Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Voor wie de Genos?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

thomas
Average Member

209 berichten

Geplaatst - 26/09/2017 :  15:28:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Zou het kunnen dat er weer geen 2/4 fill in is ??
Ik zie het toch niet op de foto's.

greetz
Ga naar bovenaan de pagina

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 26/09/2017 :  15:47:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas

Zou het kunnen dat er weer geen 2/4 fill in is ??
Ik zie het toch niet op de foto's.



Het zou me niet verbazen dat dit hetzelfde werkt als op een Korg Pa4x, daarin geef je in de stijl de fill lengte aan, zo kun je dan bijvoorbeeld fill 3 een 2/4 fill maken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de design beslissingen van yamaha niet helemaal snap nu de foto's uitgelekt zijn. Het is nu gewoon een kopie met wat minder knopjes van de korg pa4x geworden, zeker nu ze gekozen hebben voor een joystick modulation en dual song players met de bijbehorende fader links bovenin je keyboard, die had ik dan gewoon net zoals op de pa4x toch logischer gevonden onder het touch panel. De eigen yamaha identiteit zie ik er in ieder geval niet echt meer in terug.

Ik ben er overigens wel van overtuigd dat alle demos tot nu toe kwa sound uit een genos komen, dat is wel indrukwekkend hoe die klinkt, dus dat het een topper gaat worden kwa sound is voor mij wel duidelijk

Ga naar bovenaan de pagina

Toch nog Tyros
Average Member

478 berichten

Geplaatst - 26/09/2017 :  18:31:32  Toon profiel  Reageer met citaat
[quote]Oorspronkelijk geplaatst door maartenb

Dit filmpje biedt NIETS.

Het enige dat orgaforum doet, is foto's en video opnieuw posten, die al eerder gelekt en gedeeld zijn op dit en andere forums.

John, ik bedoel dit met alle respect.

RESPECT

Groetjes John
Tyros 4 xxl
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 27/09/2017 :  10:15:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Of de sound in de filmpjes werkelijk van de Genos is ,is onmogelijk te zeggen.
De de dag van vandaag is niets meer te vertrouwen op internet e.a. media.
Ik doe zoals in het liedje "eerst zien (horen) en daarna geloven".
VrGr
Eddy Vanzee

Ga naar bovenaan de pagina

maartenb
Moderator

860 berichten

Geplaatst - 27/09/2017 :  10:46:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Alleen van de eerste "Star Dust" teaser weten we dat dit van de Genos komt. Yamaha heeft dit zelf in de tekst bij de video gezet: "All sounds by Genos"

Alle geluidsfragmenten van in elkaar gehobbiede video's zijn met een waarschijnlijkheid van 99,99999999999999999999% nep.


Maarten
Ga naar bovenaan de pagina

musicmaniac1965
New Member

20 berichten

Geplaatst - 27/09/2017 :  18:05:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben erg benieuwd naar hoe hij live klinkt, want ook al lijkt de kast mij nog steeds een plastic chassis, het belangrijkste voor mij is het geluid. Krijg ik kippenvel van de sound, dan zit het wel goed. Zou mijn Tyros 4 dan naar de 2e plaats verwezen worden? Hoe dan ook, ik volg het nieuws omtrend de Genos op de voet.

Muzikale groeten,

musicmaniac1965
Ga naar bovenaan de pagina

maartenb
Moderator

860 berichten

Geplaatst - 27/09/2017 :  19:07:26  Toon profiel  Reageer met citaat
De kast is inderdaad van plastic. De plaats van schroeven aan de achterkant en de vorm van de bovenkant en zij- en onderkant duiden op plastic.

Dit hoeft geen nadeel te zijn! Als de zwarte bovenkant massief zwart is, hoef je niet bang te zijn dat de lak er af slijt.

Bovendien kunnen plastic dingen heel solide aanvoelen. Denk maar aan plastic elektrisch gereedschap, zoals boormachine, schuurmachine, etc. Voelt allemaal heel lekker en stevig in de hand.


