Auteur |
Onderwerp |
|
eddycafmeyer
Average Member
300 berichten |
Geplaatst - 10/02/2017 : 13:53:27
|
Op mijn optredens gebruik ik nooit midifiles, maar ik moet binnenkort een samenzang (een soort 'Vlaanderen zingt') organiseren. Dan zal ik wel werken met midifiles. Nu hoopte ik dat ik de midifiles gewoon na elkaar kan laten starten via een pedaal. Weet iemand hoe ik dit kan doen? Ik zie wel dat je de midifile via een pedaal kan stoppen of op pauze zetten, maar om via een pedaal naar de volgende midifile te gaan, dat vind ik niet. Eddy |
|
ROMANTIKO
Senior Member
549 berichten |
Geplaatst - 10/02/2017 : 14:33:04
|
hallo Eddy,terug van weggeweest,laat vlaanderen maar zingen ,ik weet dat je audio kan laten spelen via een speellijst ,maar of je dat ook kan met midifiles betwijfel ik!!groetjes RIKO en misschien wel eens tot binnenkort!! |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 10/02/2017 : 14:41:21
|
Hallo Eddy, er zijn misschien nog andere manieren, maar dit is er alvast één : -sla de midifiles op in een registratiebank, onder elke knop één file. -ga via "Function" naar "Regist Sequence/Freeze/ voice Set"; -van boven rechts : "Registration Sequence Enable" > zet op "ON"; -doe de gewenste instellingen en de sequence volgorde; > "Regist+Pedal" = "Pedal 1" > "Regist-Pedal" = "OFF" > "Sequence End" > "Stop"= midifile stopt op eindpunt > "TOP" = na eindpunt terug naar beginpunt van midifile > "Next Bank" = na eindpunt van midifile > naar volgende registr.bank -sluit de pedaal aan op "Sustain" (pedaal 1) achteraan op het KBD; Tekens men nu op de pedaal drukt schuift de registratie op in de registratiebank in de ingestelde volgorde. (zie tevens "Reference Manual" vanaf blz.95) VrGr Eddy Vanzee
|
|
|
ROMANTIKO
Senior Member
549 berichten |
Geplaatst - 10/02/2017 : 15:02:20
|
Hoi Eddy,ik heb het effe geprobeerd en als je de midifiles ziet op je scherm en je laat er een spelen kan je ondertussen scrollen naar een volgende,deze aanklikken ,dan komt er op NEXT en zo kan je maar doorgaan! simpel en efficient,groetjes RIKO |
|
|
eddycafmeyer
Average Member
300 berichten |
Geplaatst - 10/02/2017 : 19:56:48
|
Romantico: Jouw tip was ook bij mij gekend, maar dat is slechts handig als je maar één midifile verder wil. Eddy V: Zal ik zeker straks proberen, alhoewel ik niet goed weet hoe je een midifile in een registratie plaats, ik werk nooit met midifiles...
Allebei dank voor hulp, Eddy C |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 11/02/2017 : 08:36:03
|
Met Function, Song setting kun met knop G (repeat mode) en H (repeat folder) verschillende repeat modus kiezen.
Repeat mode Single : herhaald de huidige song zolang de repeat mode aanstaat of de song wordt gestopt.
Repeat mode all met repeat folder op current: speelt alle songs af achter elkaar in huidige map
Repeat mode all met repeat folder op all: speelt alle songs af achter elkaar in alle mappen wel alleen in huidige drive, USER of HD1 of USB1 waar je de eerste song start.
etc.. ook met random mode
Je zou de midifiles op alfabetische of numerieke volgorde' in één map zetten, met repeat mode op all en repeat folder op current.
Wel de repeat mode weer op off zetten tijdens de laatste song of stoppen met stop en dan op off zetten als je klaar bent voor onverwachte herhalingen.
Je kan met de modus ook bijvoorbeeld ook al je songs laten afspelen als achtergrond muziek of als demo.
Verwijder wel eerst onnodige lege ruimte op maat niveau aan eventueel begin en vooral vaak aan het einde van een song. Deze worden ook afgespeeld en dan valt het stil.
Je kan onder tussen ook met next songs over slaan en automatisch vanaf deze song de songs laten volgen.
En de transpose die normaal in je registraties staan gaan nu niet mee. dus je zal de songs voortijdig zelf moeten transponeren.
Groeten, Wim |
Bewerkt door tyro op 11/02/2017 08:50:18 |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 11/02/2017 : 10:24:32
|
Eddy, midifile in REG.bank plaatsen is heel simpel. -Zet eerst de gewenste midifiles in een map op de gewenste locatie (bvb. HDD); -selecteer een registratiebank; -druk op de [knop "A"] "New Song"; -navigeer naar de locatie (map) waarin de gewenste midifiles staan; -selecteer de gewenste midifile: -druk op [EXIT] (je ziet de file nu op het scherm in 'New Song); -druk [knop "Memory]; en zorg dat "SONG" "AAN" gevinkt is, en eventueel al de andere gewenste items; -druk op één van de acht "Registration Memory"-knoppen; -"SAVE" de registratiebank. Herhaal voor de andere midifiles die je in de bank wenst op te nemen. Je hoeft de bank maar één keer te saven, nl. op het einde wanneer alles naar wens is ingesteld. Indien je na het maken van een registratiebank iets wijzigt aan de naam van de midifile en/of de naam van de map en/of de locatie, moet je de registratiebank opnieuw maken en saven. Tip: indien je de midifiles in een bepaalde volgorde wenst op te slaan in een map kan je er eventueel in de naam een cijfer voor plaatsen. (bvb.01,02,...) VrGr Eddy Vanzee
|
|
|
eddycafmeyer
Average Member
300 berichten |
Geplaatst - 11/02/2017 : 11:47:23
|
Wim, jouw uitleg en info zijn top! Zo wil en kan ik nu werken. Ook dank aan mijn naamgenoot, zo lukt het ook, maar ik toch Wim's voorstel gebruiken. Eddy C |
|
|
eddycafmeyer
Average Member
300 berichten |
Geplaatst - 17/02/2017 : 09:35:02
|
Gisteravond dan eindelijk de 'Vlaanderen-zingt' georganiseerd, en dank zij Wim's hulp lukte alles perfect. Gewoon alles juist ingesteld, en het pedaaltje bedienen. Bedankt voor jullie technische ondersteuning, Eddy |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 17/02/2017 : 15:09:25
|
Wim of Eddy C, interessante werkwijze die Wim uitlegt. Ik vind echter niet waar en hoe ik bij deze het "pedaaltje" kan bedienen. Kunnen jullie dit nog even uitleggen ? VrGr Eddy Vanzee |
|
|
eddycafmeyer
Average Member
300 berichten |
Geplaatst - 17/02/2017 : 19:07:40
|
Cfr Tyros reference manual pagina 135: Footswitch. Function > Controller > Tab Footpedal. Song Play/Pause aanklikken.
Lukt het? Eddy C |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 18/02/2017 : 14:26:11
|
Hallo Eddy, dankjewel ik heb het gevonden, het werkt. VrGr eddy |
|
|
eddycafmeyer