Auteur |
Onderwerp  |
|
g.holland8
New Member

38 berichten |
Geplaatst - 17/03/2017 : 22:48:48
|
Ik heb een voetschak. aangesloten (FC5) op nr. 2 en wil bij style stop/start te doen, maar werkt niet. Ook geprobeerd via function, controlle, maar kan het niet vinden. s.v.p. hulp. Groet Ger |
|
theplayer
Moderator

3040 berichten |
Geplaatst - 18/03/2017 : 12:48:25
|
Hallo Ger,
Ik zal het eens proberen met je, want ik heb de vraag nu al een paar keer gezien. Druk op Direct-access en dan op Memory. (bij de registrations ) Controleer daar of "Registration Sequenceprogramma Enable" op Off staat. Zo niet, zet hem daar op. Ga met Exit weer terug. Druk nu weer DirectAccess en trap op het pedaal. Ga nu met knop D naar beneden tot je "Style start/stop" hebt gevonden. Met Exit kun je er weer uit. Dit kun je ook opslaan in een registration en die weer saven. Succes, Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
 |
|
g.holland8
New Member

38 berichten |
Geplaatst - 19/03/2017 : 10:12:00
|
Bedankt voor je reactie. Uiteraard ga ik weer een poging wagen. Laat het je weten.
Gr. Ger. |
 |
|
g.holland8
New Member

38 berichten |
Geplaatst - 20/03/2017 : 17:02:42
|
Hoi Player, Het is gelukt. De pedal stond op "2", maar moest naar "1". Wat betekent pedal polarity + of -? Eindelijk gelukt en bedankt. Groet Ger.
|
 |
|
theplayer
Moderator

3040 berichten |
Geplaatst - 20/03/2017 : 17:55:02
|
Hoi Ger,
Mooi dat het gelukt is. Met de polariteit kun je de werking van een pedaal omzetten. B.V. het pedaal geeft een sustain als het niet ingedrukt is en als je hem intrapt is de sustain weg. Dat willen we niet zo. Dit kun je dan omzetten met de polarity. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3275 berichten |
Geplaatst - 20/03/2017 : 17:55:28
|
Mooi dat het gelukt is Ger. Polarity + of - heeft te maken met 2 typen schakelaars:
a. Schakelaar is (elektrisch) gesloten als je het pedaal NIET intrapt. b. Schakelaar is (elektrisch) gesloten als je het pedaal WEL indrukt.
Als je hem gebruikt als sustain (na klinken) dan wil je dat na klinken natuurlijk alleen als je het pedaal indrukt .... mocht je een pedaal hebben wat een actieve sustain heeft terwijl je de voet nergens op hebt, dan is het zaak om de polatity om te zetten naar de 'andere stand'. |
 |
|
g.holland8
New Member

38 berichten |
Geplaatst - 21/03/2017 : 10:47:44
|
Hoi Rossie en Player. Bedankt voor de hulp. Ben weer wat wijzer. Groet Ger. |
 |
|
|
Onderwerp  |