Auteur |
Onderwerp |
|
Henk21
Junior Member
79 berichten |
Geplaatst - 20/12/2016 : 19:53:09
|
Iedereen nog onder de indruk van het Kerstconcert van maandag 19 Dec ? meestal stroomt het forum een dag later vol met reactie,s Mvg Henk |
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 23/12/2016 : 19:35:24
|
Het is de laatste maanden toch al erg stil op dit forum...
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61 PA: 2 x LD-Systems Maui 5 Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
|
|
Wouter1972
Average Member
293 berichten |
Geplaatst - 23/12/2016 : 21:02:20
|
Kan te maken hebben met de aanloop naar de feestdagen, druk met inkopen, maaltijden etc. Misschien zijn er mensen op vakantie?
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er niet zo heel veel te vertellen is op dit moment. Als je ziet wat een megabibliotheek dit forum is met zoveel issues behandeld dan kan het me voorstellen dat je niet in herhaling wil vallen.
Wees gerust, de geruchtenmachine voor de opvolger van de Tyros 5 zal weldra op gang komen en wordt er weer flink gepraat op dit leuke forum.
Gr. Wouter |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 26/12/2016 : 11:41:40
|
Eindelijk tijd om over het Kerstconcert te schrijven. Ik was inderdaad druk met de aanloop naar de feestdagen, inkopen, werken, enz.
BINNENKOMST Er was geen rij, je kon zo naar binnen lopen, kaartje laten scannen, lootje in ontvangst nemen en de zaal in. Niet meer buiten vernikkelen in de kou. Een heel prettige verbetering! Het vriendelijke personeel van Oostendorp stond je op te wachten met een glimlach op het gezicht en begroette je hartelijk. Altijd leuk de mensen weer even te zien en spreken.
ZAAL Een stoelen- en mensenzee. Vijfhonderd mensen! Wat een geweldige opkomst! De stoelen stonden iets dichter op elkaar, maar het was nog steeds goed te doen. De sfeer was uitstekend.
VOORPROGRAMMA Terwijl de mensen binnen liepen stond er een meneer met een warme stem te zingen (naam is me ontschoten. Misschien kan iemand me aanvullen?), begeleid door de vakkundige Guido op de witte Clavinova. Guido speelde met gemak en lijkt elk jaar beter te worden. Het was heerlijk om naar te luisteren en het volume was prima. Een leuke binnenkomer!
OPENING De opening werd zoals altijd verzorgd door Henk Oostendorp. Hij onthulde de nieuwe naam Oostendorp Muziek (mooi gevonden) en het nieuwe goudkleurige logo met pianotoetsen in de vorm van een koninklijke kroon (ook mooi gevonden). Tevens liet hij een kort flimpje zien waarin Menno Beijer zijn nieuwe improvisatiecursus aankondigde. Je kunt je er via Oostendorp voor opgeven.
PETER BAARTMANS Peter trapte de avond muzikaal af met zijn virtuose pianospel op de zwarte Clavinova CVP-709. Hij begon met "Music was my first love" van John Miles. Peter liet zich begeleiden door een door hem zelf gemaakte MIDI file. Het klonk alsof er een band stond. Met zijn gebruikelijke humor praatte hij de nummers aan elkaar en gebruikte zowel styles als zelf gemaakte MIDI files. Bij het nummer "My heart will go on" van Celine Dion (van de film Titanic) toonde Peter zijn muzikaliteit door er zwaar op los te improviseren en er op een gegeven moment zelfs SOS in Morse-code in te verweven (tut tut tut, tuuut tuuut tuuut, tut tut tut)! Lachen! Knap, hoor!
PAUZE In de pauze trad de meneer met de warme stem begeleid door Guido weer op. Dit had wat mij betreft niet gehoeven. De pauze is voor mij de gelegenheid mensen te spreken die ik al een tijd niet gezien heb en om te praten over het muzikale gedeelte vóór de pauze. Daardoor had ik geen enkele aandacht voor het optreden. Ik zat vooraan en het geluid stond daar zo ontzettend hard, dat ik de ander bijna niet kon verstaan. Ik vermoedde dat dat in de hele zaal zo was, maar tot mijn verbazing vertelde Guido later dat de muziek achter in de zaal juist heel zacht was. Ik vermoed nu dat de monitors op de podiumvloer zo hard stonden. Daarnaast maken vijfhonderd mensen al herrie genoeg van zichzelf, dus voor mij hoeft daar echt geen extra geluid bij.
LOTERIJ Er werden drie lootjes getrokken voor een Yamaha trui/sweater, een witte doos waar volgens Peter een Yamaha broodrooster in zat die het logo van Yamaha op je boterham zou roosteren! Hilarisch! Wat er echt in de doos zat weet ik niet. En ten slotte maar liefst een Yamaha stereo-installatie.
MICHEL VONCKEN Michel vervolgde de avond muzikaal met zijn virtuose keyboardspel op de Tyros 5. Ook hij gebruikte zowel zelf gemaakte MIDI files als styles. Hij speelde vooral bekend materiaal, wat ik een beetje jammer vond. Maar verder was het natuurlijk top. Onvoorstelbaar hoe hij alles zo gemakkelijk er uit kan laten zien. Met zijn humor vloog de tijd om.
EINDE Rustig ging iedereen weer naar huis. Je had geen moment het gevoel dat er vijfhonderd mensen waren. Alles verliep heel harmonieus.
Dit was (weer!) een topconcert! Complimenten voor het geluid. Het klonk goed en evenwichtig. De hoge en lage frequenties waren versterkt op een prettige manier. Het volume was vol maar gelukkig niet te hard, en ik had na afloop geen dof gevoel in mijn oren. Alles klonk normaal.
Bij deze wil ik de mensen van Oostendorp Muziek hartelijk bedanken voor het organiseren! En Yamaha natuurlijk bedankt voor de sponsoring!
Maarten |
Bewerkt door maartenb op 27/12/2016 11:02:33 |
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 26/12/2016 : 12:05:18
|
Mooi verslag Maarten!
Ik heb nog even gesproken met de geluidstechnicus en gevraagd hoe de 4 zaalspeakers 'gepanned' stonden. Vanuit de zaal gezien van links naar rechts : L, L, R, R. Dit had ik reeds verwacht omdat de flanken van de zaal geen stereo muziek te horen kregen maar MONO (L of R) Daarom verzocht om de volgende keer de panning L, R, L, R te doen waardoor vrijwel de hele zaal optimaal kan genieten.
|
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 26/12/2016 : 14:22:05
|
Voor de flanken gaat dat helpen, maar krijgt het midden dan niet een soort van Mono? Immers, van links krijg je harder R en wat minder hard L, dus een soort van middengeluid met iets harder rechts, en van rechts krijg je het omgekeerde.
Ik ben geen geluidstechnicus, maar ik weet niet of je idee gaat werken.
Aan de andere kant, mono op de flanken is niet fijn.
Maarten |
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 26/12/2016 : 22:29:44
|
Het werkt écht Maarten, er ontstaan een aantal 'sweet spots' (gebieden met stereo geluid) in plaats van een paar rijen stoelen achter elkaar centraal in de zaal.
|
|
|
micdo
Senior Member
527 berichten |
Geplaatst - 27/12/2016 : 10:20:33
|
Mooi verslag Maarten, Ik kon dit jaar niet en vind het leuk zo toch een indruk te krijgen. Op naar het nieuwe jaar
Met een vrolijke noot wordt alles mooier.
Gr. Michel |
|
|
|
Onderwerp |
|