Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Heb ''m....da's alles
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

bertus
Senior Member

904 berichten

Geplaatst - 13/06/2017 :  17:59:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van de Keylab 61,via Oostendorp, dat wel, maar wat een werk is het om deze te begrijpen met de kans als je verder gaat alles weer in je eigen gedachten kwijt ben! Ik vind het niet echt een aanrader. 3 dagen bezig en een klein eindje genot ervan.
Viel mij in ieder geval echt tegen maar nu die hier staat, ik kom er niet meer uit, kan iemand mij vertellen hoe deze keylab 61 samen moet werken, bv kanalen veranderen, met een Roland Integra?


Groet, Bert

Muziek verruimd de geest.....zeggen ze....

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 M
Yamaha MG 102 C Mixing Console
Roland Integra 7 soundmodule
EMU XBoard 61-Key

Bewerkt door bertus op 13/06/2017 18:40:35

maartenb
Moderator

860 berichten

Geplaatst - 15/06/2017 :  09:11:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Bert,

Zelf heb ik deze Keylab niet, maar het ding kan veel en vergt dus enige instel- en gewenningstijd.

Ik begrijp dat er Control Center software mee geleverd is met de Keylab, waarmee je hem in kunt stellen. Ik vermoed dat je daarmee de MIDI kanalen kunt instellen.

Een tip schijnt te zijn Shift + Drum Pad 1. Dit schijnt een Reset-commando te versturen.


Maarten
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

904 berichten

Geplaatst - 17/06/2017 :  22:34:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank voor je reactie, ben nu twee dagen vrij en ga er weer eens naar kijken!

Groet, Bert

Muziek verruimd de geest.....

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 M
Yamaha MG 102 C Mixing Console
Roland Integra 7 soundmodule
EMU XBoard 61-Key
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

904 berichten

Geplaatst - 18/06/2017 :  15:55:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Nou , ik kom geen steek verder, begrijp er niets meer van, keylab is een drama tot nu toe.
Alles maar eens eraf halen weer en weer opnieuw proberen.
Hoop straks anders ooit!

Groet, Bert

Muziek verruimd de geest.....

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 M
Yamaha MG 102 C Mixing Console
Roland Integra 7 soundmodule
EMU XBoard 61-Key

Bewerkt door bertus op 18/06/2017 19:03:16
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1575 berichten

Geplaatst - 18/06/2017 :  22:00:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Neem contact op met Oostendorp , die kunnen je vast verder helpen .

Gr,
Soryt / Arno

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

904 berichten

Geplaatst - 21/06/2017 :  17:49:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Ook zij blijven het een vreemde zaak vinden, volgens beschrijving moet er een soundmodule aan kunnen "hangen". Dan zou je zeggen dat je ook de kanalen met de keylab zou moeten kunnen veranderen in de Integra maar dat doet die niet.
Dan heeft het geen zin als je een nummer wilt maken met deze soundmodule, ik bedoel deze combinatie, waar veel instrument wisselingen in voorkomen.
Ruim 3 weken verder en niets daarmee opgeschoten, mocht je een keylab aan willen schaffen? Ik raad het je af....

Groet, Bert

Muziek verruimd de geest.....

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 M
Yamaha MG 102 C Mixing Console
Roland Integra 7 soundmodule
EMU XBoard 61-Key

Bewerkt door bertus op 21/06/2017 17:50:03
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1575 berichten

Geplaatst - 22/06/2017 :  00:07:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Bert,
Even snel naar de handleiding van de keylab gekeken en heel snel geskipt , veel en veels te veel mogelijkheden als je puur een Midi controller zoekt voor een geluids moduul .
Ik vraag me hierbij af of je wel eerst het een en ander op het internet hebt uitgezocht wat voor jou het beste midi keyboard was
Lijkt mij dat voor je Roland sound moduul een Roland midi controller de meest logische keuze is ( A 800 pro) , ook niet eenvoudig maar wel enigzins duidelijker dan de Keylab .
Uiteindelijk is met veel geduld( en tijd) alles aan de praat te krijgen , maar eenvoudig is het zeker niet .
Succes en veel sterkte bij het instellen .

Soryt / Arno


Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
Ga naar bovenaan de pagina

maartenb
Moderator

860 berichten

Geplaatst - 22/06/2017 :  09:02:31  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bertus

Dan zou je zeggen dat je ook de kanalen met de keylab zou moeten kunnen veranderen in de Integra maar dat doet die niet.


Heb je de KeyLab Control Center software geprobeerd?


Maarten
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

904 berichten

Geplaatst - 23/06/2017 :  21:52:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Ja zelfs dat gedaan, software zat erbij.
Zelfs daar is de integra niet te zien in het onderdeel devices.
En dit terwijl je een soundmodule eraan moet kunnen hangen, volgens de beschrijving. Het is mij een raadsel!
Bijna te koop zou ik haast zeggen.

