Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Midi Roland XV 5080 naar Emu
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

bertus
Senior Member

904 berichten

Geplaatst - 20/08/2016 :  10:37:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Ik zit met een behoorlijk, wat je behoorlijk noemt, probleem eigenlijk.
Ik heb de Tyros 3, daaronder de M-Audio midiboard en daarboven een Emu Midiboard.
Daarnaast bezit ik ook de Roland XV5080 soundmodule, een fantastisch mooi apparaat met de juiste expansioncards erin!
Daarnaast VST die ik de Emu gebruik vanaf PC.

Die Roland staat aan de M-Audio en dat is geen probleem, nu heb ik een tweede midikabel vanaf de Roland naar de Emu gedaan en krijg inderdaad ook de klanken uit de Roland op de Emu, wel op ieder midi kanaal hetzelfde en dit is niet goed lijkt mij, heel goed zou je zeggen en dat is het ook maar wat ik wil is de instelling weten die je op de Roland zou moeten doen om op de M-Audio b.v. trompet en op het bovenste midiboard noem maar een viool te krijgen dus onafhankelijk van elkaar en per kanaal dus.

Wat mijn bedoeling is dat je dus 16 midikanalen hebt op de Emu, kanaal 1 t/m 8 voor de Vst's (vanaf PC) en kanaal 9 t/m 16 voor de Roland soundmodule.
Het moet kunnen maar kan na erg lang zoeken deze instelling niet vinden hoe je die handeling moet doen op de Roland.
Nu is die soundmodule erg ingewikkeld moet ik zeggen maar het moet te doen zijn volgens de Hollandse beschrijving en dat is waar ik niet direct uitkomt.

Groet, Bert

Muziek verruimd de geest.....

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 M
Yamaha MG 102 C Mixing Console
Roland XV 5080 Soundmodule
EMU XBoard 61-Key

Bewerkt door bertus op 20/08/2016 10:53:27
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000