Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Koptelefoon
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Eva
Starting Member

8 berichten

Geplaatst - 05/10/2016 :  16:32:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Is het mogelijk om een tweede koptelefoon aan te sluiten op de Tyros5?

stefan
Junior Member

87 berichten

Geplaatst - 05/10/2016 :  21:13:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van stefan  Reageer met citaat
je kan misschien gebruik maken van een hoofdtelefoon versterker. klik op de link hieronder al je duidelijk wilt zien wat ik hier bedoel.
http://www.gear4music.be/nl/PA-DJ-and-Verlichting/Behringer-MicroAMP-HA400-Koptelefoon-versterker/6M0?origin=product-ads&gclid=CjwKEAjwydK_BRDK34GenvLB61YSJACZ8da3BZEyrffw5pF098ABlzOix2G_cVf45A0pO12L9Z1NFRoCKXfw_wcB
grt
Ga naar bovenaan de pagina

Aaad
Average Member

102 berichten

Geplaatst - 05/10/2016 :  21:21:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Bij de ACtion zijn splitters te koop voor een paar duppies.
Die zijn weliswaar maar 3 mm, maar de meeste koptelefoons worden met een verloop van 6 naar 3 mm verkocht.

Aad

Eva
Starting Member

8 berichten

Geplaatst - 06/10/2016 :  15:25:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat klink allebei positief. Bedankt!

omer
Average Member

177 berichten

Geplaatst - 06/10/2016 :  16:23:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Splitters van 2 maal 6 mm bestaan ook, gr. Omer

stefan
Junior Member

87 berichten

Geplaatst - 08/10/2016 :  20:53:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van stefan  Reageer met citaat
is inderdaad zo let wel op met een gewone splitter zoals je die kunt kopen als in action heb je wel verlies van het geluid. wat resulteerd dat de tweede koptelefoon een veel zwakker signaal krijgt dan de eerste wat als gevolg heeft dat de kwaliteit van het geluid alsook het volume drastisch verminderd wordt

Aaad
Average Member

102 berichten

Geplaatst - 08/10/2016 :  23:34:38  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stefan

is inderdaad zo let wel op met een gewone splitter zoals je die kunt kopen als in action heb je wel verlies van het geluid. wat resulteerd dat de tweede koptelefoon een veel zwakker signaal krijgt dan de eerste wat als gevolg heeft dat de kwaliteit van het geluid alsook het volume drastisch verminderd wordt

Dat ligt dan aan de verschillen tussen de 2 koptelefoons.
Als je 2 dezelfde koptelefoons aansluit met dezelfde impedantie dan mag je geen verschil merken. De koptelefoons worden gewoon parallel aangesloten zonder tussenkomst van elektronica.

Aad

muzikant
Average Member

235 berichten

Geplaatst - 13/10/2016 :  12:01:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Zou e.e.a. wel zo goed zijn voor de voorversterker?

Natura Artis Magistra...

Aaad
Average Member

102 berichten

Geplaatst - 13/10/2016 :  22:23:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Of het goed is voor de voorversterker weet ik niet, ik denk niet dat het slecht is, er is eerder sprake van een koptelefoon eindversterker.
Als je hoogohmige koptelefoons gebruikt, kan je er best 2 tegelijk aansluiten. Ik zou niet 2 oordopjes van 4 ohm hiervoor gebruiuken, maar de huidige koptelefoons zijn meestal in de buurt van 300 ohm. Twee zulke koptelefoons ziet de eindversterker als 150 ohm en die kan hij makkelijk aan.

Aad

Eva
Starting Member

8 berichten

Geplaatst - 31/10/2016 :  19:33:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Uit voorgaande discussie begrijp ik in ieder geval waarom er zulke prijsverschillen zijn in de splitters!
Ik gebruik 2 Beyer koptelefoons, een 770 pro en een 990 pro.
Maar ik heb ook nog 2 Sennheisers liggen, HD 457 en HD 477. Dus 2 identieke koptelefoons heb ik niet...
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000