Groet, Bert

Muziek verruimd de geest.....

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 M
Yamaha MG 102 C Mixing Console
Roland Integra 7 soundmodule
EMU XBoard 61-Key

Bewerkt door bertus op 23/06/2017 21:58:55
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1575 berichten

Geplaatst - 23/06/2017 :  22:35:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Je begint je af te vragen of er geen defect in zit ?
moet toch werken op een of andere manier ?

Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

904 berichten

Geplaatst - 24/06/2017 :  08:43:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Oh, je krijgt er wel een klank ondanks dat die niet in het midi controle centre te zien is in devices van de Keylab, en de integra krijgt wel een midi signaal want sla je een toets aan brand er een midi lichtje op de integra,maar wil je naar naar kanaal 2 op de integra wat je dus op de keylab zou moeten kunnen veranderen krijg je doodleuk het geluid van kanaal 1. En dat is het probleem waar ik mee zit.
Hij springt dus niet over.
Ik zou dus willen weten hoe dit te doen.
En hoe moeten dan de instellingen staan in de integra. Bij de beschrijving is niets te vinden daarover en dat is wel een tekortkoming van Roland.
Want eer je dat handmatig veranderd hebt in de integra is de lol eraf. Bij mij tenminste wel.
Ja, een defect, daar zeg je zowaar iets maar hoe kom je daarachter?
Groet, Bert

Muziek verruimd de geest.....

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 M
Yamaha MG 102 C Mixing Console
Roland Integra 7 soundmodule
EMU XBoard 61-Key

Bewerkt door bertus op 24/06/2017 08:59:56
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

579 berichten

Geplaatst - 24/06/2017 :  12:36:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Bert,
citaat:
Oh, je krijgt er wel een klank ondanks dat die niet in het midi controle centre te zien is in devices van de Keylab, en de integra krijgt wel een midi signaal want sla je een toets aan brand er een midi lichtje op de integra,maar wil je naar naar kanaal 2 op de integra wat je dus op de keylab zou moeten kunnen veranderen krijg je doodleuk het geluid van kanaal 1. En dat is het probleem waar ik mee zit.
Hij springt dus niet over.


Heb zelf geen Keylab midi keyboard maar wel de toetsen van een Yamaha NP31 als tweede klavier.
Meestal sturen de midi keyboards de midi data over één bepaald kanaal (1 tot 16). Dit kan bij de meeste midi keyboards ingesteld worden, naar eigen wens (niet altijd). Indien er een splitpunt kan ingesteld worden op het midi klavier kan het zijn dat je de mogelijkheid hebt om de data van de verschillende parts van het keyboard naar verschillende Midi kanalen te sturen. bvb lower naar kanaal 1 en upper naar kanaal 2.
De instelling van dit kanaal is mijn inziens een instelling die niet gewijzigd dient te worden tijdens het spelen.

Ik vind het dus bizar dat je spreekt over het overschakelen naar een ander kanaal op de Integra via het Keylab keyboard.
Laat ons stellen dat bij het aanslaan van een toets op het Keylab toetsenbord midi verstuurd wordt naar kanaal 1 naar de Integra.
De voice die op dat moment geselecteerd is op kanaal 1 van de Integra zal weerklinken.
Om nu een andere klank op de Integra te horen, dien je volgens mij de midi code voor voice change naar de Integra kanaal 1 te sturen vanuit één van de door jou geprogrammeerde toetsen van het Keylab (MSB, LSB en Program Change). Na ontvangst zal de Integra de voice op kanaal 1 veranderen en klinkt er een nieuwe klank bij het aanslaan van een toets op je Keylab..

Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.

Bewerkt door vlbrgt op 24/06/2017 12:39:19
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

904 berichten

Geplaatst - 24/06/2017 :  12:49:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank voor je reactie, begrijp wat je wilt zeggen en dit zal zeker tot een mogelijkheid behoren, maar ware het niet dat ik net een mail krijg van de helpdesk van Roland en die schrijven dat dit mogelijk moet wezen met een voorbeeld erbij.
Ben deze flink aan het uitvogelen en tot nu toe wijst deze op de integra in het display een ander kanaal aan als ik deze verander in het display van de Keylab dit de volgorde moet je goed doorhebben om het te doen bemerk ik.
In de Integra bestaat de mogelijkheid om layers te maken maar in een nummer wil je misschien de klank van een onderdeel zeg maar even hebben, ik vermoed dat dit gaat kunnen want dat deed ik zojuist. Ook kan je op een kanaal een klank zetten uiteraard maar ik ga verder....gaat het misschien toch nog leuk worden!

Groet, Bert

Muziek verruimd de geest.....

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 M
Yamaha MG 102 C Mixing Console
Roland Integra 7 soundmodule
EMU XBoard 61-Key

Bewerkt door bertus op 24/06/2017 12:51:07
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000