Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Yem
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Wouter1972
Average Member

288 berichten

Geplaatst - 02/01/2017 :  20:58:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Nieuwjaarsdag leek me een mooi moment om mijn Tyros 5 eens op te schonen en wat packs te installeren via Yamaha Expansion Manager. Even de laatste versie gedownload. Het duurde even maar dan staan mijn packs ook allemaal op de Tyros.

Nu zie ik dat je ook je eigen voices kan maken, heel leuk allemaal maar betekent dit dat wanneer je elke keer iets wijzigt en je het naar je Tyros wilt overzetten dat je harde schijf eerst geformatteerd wordt!?

Ik hoop dat er een manier is waarbij je extra packs gewoon extra kunt toevoegen aan je bestaande content op de harde schijf zonder dat je ALLES opnieuw moet installeren.

Kan dat?

Gr.
Wouter

Aaad
Average Member

101 berichten

Geplaatst - 02/01/2017 :  21:38:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Als je de aanvullingen via de netwerkdongel naar de tyros5 stuurt, dan is het heel snel gepiept. Er wordt dan niet geformatteers.
Voor het overzetten kan je alleen die pakketten aanvinken die je wil overzetten.
Als er onverhoopt een fout in een pakket zit, gaat ie de boel wel formatteren en kan je beter even gaan koffie drinken, het duurt nogal.
Zoek voor de aardigheid eens op internet op SF2 bestanden. Er zitten weleens aardige sounds bij die misschien de moeite waard zijn.
Er zijn goedwillende hobbyisten die ze vrij ter beschikking stellen.

Aad
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2988 berichten

Geplaatst - 02/01/2017 :  21:43:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi Wouter,

Het pack worden niet geïnstalleerd op de harde schijf, maar in het daarvoor bestemde geheugen.
Het valt dus wel mee. Je hoeft niet iedere keer je harde schijf te installeren.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

Wouter1972
Average Member

288 berichten

Geplaatst - 03/01/2017 :  09:02:35  Toon profiel  Reageer met citaat
@Aad, ik installeerde de packs eigenlijk altijd via een USB stick.....ik koos daarvoor omdat ik dacht dat het sneller zou werken dan via wifi. Bedankt voor je tip trouwens.

@Frans, nu je het zegt klinkt het logisch dat het installeert in het geheugen, er wordt ook altijd gezegd dat je een geheugenmodule moet hebben om de klanken op te slaan. Ik zal het niet goed gelezen hebben over die harde schijf want het klinkt logischer dat het geheugen geschoond wordt...
Ga naar bovenaan de pagina

stefan
Junior Member

87 berichten

Geplaatst - 07/01/2017 :  11:38:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van stefan  Reageer met citaat
naar men mij heeft verteld wordt het geïnstalleerd op geheugenkaart maar er wordt wel een snelkoppeling op de harde schijf geplaatst


https://www.youtube.com/channel/UCVKd-ypaby7U6GRhfXx__fA/videos
Ga naar bovenaan de pagina

Wouter1972
Average Member

288 berichten

Geplaatst - 07/01/2017 :  18:23:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Klopt denk ik Stefan want als je op de expansionknop drukt dan kom je op de harde schijf van de Tyros waar je toegang krijgt tot de expansionvoices.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000