Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Workshop Peter Baartmans bij Oostendorp
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Wouter1972
Average Member

293 berichten

Geplaatst - 16/10/2016 :  09:50:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Gistermiddag genoten van een gedeelte van een hele leuke en leerzame workshop geleid door Peter Baartmans bij de fa Oostendorp.

Rond een uur of 13.00 was het al gezellig druk en waren de meeste (piano)stoelen bijna niet meer aan te slepen om iedereen in het iewat krappe demonstratiehok te laten zitten.

Ik wist niet precies wat te verwachten maar de inhoud van de workshop was volgens mij echt voor beginners bedoeld: o.a. wat is OTS, musicfinder en hoe een registratie te maken. Dit was slechts het eerste uur, wat er daarna gebeurde weet ik niet omdat ik elders verplichtingen had.

Tussendoor werd je door medewerkers flink in de watten gelegd met koffie, broodjes, taart etc etc.....Ik vraag me nu af: was er misschien een workshop geregeld i.v.m. een viering van Oostendorp? (Jubileum of i.d)

Enfin, ik heb Peter zelf nog een aantal vragen kunnen stellen en hij heeft me hierbij de ogen geopend voor mogelijkheden op de T5 die ik dacht niet mogelijk waren. Bedankt hiervoor. p.s. Ik heb zelf T2-T5 gehad en dacht wel redelijk te weten hoe het in elkaar zat.

Ik ben al jaren een tevreden klant bij de fa Oostendorp en door de betrokkenheid van de medewerkers en het enthousiasme en deskundigeid van de demonstrateur(s) zal ik met veel plezier terugkomen.

Dikke Pluim!

Wouter

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 17/10/2016 :  12:58:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor je leuke verslag!

Wil je nog iets vertellen over wat mogelijk is met de T5 waarvan jij dacht dat het niet kon? Ik leer graag wat bij!

Maarten
Ga naar bovenaan de pagina

Wouter1972
Average Member

293 berichten

Geplaatst - 17/10/2016 :  17:48:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Graag gedaan Maarten,

Mijn probleem zat hem in het feit dat zodra ik effecten (bijv. Galm) toevoeg aan een voice en ik deze weg ging saven, ik deze niet kon oproepen als OTS in een zelf gebouwde stijl. Mijn oplossing is/was om dan maar gewoon registraties te gebruiken want dat werkte altijd.

Peter had mij toen laten zien dat je via style creator en de mixing console je wel degelijk je effecten op voices e.d. kunt bewerken en opslaan.

Ik heb me te weinig verdiept in het maken van stylen en voor de 'gemakkelijke' registratieweg gegaan.

Enfin, wellicht voor de meeste ervaren spelers hier gesneden koek maar voor mij was het even een eyeopener om te zien hoe het werd gedaan (Casm spoor etc).

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 18/10/2016 :  09:30:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Weer wat geleerd. Ik doe het ook via de registraties.

Bedoel je met CASM spoor het SysEx spoor?

Maarten

Wouter1972
Average Member

293 berichten

Geplaatst - 18/10/2016 :  09:38:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Ja, ik geloof het wel....het is dat schermpje met die random getalletjes waar je als je naar beneden scrollt de verschillende karakteristieke geluiden hoort van je gekozen stijl. Ben er zelf nog niet heel diep in gedoken maar vind het wel interessant.
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000