Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Problemen met Yem & nieuwe musicsoft site
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 10/08/2016 :  17:36:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Vandaag probeerde ik met Yem nieuwe packs te installeren.
Wat bleek ook voor de reeds geïnstalleerde packs ging het niet goed.
Yem probeerde contact te krijgen met de server van Yamaha maar dat lukte niet. Het bleek dat ik mijn Tyros 5 opnieuw moest registreren in mijn Yamaha music soft account.

Daarna kreeg ik de meldingen dat de packs die ik op mijn harde schijf had staan niet gekoppeld waren aan mijn ID en dat gaf de volgende fout.

Dit heb ik direct gemaild naar Yamaha music soft maar dat wordt weer 48h wachten op antwoord. op advies van een ons alle bekende expert heb ik een pack opnieuw gedownload en geprobeerd deze te laden in Yem.

Dat werkte en ook het daarna installeren lukte ook.
Wel zag ik dat er met de oude packs voor de T4 het een en ander is veranderd.
Als je alles opnieuw download in een apparte map zodat je oude cpf bestanden in tact blijven kun je deze later weer opnieuw gebruiken.


Bewerkt door micdo op 16/08/2016 22:20:23

Soneg
Advanced Member

1583 berichten

Geplaatst - 17/08/2016 :  00:03:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Zo goed als de yamaha producten zijn zo slecht is de site van Musicsoft , verschrikelijk traag en veel vastlopers .
Europa is de grootste markt en dan hosten ze de site via Amerika ?? , het is al jaren een groote ergenis van vele ..
Maar of er ooit iemand wakker wordt aldaar ??

Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
Ga naar bovenaan de pagina

maartenb
Moderator

861 berichten

Geplaatst - 17/08/2016 :  12:18:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Probeer maar eens een style te vinden op yamahamusicsoft.com... Het is puur toeval als je iets vindt.

Stel, je wilt de style van Imagine van John Lennon. Je zoekt op Imagine.
Niets.
Je zoekt op Lennon, John, John Lennon.
Niets.
Je zoekt op Peace. Nu komt PeaceBallad boven.

Tsja.

En zo ont. zet. tend. traag.

Ik heb bovenstaande onlangs gemaild naar Yamaha. Kreeg een keurig mailtje terug dat ze mijn feedback waarderen. Ik heb het twee jaar geleden ook al gemeld.

Heel jammer, want ze hebben de beste styles. Je kunt ze alleen niet vinden...

Ik heb het idee dat Yamaha het zelf wel weet, maar dat ze (te) weinig menskracht hebben voor de site. Daarom gaan de verbeteringen met babystapjes.


Maarten

Bewerkt door maartenb op 17/08/2016 12:20:59
Ga naar bovenaan de pagina

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 17/08/2016 :  16:37:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Afgezien van de Site, reageren ze wel. Jammer is alleen dat met de komst van de nieuwe site er blijkbaar het een en ander veranderd is. Met name het opnieuw moeten inladen van de keyboard ID en je packs opnieuw registreren / koppen aan je instrument.
Doe je dit niet dan kun je geen aangekochte packs installeren met YEM. Daar ben ik op onaangename wijze achter gekomen.

De meldingen die je krijgt variëren van, kan geen verbinding maken met server en inlog naam en wachtwoord verkeerd.
Op een bestaande installatie kreeg ik de melding pack staat geregistreerd op ander account. {???? Ik heb maar 1 account ???}

Kijk ik naar de grote forum's dan las ik eerst geen enkele melding. Uit direct contact met andere weet ik dat er meerdere zijn soortgelijke problemen.
Dit grapje koste mijn een volle dag en dat alleen om een nieuw easysound pack te installeren.

Ik dacht bijna dat het een storing betrof in de server. Maar nu las ik dat er toch meerdere soortgelijke problemen onder vinden.
Jammer hoor dit doet toch afbreuk aan de kwaliteit die je gewent bent en gewenst is.

ICT is een vak en ik denk dat daar de kneep hem in zit.

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel

Bewerkt door micdo op 17/08/2016 16:41:58
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000