| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
knutsel
Starting Member
10 berichten |
Geplaatst - 17/10/2006 : 11:31:35
|
Vaak speel ik nog even wat nummertjes voordat ik ga slapen. Lekker ontspannen en met een "leeg" hoofd gaan slapen.
Sinds kort heb ik ook een Tyros2 en toen begon het ...
Komt ineens mijn moeder de trap op (ik slaap op zolder) dat ze last hebben dat er via de vloer steeds hinderlijk getik hoorbaar is. Zelfde effect krijg je als je een spijker in de muur timmert. Dat hoor je ook door het hele huis, vooral als het heel stil is.
Ik baalde als een stekker want in al die jaren heb ik daar nog nooit een opmerking over gekregen. Toen ging ik eens onderzoeken waar het vandaan kwam en inderdaad ik kon met blote voet waarnemen via de stang van de standaard dat je het spelen kon voelen.
Ik ben de volgende dag naar de hobbywinkel gefietst en heb daar een rubberachtig matje gekocht. Soort vilt. Thuis had ik nog wat schuimrubber liggen, heb daar cirkeltjes van geknipt, het schuim op het rubber geplakt en dat onder de poten van de standaard gelegd. Nu is het probleem opgelost en kan ik lekker spelen zonder dat mijn ouders er last van hebben.
Misschien dat iemand nog iets heeft aan deze tip!
|
|
|
Player
Average Member

221 berichten |
Geplaatst - 17/10/2006 : 13:30:48
|
Beste Knutsel,
Het keyboard zelf maakt toch geen geluid.... Wellicht moet je het rubber matje onder je sub neerleggen.
Player |
 |
|
|
knutsel
Starting Member
10 berichten |
Geplaatst - 17/10/2006 : 15:16:33
|
haha, ik speel snachts meestal met mijn hoofdtelefoon op  anders krijg ik niet alleen ruzie met mijn ouders maar ook nog met de buren.
Als je op de toetsen drukt wordt dat doorgegeven door de poten van de standaard. En inderdaad als ik de sub bass lekker hard zet kun je overal meegenieten van het getril en gedreun. Dat wordt niet als prettig ervaren 
|
 |
|
|
rwmschei
New Member

44 berichten |
Geplaatst - 17/10/2006 : 17:00:17
|
hi knutsel,
Ga eens bij een of andere knutselzaak of bouwmarkt langs voor wasmachine-rubber. Je krijgt voor wasmachines dikke, ronde rubbers om het geluid te dempen.
Gr.
Rene |
 |
|
|
U.H.F.
Average Member

251 berichten |
Geplaatst - 17/10/2006 : 17:10:04
|
Lang leve het vrijgezellenbestaan in een vrijstaand huis whahahahaha. Ik speel s'nachts naar hartelust op vol volume. |
Bewerkt door U.H.F. op 17/10/2006 17:11:07 |
 |
|
|
knutsel
Starting Member
10 berichten |
Geplaatst - 17/10/2006 : 17:58:41
|
quote: Originally posted by rwmschei
hi knutsel,
Ga eens bij een of andere knutselzaak of bouwmarkt langs voor wasmachine-rubber. Je krijgt voor wasmachines dikke, ronde rubbers om het geluid te dempen.
Gr.
Rene
Bedankt voor de goede tip. Mijn oplossing werkt ook, dus ik laat het ff zo. |
 |
|
|
marius
New Member

30 berichten |
Geplaatst - 17/10/2006 : 18:42:05
|
Hoi knutsel. Mijn oplossing is: snij twee oude tennisballen door midden. Leg ze met de platte openzijde op de vloer. Subwoofer er op en je hebt een leuke eigen demper "geknutseld" Niet dan? Succes verzekerd ook voor familie en de buren. Groeten Marius |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 17/10/2006 : 19:08:04
|
Hoi,
Ik denk al, waarom heb ik daar geen last van? Maar ik heb de orginele standaard en daar zitten aan de bovenkant al rubbertjes op. Bovendien heb ik vloerbedekking. Dat dempt dus helemaal alles af. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
ruudje
Average Member

288 berichten |
Geplaatst - 18/10/2006 : 19:19:23
|
Ik heb gewoon gave buren die het jammer vinden als ik stop hihi,ze vragen zelfs verzoekjes aan bij ons in de buurt kan en mag bijna alles als je het maar niet te bont maakt
groetzenzzzzzz ruudje! |
 |
|
|
thomusic
Average Member

118 berichten |
Geplaatst - 18/10/2006 : 20:38:20
|
gelukkig kom ik lekker laat thuis en heb dan helemaal geen behoefte meer aan mijn kattegejank dan hoop ik lekker te kunnen gaan slapen en smorgens weer vroeg oefenen ( 9 uur)....lol.........
thomusic@home.nl |
 |
|
| |
Onderwerp  |
|