Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Eerste indruk Yamaha Genos?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 6

paulmuz
Average Member

279 berichten

Geplaatst - 07/10/2017 :  17:06:20  Toon profiel  Reageer met citaat
https://es.yamaha.com/es/products/musical_instruments/keyboards/arranger_workstations/genos/audio_video.html

De moeite eens te beluisteren....Gr
Ga naar bovenaan de pagina

maartenb
Moderator

861 berichten

Geplaatst - 07/10/2017 :  17:11:37  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sutur

Wat zou een half bar fill moeten doen? Hoe zou dat moeten werken?


Een half bar is een veel gebruikte fill, waarbij de maat eenmalig maar twee tellen duurt in plaats van vier tellen (bij een vierkwartsmaat). Het komt niet in ieder liedje voor, en als het voorkomt meestal maar een of twee keer, maar het maakt dat een liedje fris klinkt.

Artiesten als Katie Melua, Eric Clapton, ABBA, Lionel Richie etc. maken er gebruik van.


Maarten

Bewerkt door maartenb op 07/10/2017 17:12:17
Ga naar bovenaan de pagina

maartenb
Moderator

861 berichten

Geplaatst - 07/10/2017 :  17:14:47  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jodecra

Weet iemand of en hoe de music finder uitgewerkt wordt in de genos?

Voor zover ik weet is er geen Music Finder meer in de Genos.

Er is een grotere rol weg gelegd voor de Registrations. Daarnaast is er de nieuwe Playlist, die het eenvoudig maakt sets voor optredens te maken.


Maarten
Ga naar bovenaan de pagina

BramvT
Junior Member

72 berichten

Geplaatst - 08/10/2017 :  16:03:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb nu al een week of 2 vrijwel alle demo's gehoord van de Genos, maar het enige wat ik zie zijn drums, dance muziek en dat soort gedoe.

Maar ik wil vooral de klassieke styles en voices horen, choirvoices enz.

Ik heb inmiddels mijn s970 dusdanig ge-upgrade met geconverteerde extra UVN's van de T4 en T3...plus packs met draaiorgel voices, het Cinema organ pack-2 van Leigh Wilbraham en dat alles in 1 file met behulp van YEM...dat die Genos wel zo mooi moet zijn, dat ik Ohh en Ahh roep als ik hem hoor.

Maar dat is tot op heden dus beslist niet het geval....en ga daar zeker geen 4500 euro voor betalen.

De s970 heb ik nu ruim 1 jaar, na daarvoor de T4, T3 en T1 te hebben gehad...en blijf de s970 nog steeds het betere alternatief vinden (ook qua prijs), dus de Genos moet wel zulke mooie nieuwe voices en styles hebben gekregen (vooral de klassieke dus), dat ik mijn s970 zou verkopen.


Bewerkt door BramvT op 08/10/2017 16:04:29
Ga naar bovenaan de pagina

Toetie
Average Member

221 berichten

Geplaatst - 08/10/2017 :  16:17:01  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sutur

Wat zou een half bar fill moeten doen? Hoe zou dat moeten werken?

citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Toetie

Helaas geen Genos voor mij voorlopig....past echt niet in mijn 500C en nog steeds geen haf bar fiill in#128533;

TT Just 4 Him.





Ik mis het bij veel liedje sdie ik altijd Live speel met styles in Church. Als die maat er tussen staat komen de gewone fill ins niet meer uit en krijg je dat door je gedeelte van de volgende maat en is heeeeel irritant vind ik. Dan speel ik vaak zonder fill ins maar mis die echt. De Roland VA7 had het wel en is all ruim 10 jaar geleden. Dat ik die had.... je komt eigenlijk weer op de eerste tel terug van de volgende maat.

TT Just 4 Him.

Bewerkt door Toetie op 08/10/2017 16:21:48
Ga naar bovenaan de pagina

thomas
Average Member

209 berichten

Geplaatst - 10/10/2017 :  09:01:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik lees en volg veel forums wereldwijd, het is mij tot nu toe opgevallen dat de genos afgekraakt wordt tot en met, jammer want de echte demonstraties moeten nog komen. Toch wil ik een citaat meegeven van een moderator uit een ander forum ( Is meer zo'n one-man-band entertainer keyboard met 30.000 styles en begeleidingspatronen erin dan een synth geloof ik. Leuk als je covers zingt voor verveelde gezinnen in Center Parcs ofzo. )Persoonlijk vind ik dit toch iets te ver gaan !
Thomas

greetz
Ga naar bovenaan de pagina

Ezra
Average Member

206 berichten

Geplaatst - 10/10/2017 :  09:14:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Zoals ik eerder ook al zei, ook bij de Tyros5 werd een hoop gemekkerd door deze en gene. De mekkeraars zijn volgens mij grotendeels in 2 groepen te verdelen:

1) De mekkeraars die zich nog even over de prijs heen moeten zetten, maar na de eerste de beste demonstratie met hun luchtbedje voor de deur bij Oostendorp gaan slapen om er toch maar zo snel mogelijk eentje te hebben;
2) De mekkeraars die wegens allerlei omstandigheden de Genos niet kunnen betalen (wat overigens geen laatdunkend verwijt is) en die het op één of andere manier nodig hebben om zich over die teleurstelling heen te zetten. En iedereen weet dat het in de mensen hun natuur zit om datgene wat je niet hebt of kunt krijgen naar beneden te halen zodat wij ons zelf weer wat beter voelen.