Maarten
Ga naar bovenaan de pagina

BradgeMusicTube
New Member

28 berichten

Geplaatst - 28/09/2017 :  00:44:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben het helemaal eens met MusicManiac65, behalve dan dat ik geen Tyros 4 bezit :D (Casio WK-1800 helaas)
Als de Genos ook maar 1 tandje beter is dan een Tyros 5 ga ik zéker overwegen om de Genos aan te schaffen.

Ben benieuwd wat er de 29e voor teaser komt en ben helemaal benieuwd naar Maandag.

PS: Voor een aantal leden, ik zat ook op het PSRTutorial forum maar daar ben ik gebanned nadat ik een clip opgenomen met mijn Casio in het "Performer" Hoekje gooide, en (Toen die clip verwijderd werd) In mijn voorsteltopic zei dat ik het raar vond, en dat daar in mijn ogen een "Je speelt niet op een Yamaha wat doe je hier?" Beleid hangt. Hoop dat het er hier wat minder eh... Amerikaans, aan toe gaat :D
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3172 berichten

Geplaatst - 28/09/2017 :  11:59:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Welkom op ons forum en inderdaad je wordt zo van dat andere forum gewipt (Ip-banned) zodra je iets doet wat 'niet mag'.
Ga naar bovenaan de pagina

Audyaplayer
Junior Member

57 berichten

Geplaatst - 29/09/2017 :  09:22:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Word gesproken over een prijs,no way,hopelijk een adviesprijs,anders is het wel een hele dure jongen voor een plastic uitvoering.

A Dutch retailer already published a price: € 4.699,00(quote Genos mania site)

Bewerkt door Audyaplayer op 29/09/2017 09:24:49
Ga naar bovenaan de pagina

maartenb
Moderator

860 berichten

Geplaatst - 29/09/2017 :  09:59:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Alle prijzen die je nu ziet, zijn volgens mij pure speculatie. Hetzelfde geldt voor sommige specificaties.

Ik heb besloten maandag af te wachten, ook al duurt dat nog maar liefst vier hele dagen.


Maarten
Ga naar bovenaan de pagina

willem63
Junior Member

74 berichten

Geplaatst - 29/09/2017 :  13:25:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik hoop dat de muziek uit de video's te reproduceren is op de Genos, in dezelfde kwaliteit uiteraard:)
Het wachten is op echte sound demo's. En wat prijs betreft, de inruilwaarde van je oude keyboard is eigenlijk het belangrijkste.
Hierboven werd de PA4X genoemd, dat is inderdaad een mooie combie met een T5. Die KAOSS functie die ze via de sofware update hebben toegevoegd is wel erg leuk. Hopelijk kan je op de Genos straks ook zoiets doen.
Ga naar bovenaan de pagina

BradgeMusicTube
New Member

28 berichten

Geplaatst - 29/09/2017 :  14:33:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben bang van niet, het scherm van de PA4X is capacitief, en het scherm van de Genos (Is net als bij de Montage) Resistief, dus je moet meer "kracht" Zetten met je vingers om wat te laten gebeuren. Kan je ook duidelijk zien in een van de teasers, die kerel drukt echt het scherm in als het ware.

[Moderator: link verwijderd, omdat het nauwelijks over PSR/Tyros/Genos gaat]

Bewerkt door maartenb op 12/10/2017 10:18:13
Ga naar bovenaan de pagina

willem63
Junior Member

74 berichten

Geplaatst - 29/09/2017 :  15:07:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Klopt, ik verwacht niet dat het via een beweging op het scherm kan maar misschien wel via a toewijsbare schuifregelaar bijvoorbeeld.
Soort functie als op de Montage met de superknop:)
Ga naar bovenaan de pagina

johanleo
Average Member

215 berichten

Geplaatst - 23/10/2017 :  14:41:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,
Ik had eerder de T3, en ruilde in voor een T4 in 2011.
De T5 heb ik overgeslagen: was nog volop mijn T4 aan het ontdekken, en genieten van die vele mogelijkheden.
Nu ben ik toch wat uitgekeken op mijn T4, en kom ik in de verleiding om op de Genos-kar te springen...

Ik wacht toch nog even de demo's af.
Hoe komt het dat er nog geen NL handleiding te vinden is op de Yamaha website?

johan
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000