Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Derde Genos teaser
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

maartenb
Moderator

860 berichten

Geplaatst - 22/09/2017 :  07:24:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Tsja...

Was dit nu een Genos teaser of een HS8 monitor speaker teaser?

Deze teaser toont nog minder dan de tweede teaser. Op het display van de Genos staat "USB device disconnected". Misschien heeft de Genos een USB aansluiting?

Ik ben (bijna) altijd positief ingesteld, maar dit vond ik toch wel teleurstellend.

Of heb ik wat gemist?


Maarten

Bewerkt door maartenb op 22/09/2017 07:25:35

ton Wouters
Junior Member

84 berichten

Geplaatst - 22/09/2017 :  08:00:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Mmmmm. Valt tegen wat je ziet. Ik snap niet wat Yamaha hier mee wil bereiken,dat ze de Genos gewoon op een datum in de markt zetten. Zelf heb ik een Korg pa4x,ik verwacht dat de Genos meer naar de Montage zal trekken, dan naar de oude Tyros. Yamaha moet echt een topklasse keyboard neerzetten,anders kunnen ze het wel vergeten bij de pro. muzikanten die iedere week optreden. De concurrentie is groot met de Korg pa4 en de Ketron sd9,dus ze zullen echt met iets nieuws moeten komen. Ik zelf ben bang dat het weer net als de Tyros meer voor de woonkamer is, geen dubbele player en andere handige functies die de Korg wel heeft.
Ga naar bovenaan de pagina

Audyaplayer
Junior Member

57 berichten

Geplaatst - 22/09/2017 :  09:08:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Zal zowiezo moeilijk worden voor Yamaha,voor mij mag het compleet een nieuw concept zijn als pro muzikant,maar voor de grootste doelgroep,de (met respect)oudere doelgroep waar de Tyrossen naar toe gingen de afgelopen jaren mogen/kunnen ze niet te veel van hun pad afgaan,als je begrijpt wat ik bedoel,maar nogmaals persoonlijk,compleet nieuw,en niet de styles weer een beetje opnieuw opkrikken zoals alle Tyrosmodellen voorheen hadden,en nu hoop ik wel betere audiostyles,want in de T5 was het 3x niets,ik neem aan dat de laatste teaser/muziek een style is uit de Genos(Infinity),als hij dan ook zo klinkt?Maar nogmaals,effe wachten,

Audyaplayer.
Ga naar bovenaan de pagina

maartenb
Moderator

860 berichten

Geplaatst - 22/09/2017 :  09:50:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Als het geluid uit de Genos komt, ben ik enorm onder de indruk!

Dan zou Yamaha een enorme stunt hebben uitgehaald: net doen alsof een orkest het speelt, maar het is eigenlijk de Genos.

Op het engelse forum zegt Frank, een duitse handelaar die in Berlijn bij de presentatie is geweest, dat de Genos geen "Tyros 6" is, maar veel meer.

Dus misschien moet ik gewoon even wat geduld hebben totdat de Genos officiëel gelanceerd is...


Maarten
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 22/09/2017 :  10:08:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Precies maarten!
Iedereen klaagt over de magere teasers waarin amper iets te zien is van de Genos, maar mogelijk is alle muziek die je hoort JUIST van de Genos .... en daar gaat het uiteindelijk wel om.

De teasers vertellen wellicht meer dan men in de gaten heeft.
Ga naar bovenaan de pagina

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 22/09/2017 :  10:48:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie

Precies maarten!
Iedereen klaagt over de magere teasers waarin amper iets te zien is van de Genos, maar mogelijk is alle muziek die je hoort JUIST van de Genos .... en daar gaat het uiteindelijk wel om.

De teasers vertellen wellicht meer dan men in de gaten heeft.


inderdaad, daar ben ik eigenlijk ook vanaf de eerste video al vanuit gegaan, alles wat je hoort komt rechtstreeks uit de genos. De videos laten naar mijn mening puur het proces zien hoe deze audio styles opgenomen zijn terwijl deze nu live gespeeld wordt op een genos.

Nu ook bij dit nummer van Guru Josh - Infinity kun je goed horen hoe die audio styles mogelijk gaan klinken.

ik ben het overigens wel eens met audyaplayer, gezien de doelgroep kunnen ze ook niet teveel afwijken van de bestaande paden, eerst dacht ik dat het een kruising tussen een tyros en een montage zou zijn, maar alle demos lijken toch meer te hinten op meer audio stijlen en nog veel betere sound samples van instrumenten.

Ik ben in ieder geval benieuwd en vind het een top marketing campagne die veel ruimte laat voor speculaties en zo de interesse 4 weken lang vol blijft vasthouden, volgende week zijn de speculaties over en weten we het :)
Ga naar bovenaan de pagina

ton Wouters
Junior Member

84 berichten

Geplaatst - 22/09/2017 :  12:25:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Hopelijk hebben ze de dynamiek van de sound beter voor mekaar dan bij de Tyros serie, ik heb de Tyros en de Korg pa4 op een RCF line array ( 6 stuks Hdl10a met 4 keer JBL srx 828 sp voor sub ) dan hoor je pas echt het verschil, de Korg heeft veel meer body en live geluid,dit heeft trouwens niets te maken met de instelling van de EQ. Dus ik hoop dat hij gaat klinken als de Motif XF of Montage,anders zou ik mijn korg er niet voor weg doen.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000