Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Midi files bewerken op de Tyros2
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Jan van Bergen
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 05/10/2006 :  01:16:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan van Bergen  Klik om Jan van Bergens MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Beste forum leden, kan iemand mij helpen?
Ik speel een midi file, en besluit een instrument te veranderen. Ik save volgens de correcte procedure. Helaas pindakaas... na herladen van de file hoor ik weer het originele instrument ipv het gewijzigde. Ik ben hier nu al maanden mee bezig (niet constant natuurlijk), met een grote verscheidenheid aan midi files, en ook met sysex messages,xg-resets etc. Ik begin echt aan mijn eigen inzicht te twijfelen, en hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt,

Jan

Hartelijk dank voor jullie tips. Al die handelingen heb ik reeds geprobeerd en kan ik dromen. Heb vandaag nog met iemand gesproken, en die vroeg wat voor files ik probeer te editen; of het toevallig GS (Roland) files zijn. Die schijn je niet te kunnen veranderen????? En inderdaad, standaard midi files krijg ik op jullie manier prima veranderd, maar de GS files niet. En dat terwijl er beweerd wordt dat de Tyros 2 volledig compatible is met zo'n beetje alle midi formaten. Kan ik GS files omzetten in standaard midi files?

Bewerkt door Jan van Bergen op 05/10/2006 18:11:03

theplayer
Moderator

3053 berichten

Geplaatst - 05/10/2006 :  07:26:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Jan,

Het is niet zo moeilijk als je denkt.
Kijk maar eens op mijn site: http://home.hccnet.nl/f.lijflander/Tips/indextips.html en ga dan naar 'Songs bewerken'.
Daar staat precies hoe je jouw probleem moet oplossen.
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 05/10/2006 :  07:29:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Jan

Heb je voor dat je de song saved ook een setup execute uitgevoerd.
Is dit niet het geval worden de wijziging ook niet doorgevoerd.

Digital recording > Song creator > Tab Channel > 5 Setup > Execute
aanvinken wat je welke instellingen je wilt opslaan en dan pas saven

Tip wanneer je de song op de harddisk hebt staan save dan niet in het scherm van de songcreator maar ga eruit via direct acces > exit
(dit is de snelste manier om een scherm te verlaten) en selecter nu de song en de positie op de harddisk wordt automatisch geselecteerd,
zodat dat je niet verschillende directories door hoeft te fietsen.

Groeten Wim

Jan van Bergen
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 05/10/2006 :  18:12:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan van Bergen  Klik om Jan van Bergens MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Hartelijk dank voor jullie tips. Al die handelingen heb ik reeds geprobeerd en kan ik dromen. Heb vandaag nog met iemand gesproken, en die vroeg wat voor files ik probeer te editen; of het toevallig GS (Roland) files zijn. Die schijn je niet te kunnen veranderen????? En inderdaad, standaard midi files krijg ik op jullie manier prima veranderd, maar de GS files niet. En dat terwijl er beweerd wordt dat de Tyros 2 volledig compatible is met zo'n beetje alle midi formaten. Kan ik GS files omzetten in standaard midi files?

theplayer
Moderator

3053 berichten

Geplaatst - 05/10/2006 :  19:20:58  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Jan,

Nu maak je mij wel erg nieuwsgierig.
Zoe je mij zo'n file die je niet kunt veranderen willen toesturen?
Wil ik toch wel eens uitzoeken waarom dat niet gaat!

Om terug te komen op jouw vraag:
Probeer het programma PSRUTI eens. (freeware)
http://www.heikoplate.de/mambo/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=67&Itemid=44
Hiermee kun je voortreffelijk je midifiles geschikt maken voor XG-instrumenten.
Het is gemaakt door een Yamahafan met verstand van zaken, want het werkt prima.
Groetjes,

Frans

Jan van Bergen
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 06/10/2006 :  08:40:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan van Bergen  Klik om Jan van Bergens MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Beste Frans,

Dank voor wederom je uitermaye kundige advies. Ik heb het programma gedownload en ga er vanavond direct mee aan de slag. Ik heb gisterenavond een aantal files perfect kunnen saven, en een aantal weer niet. Ik zal je er een doormailen zodat je het zelf kunt constateren. Het is een file waarin de baslijn om onverklaarbare reden niet vanaf de harddisk of usb sticjk vanaf de tyros kan worden afgespeeld. Speel ik deze file af via van Basco Karaoke player of via Digital Orchestra seqeunze programma, dan klinkt ie perfect.

