Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Chord Tracker app op iPad zonder iTunes?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 29/03/2017 :  15:46:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Laatst vond ik weer wat tijd om de Chord Tracker app van Yamaha te proberen. De app vindt echter geen enkel muziekbestand.

Is het echt, echt, heel echt, absoluut echt, noodzakelijk om je muziek via iTunes over te zetten naar je iPad omdat Chord Tracker ze anders niet kan zien?

Ik zou de app graag testen, maar gebruik geen iTunes en ik wil dat graag zo houden...

Bedankt alvast,

Maarten

Soneg
Advanced Member

1643 berichten

Geplaatst - 29/03/2017 :  21:09:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Je zal je muziekbestanden ( Mp3's) over moeten zetten naar de I-tunes op de I-pad ,ben zelf ook geen liefhebber van I-tunes maar als het eenmaal werkt (chordtracker) is het echt grandioos
Het is even een uitzoek klussie , maar dan heb je ook wat .

Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
Ga naar bovenaan de pagina

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 30/03/2017 :  10:09:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Soryt, bedoel je dat ik iTunes moet installeren op een Windows PC of Mac en dan de MP3 overhevelen?

Of dat ik iTunes moet installeren op de iPad?

Ik ben een total noob op het gebied van iTunes...

Maarten

Soneg
Advanced Member

1643 berichten

Geplaatst - 30/03/2017 :  14:04:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Om mp3īs op de i/pad te zetten zal je inderdaad I/tunes op je Pc moeten instaleren , Ik gebruik het alleen daarvoor en het is best wel een `gedoe` , maar uiteindelijk wel erg leuk als het werkt .
Ik had een filmpje er van op you tube gemaakt , alleen hebben ze de muziek vanwege copyrights verwijderd

Hier de link er naar > https://youtu.be/UXc1x7Y2500

Ik zal me er nog eens verder in verdiepen , want het is best een leuke app om de accoorden te leren bij een nummer .
Voor de I-Pad is ook een leuke app voor de Tyros 5 , dat is de Faders daar heb ik ook nog een filmpje van gemaakt destijds
https://youtu.be/qzs1sA2p6xI

Niet te vergeten dat je wel de "Camera connecting kit" nodig hebt om je i-pad aan de Tyros aan te sluiten als je andere apps wil gebruiken die niet van Yamaha afkostig zijn (bv Galileo Organ )

Gr,
Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 31/03/2017 :  18:51:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Merci voor je uitleg!

Maarten
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000