Bij de ACtion zijn splitters te koop voor een paar duppies. Die zijn weliswaar maar 3 mm, maar de meeste koptelefoons worden met een verloop van 6 naar 3 mm verkocht.
is inderdaad zo let wel op met een gewone splitter zoals je die kunt kopen als in action heb je wel verlies van het geluid. wat resulteerd dat de tweede koptelefoon een veel zwakker signaal krijgt dan de eerste wat als gevolg heeft dat de kwaliteit van het geluid alsook het volume drastisch verminderd wordt
is inderdaad zo let wel op met een gewone splitter zoals je die kunt kopen als in action heb je wel verlies van het geluid. wat resulteerd dat de tweede koptelefoon een veel zwakker signaal krijgt dan de eerste wat als gevolg heeft dat de kwaliteit van het geluid alsook het volume drastisch verminderd wordt
Dat ligt dan aan de verschillen tussen de 2 koptelefoons. Als je 2 dezelfde koptelefoons aansluit met dezelfde impedantie dan mag je geen verschil merken. De koptelefoons worden gewoon parallel aangesloten zonder tussenkomst van elektronica.
Of het goed is voor de voorversterker weet ik niet, ik denk niet dat het slecht is, er is eerder sprake van een koptelefoon eindversterker. Als je hoogohmige koptelefoons gebruikt, kan je er best 2 tegelijk aansluiten. Ik zou niet 2 oordopjes van 4 ohm hiervoor gebruiuken, maar de huidige koptelefoons zijn meestal in de buurt van 300 ohm. Twee zulke koptelefoons ziet de eindversterker als 150 ohm en die kan hij makkelijk aan.
Uit voorgaande discussie begrijp ik in ieder geval waarom er zulke prijsverschillen zijn in de splitters! Ik gebruik 2 Beyer koptelefoons, een 770 pro en een 990 pro. Maar ik heb ook nog 2 Sennheisers liggen, HD 457 en HD 477. Dus 2 identieke koptelefoons heb ik niet...