Hartelijke groeten,

Jan

theplayer
Moderator

3053 berichten

Geplaatst - 06/10/2006 :  10:39:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by Jan van Bergen
Ik zal je er een doormailen zodat je het zelf kunt constateren.

Hallo Jan,

Ik heb de file ontvangen en reeds weer gewijzigd terug gestuurd.
Dat de bas niet direct wilde spelen, kwam doordat de LSB en MSB verkeerd gekozen waren.(resp. 1 en 2)prog. 34
Dit is voor de Tyros onbekend.
Om voor de overigen hier het verhaal duidelijk te houden, zal ik de bijgaande tekst hier nog even onder zetten.

Ik heb er niets vreemds in ontdekt en kon de file in één keer met de tyros veranderen.
Ik heb de file op een stick gezet en ingeladen in de tyros.
Daarna heb ik de file laten spelen.
Tijdens het spelen heb ik de instellingen wat veranderd.
(andere bas en de volumes wat aangepast. keyboardvoice ingesteld (right 1
enz))
Daarna heb ik op Digital recording gedrukt.
Toen op songcreator en naar tabblad 'channel'
Daar heb ik gekozen voor 'SET UP' en heb ik op execute gedrukt.
Daarna op save en de song weer opgeslagen als 00141A.MID
Bij controle waren alle instellingen overgenomen.
Weet dus niet wat er bij jou fout is gegaan.
Misschien dat je het aan de hand van dit verhaal kunt terug kunt vinden.
Groetjes,

Frans

Jan van Bergen
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 06/10/2006 :  17:20:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan van Bergen  Klik om Jan van Bergens MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Frans, dank voor je bemiddeling.
Heb de file niet kunnen saven op mijn eigen tyros2, en op een nieuwe in mijn muziekwinkel. Ook daar konden ze me niet goed adviseren als dat ik deze files gewoonweg niet kon editen??? Via jouw programma lukt het wel perfect. Gewoonweg fantastich wat je daar allemaal mee kan, en zo simpel. Ben er ontzettend blij mee, en ik kan nu toch wat ik wil. De via het psr pgm. gewijzigde files kan ik daarna wel met de tyros2 editen en saven!!! Het programma gooit heel wat overbodige midi code weg en alle files die ik eerder niet kon editen klinken eigenlijk direct goed.
Wellicht is de firmware in de Tyros een reden. Ik heb nl. de laatste firmware update nog niet gedaan. (Werk nu met 1.11 ipv de nieuwe 2)
Nogmaals dank voor je vasthoudendheid, want je hebt voor mij werk van jaren gered.
Hartelijke groeten en een prettig muzikaal weekend, (zal bij mij wel lukken Frans)
Jan

Jan van Bergen
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 06/10/2006 :  17:21:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan van Bergen  Klik om Jan van Bergens MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Wim,
Bedankt voor je tip. Scheelt me heel wat klikken.
Hartelijk dank en goed week-end gewenst,

Jan

toetsenclub
Junior Member

97 berichten

Geplaatst - 07/10/2006 :  00:07:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi

Er is maar 1 muziek programma die hier voor geschikt is,
en dat is Yamaha XG Works.
Alle andere programma’s verwijderen vaak dingen die je nodig heb.

Deze software is geschikt voor zowel Tyros1, Tyros2 en PSR3000
( en alle oudere Yamaha modellen )

Alle grote midifile bedrijven die midifile’s maken voor yamaha keyboards
gebruiken allemaal deze Music sequence programma.

Meer informatie over deze programma kan je vragen via Info@toetsenclubrotterdam.nl

Mvg
Dennie van den Bosch

n/a
deleted

84 berichten

Geplaatst - 07/10/2006 :  03:28:04  Toon profiel  Reageer met citaat
In aanvulling van jullie conversatie heb ik de volgende vraag .. veel oudere midifiles hebben een fade out .. Hoe kan ik deze ongedaan maken .. gr geert

theplayer
Moderator

3053 berichten

Geplaatst - 07/10/2006 :  07:00:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Geert,

Er zijn een aantal mogelijkheden.
1. Kijk of je op die tracks controller 11 ziet staan waar de fade out begint.
Per track zul je er een aantal zien waarvan de waarde steeds lager wordt.
2. Soms gebeurt het ook met controller 7
Verwijder ze gewoon.
3. soms wordt ook het aanslagvolume steeds lager per noot.
Dat zul je dan weer moeten opwaarderen.
Gelukkig komt dat laatste weinig voor.
Groetjes,

Frans

n/a
deleted

84 berichten

Geplaatst - 07/10/2006 :  23:33:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank je frans voor de info ik ga het zsm proberen

gr geert
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000