Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Custom voices
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 01/10/2006 :  12:07:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo forumleden,

Eén van de mooiste nieuwe functies van de Tyros2 vind ik de mogelijkheid nieuwe geluiden toe te voegen.
De Tyros2 zit natuurlijk al boordevol met de mooiste geluiden, maar ik ben toch altijd nog weer op zoek naar een mooiere klarinet, een Engelse hoorn of een écht carillon. (dat carillon heb ik trouwens al gevonden).
Ik stel de voices zelf samen van wav-samples (loops).

Ik lees er op dit forum echter weinig over en vroeg mij af wat ervaringen van andere Tyros2 gebruikers zijn.

Ook ben ik benieuwd naar de ervaringen met de laadtijd van customvoices bij het opstarten van de Tyros2
Ik gebruik zelf 2 geheugenmodules van 128 MB en de laadtijd van 31 MB customvoices bedraagt 90 seconden (ongeveer 12 minuten voor 256 MB)

vriendelijke groeten.

Richard van Straten

Player
Average Member

221 berichten

Geplaatst - 01/10/2006 :  12:21:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Richard,

Inderdaad neemt het laden van sample's nogal tijd in beslag, maar dat is inherent aan het T2 besturingssysteem.
Ik denk dat je gewoon selectief moet zijn met het laden van,zodat de
"wachttijd" tot een minimum wordt beperkt.
Trouwens over sounds, fa. Oostendorp geeft nu een pakket uit waar diverse zaken in zijn gebundeld (zie elders op dit forum).
Als het goed is, is hier ook een fantastische clarinet bij (demo in de nieuwste T2 promoclip).

Groet, Player
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 01/10/2006 :  12:36:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Player,

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik ga een mailtje naar de fa. Oostendorp sturen.

Groeten, Richard

Peter
Junior Member

66 berichten

Geplaatst - 01/10/2006 :  21:02:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

quote:
Trouwens over sounds, fa. Oostendorp geeft nu een pakket uit waar diverse zaken in zijn gebundeld (zie elders op dit forum).
Als het goed is, is hier ook een fantastische clarinet bij (demo in de nieuwste T2 promoclip).

Heb je voor deze sounds extra geheugen nodig?

Groetjes Peter

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 02/10/2006 :  10:57:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Peter,

Voor customvoices heb je extra RAM geheugen nodig. In de Tyros 2 is plaats voor maximaal 1 GB RAM geheugen.

Bij het opstarten van de Tyros2 worden de 'nieuwe geluiden' vanaf de harde schijf of een usbstick in dit RAM geheugen geladen. Pas dan kun je ze gebruiken op precies dezelfde manier als de bestaande geluiden.

Ik gebruik zelf 256 MB (twee strips van 128 MB) en dat is eigenlijk al voldoende om een flink aantal geluiden in te laden.
Hoeveel precies is moeilijk te zeggen. De grootte van customvoices is sterk afhankelijk is van onder andere het aantal WAV-samples waarmee ze zijn samengesteld.

Meer informatie over de geheugenmodules kun je vinden op deze site via menu 'Over Tyros 2' en 'Uitbreidingsopties'.

Groeten, Richard

Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000