Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Welke Tyros ?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

ronrunner
Starting Member

5 berichten

Geplaatst - 29/12/2016 :  10:42:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Gebruikers, wie kan mij zeggen hoe ik erachter kom welk type Tyros ik heb ? (1,2,4,enz.) Het betreft een occasion aankoop.
Heb ik de(niet gekregen) bijgeleverde CD-Rom nodig voor het overzetten van muziek op een pc ? Of kan ik via een interface en aparte software ook uit de voeten ? Is het überhaupt van belang welke versie ik heb voor het overzetten van muziek op een pc ? Het gaat n.l. om de harde schijf in de Tyros. Hebben alle versies er één ?
Bij voorbaat dank voor het meedenken.

Ron.

theplayer
Moderator

2981 berichten

Geplaatst - 29/12/2016 :  11:23:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Ron,

Ik weet dat het massaal overkomt n het begin.
Maar meestal staat het er gewoon op. Tyros met een nummer er achter.
Behalve bij de eerste Tyros. Die kun je weer herkennen aan de diskdrive voor diskettes
Opnames kun je zo op een stick zetten. De Tyros heeft daar zelf de software voor.
Misschien is het slim om eens op mijn site te neuzen om wat wijzer te worden.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

904 berichten

Geplaatst - 06/01/2017 :  16:02:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Je kan toch vergelijken met foto's op het net ook? En, je weet toch wel wat je koopt lijkt mij?

Groet, Bert

Muziek verruimd de geest.....

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 M
Yamaha MG 102 C Mixing Console
Roland Integra 7 soundmodule (Binnenkort)
EMU XBoard 61-Key
Ga naar bovenaan de pagina

ronrunner
Starting Member

5 berichten

Geplaatst - 16/07/2017 :  20:47:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Muzikanten,

Wie kan mij zeggen hoe ik de arpeggio kan activeren voor de Tyros 1 ? Op de Tyros wordt de arpeggio dus Echo genoemd. Bij mij werkt deze functie alleen op de basgitaar geluiden. Maar ik kan het niet laten werken op de andere geluiden die eventueel geschikt kunnen zijn. Dus hoe kan ik de Echo ook laten spelen op bijvoorbeeld brass geluiden zoals funky analog enz.

BY VOORBAAT DANK VOOR HET MEEDENKEN,
Ron.
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3172 berichten

Geplaatst - 16/07/2017 :  23:07:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Ron,
Je hebt wel een hoop vragen in één keer Het best kun je eens proberen om eerst 's te genieten van jouw instrument door er gewoon op te gaan spelen. De Nederlandstalige handleiding downloaden voor het geval je die er ook niet bij hebt gekregen. Door die wat te bestuderen kom je een heel stuk verder.
Arpeggio is heel iets anders dan Echo.

Wat versta je onder 'overzetten van muziek'?
Ga naar bovenaan de pagina

maartenb
Moderator

860 berichten

Geplaatst - 18/07/2017 :  08:26:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ron,

Welkom op dit forum.

Het is gebruikelijk om voor elke vraag een nieuw onderwerp aan te maken. Dat lijkt misschien wat vreemd in het begin, maar je zult snel zien in de praktijk waarom dat zo is.

Schroom dus niet om zoveel onderwerpen aan te maken als je vragen hebt.

Terug naar je eerste post (vraag): Nee, de CD heb je niet nodig. Mocht je op je PC een MIDI driver nodig hebben, dan vind je de recentste versie op de support website van Yamaha, onder "Firmware & Software".

Onder "Manuals" vind je de handleiding. Het in dan handig om als zoekterm "tyros" te gebruiken (dus zo), anders krijg je vele pagina's waar je doorheen moet worstelen.


Veel plezier met je Tyros!


Maarten

Bewerkt door maartenb op 18/07/2017 08:28:22
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000