYROS 5

We wachten rustig af en laten het gewoon over ons heen komen

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61
PA: 2 x LD-Systems Maui 5

Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros
Ga naar bovenaan de pagina

Toch nog Tyros
Average Member

478 berichten

Geplaatst - 18/07/2016 :  17:59:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Daar gaat je spaargeld!

Groetjes John
Tyros 4 xxl

Yamaha Genos the new way of life!

Bewerkt door Toch nog Tyros op 18/07/2016 18:00:33
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1581 berichten

Geplaatst - 31/01/2017 :  14:56:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Het begint nu echt wel tijd te worden voor een opvolger van de Tyros 5 , Veel Tyros 5 gebruikers zijn momenteel aan het overstappen naar andere merken ( Korg,Solton e.d.) .
Hopelijk wordt er binnenkort wat bekend over de opvolger van de Tyros 5 , het begint na ruim 3 jaar weer eens tijd te worden voor wat nieuws op dit gebied

Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
Ga naar bovenaan de pagina

Wouter1972
Average Member

288 berichten

Geplaatst - 31/01/2017 :  17:40:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Veel Tyros5 gebruikers die overstappen naar Korg, Solton etc? Is niet het idee dat ik heb. Ze kunnen wel eerder een nieuw model uitbrengen maar de Tyros werkt op meerdere vlakken anders dan de concurrent. Keyboarders kiezen vaak bewust voor een merk.
Ga naar bovenaan de pagina

maartenb
Moderator

860 berichten

Geplaatst - 01/02/2017 :  14:53:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Yamaha is niet gek. Ze houden andere merken heus wel in de gaten. Ik denk dat de Genos gewoon nog niet klaar is. Ik hou rekening met een launch na de zomer.

Misschien is er weer een apart event om het model voor te stellen. Net zoals voor de Tyros5, waarvan gelukkig voor ons een paar foto's uitlekten...

Als de Genos inderdaad de nieuwe lijn wordt van arrangers, is een duidelijke launch wel op zijn plaats. Net zoals de Montage de nieuwe lijn is na de Motif. En teaservideo's kunnen ze wel maken bij Yamaha!

We hebben nog even de tijd om te sparen.

En wat let je om het volgende model alvast te bestellen bij Oostendorp? Dan heb je hem als een van de eersten in huis in Nederland!

Maarten
Ga naar bovenaan de pagina

maartenb
Moderator

860 berichten

Geplaatst - 01/02/2017 :  14:57:19  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soryt

Veel Tyros 5 gebruikers zijn momenteel aan het overstappen naar andere merken ( Korg,Solton e.d.) .

Hoeveel is veel? Ik ken slechts één dame op het engelse forum die onlangs overstapte op een PA4x, that's it.

Graag wat uitweiden over je gedachte, Soryt. Ik ben oprecht benieuwd.


Maarten
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1581 berichten

Geplaatst - 01/02/2017 :  15:48:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Op alle fora en groepen die ik volg , ben ik al zeker 6 T5 bezitters tegen gekomen die de switch hebben gemaakt naar een Pa 4 of een Solton SD9.
Zelf zou ik gezien de investering die ik heb gedaan in de vele styles en software voor de T5 en zijn voorgangers niet gauw maken , maar gezien de tijd dat de T5 alweer op de markt is zou ik wel weer eens wat nieuws verwachten rond deze tijd .
Het is niet de vraag of er wat nieuws komt , maar waneer.

Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
Ga naar bovenaan de pagina

maartenb
Moderator

860 berichten

Geplaatst - 07/02/2017 :  13:59:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor je toelichting, Soryt. Ik vermoed dat de opvolger dit keer wat langer op zich laat wachten, omdat het een compleet nieuw instrument wordt. Ik ben heel benieuwd!


Maarten
Ga naar bovenaan de pagina

thomas
Average Member

209 berichten

Geplaatst - 11/02/2017 :  20:43:51  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soryt

Op alle fora en groepen die ik volg , ben ik al zeker 6 T5 bezitters tegen gekomen die de switch hebben gemaakt naar een Pa 4 of een Solton SD9.
Zelf zou ik gezien de investering die ik heb gedaan in de vele styles en software voor de T5 en zijn voorgangers niet gauw maken , maar gezien de tijd dat de T5 alweer op de markt is zou ik wel weer eens wat nieuws verwachten rond deze tijd .
Het is niet de vraag of er wat nieuws komt , maar waneer.

Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers


Inderdaad , ik zit midden in de wereld van de huidige keyboards en tja Yamaha verliest meer en meer klanten .
Ik kan zo direct 5 muzikanten noemen die de T-5 niet meer willen .
Net hetzelfde met die perperdure Bose kapstokken L1 - L2 enz...
Als ik zie wat een verschuiving er is in mijn wereld en heeeeel veel
muzikanten die ik ken die overschakelen naar een ander keyboard en geluidsinstallaties.
Tja, waar zijn we mee bezig , laat staan dat wij als leken denken dat we goed materiaal hebben .
Elk zijn ding natuurlijk , met alle respect .
Thomas

greetz
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 11/02/2017 :  23:53:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Er zijn duizenden muzikanten die de Tyros5 hebben en/of dolgraag willen hebben Thomas ..... dus die 5 die je kunt noemen stellen dan niet zoveel voor
Ik ben een zeer tevreden gebruiker van Bose L1 en wil écht niet weer naar een ander systeem. (Een L2 heb ik nog nooit gezien/gehoord.... bestaat volgens mij ook niet hoor.)
Waar ik wel benieuwd naar ben van de 'ongeduldigen': Wat zou de Genos meer moeten kunnen dan de Tyros5?

Mijns inziens gebruikt een gemiddelde T5 bespeler nog geen 50% van de instrument mogelijkheden. (mogelijk nog veel lager zelfs)

Oh ja.... een groot deel van de muzikanten is écht geen 'leek' hoor, die weten precies wat ze willen (hebben).

Bewerkt door T-Rossie op 11/02/2017 23:56:51
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000