Oh, en er is natuurlijk nog een 3de groep en dat is de groep die niet vanuit hun onderbuik reageert, maar de specificaties bekijken, de video's bekijken, naar de demo's gaan en (niet onbelangrijk) ZELF de Genos gaan testen. En die DAN PAS hun finale oordeel geven. Maar, die groep lijkt steeds kleiner te worden....

PS: Al het bovenstaande uiteraard met een kwinkslag geschreven, alhoewel er in elke grap wel een kern van waarheid zit


X

Bewerkt door Ezra op 10/10/2017 09:16:24
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 10/10/2017 :  10:22:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Goed verwoord Ezra
Ga naar bovenaan de pagina

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 10/10/2017 :  10:29:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas

Ik lees en volg veel forums wereldwijd, het is mij tot nu toe opgevallen dat de genos afgekraakt wordt tot en met, jammer want de echte demonstraties moeten nog komen
...


ik lees ook veel forums en je hebt gelijk, de genos wordt in het algemeen bepaald niet positief ontvangen.

De hype die opgebouwd werd was fantastisch, maar toen de daadwerkelijke demos online kwamen viel dat behoorlijk tegen. Ik zelf wacht nog steeds op die ene demo die duidelijk laat zien waar de genos nu echt zoveel beter is dan een tyros 5.

Ik denk dat ze proberen een nieuwe jongere doelgroep aan te spreken, met name door de demos die er nu zijn. Maar de prijs is dermate fors dat de concurrentie vele malen goedkoper is.

Als je dan kijkt naar de bestaande tyros gebruikers, die moeten dan hun tyros 5 verkopen (op marktplaats nu op dit moment gemiddeld voor 2750 te krijgen). Dan moet er toch al 2500 euro bijgelegd worden om weer een genos in huis te krijgen met nieuw speaker systeem (de oude tyros speakers passen er niet op) en statief. Dan moeten de demos toch wel enorm overtuigend zijn met veel nadruk op wat er allemaal beter is en waarom je er zoveel op vooruit gaat bij een upgrade.

Naar mijn mening is dat op dit moment nog niet gebeurd in de demos, ik blijf het gevoel houden dat er veel meer met een genos kan dan voor mij op dit moment duidelijk is op basis van de handleiding (die ik gelezen heb) en de demo videos.

Ik had zelf verwacht dat ze meer zouden inzetten op het toevoegen van montage functionaliteit. Dan hadden ze wel een wat positiever geluid gehad op de verschillende forums denk ik (die toch een klankbord zijn van de meningen van verschillende type muzikanten), immers je hebt dan een combinatie van een high end synthesizer gecombineerd met high end arranger features. Als ik de demos nu zie is het voor mij meer een tyros 5 met een touch screen en wat vrij toewijsbare faders en knoppen.

De beste feature vind ik overigens die drum samples die varieren per hit, het is niet vernieuwend maar het komt de levendigheid echt enorm ten goede.

Maar ik ben er ook wel van overtuigd dat er ander type demos gaan komen, yamaha volgt de verschillende internationale forums ook wel natuurlijk, dus die andere demos komen er naar mijn mening echt wel. Dus afwachten.

Zo'n demo avond bij oostendorp lijkt mij ook wel wat, ik verwacht dat je mede doordat er veel meer tijd is je een veel betere indruk krijgt van wat de genos kan betekenen voor jou, dan op basis van wat videos online en het lezen van de handleiding.

Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1583 berichten

Geplaatst - 10/10/2017 :  12:15:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Ezra,
Je vergeet 1 categorie , degen die zoveel vertrouwen in Yamaha hebben en gewoon elk jaar hun afschrijving van de hobby accepteren en zonder al te veel gedoe hun Genos al besteld hebben .
Hobby's kosten gewoon geld.

Soneg

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers (en binnenkort de Genos)
Ga naar bovenaan de pagina

maartenb
Moderator

861 berichten

Geplaatst - 11/10/2017 :  16:39:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat mij opvalt, is dat de negativiteit vooral vanuit een kleine groep mensen komt. Deze groep post echter veelvuldig, waardoor de positieve en neutrale posts een beetje weg vallen.
Daarnaast posten sommigen van deze kleine groep in meerdere forums.

Hierdoor lijkt de negativiteit meer dan hij in werkelijkheid is.

Ik wacht rustig af tot 4 november, dan kan ik live het instrument horen als Peter Baartmans er op speelt.


Maarten
Ga naar bovenaan de pagina

BramvT
Junior Member

72 berichten

Geplaatst - 12/10/2017 :  17:40:22  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ezra

Zoals ik eerder ook al zei, ook bij de Tyros5 werd een hoop gemekkerd door deze en gene. De mekkeraars zijn volgens mij grotendeels in 2 groepen te verdelen:

1) De mekkeraars die zich nog even over de prijs heen moeten zetten, maar na de eerste de beste demonstratie met hun luchtbedje voor de deur bij Oostendorp gaan slapen om er toch maar zo snel mogelijk eentje te hebben;
2) De mekkeraars die wegens allerlei omstandigheden de Genos niet kunnen betalen (wat overigens geen laatdunkend verwijt is) en die het op één of andere manier nodig hebben om zich over die teleurstelling heen te zetten. En iedereen weet dat het in de mensen hun natuur zit om datgene wat je niet hebt of kunt krijgen naar beneden te halen zodat wij ons zelf weer wat beter voelen.

Oh, en er is natuurlijk nog een 3de groep en dat is de groep die niet vanuit hun onderbuik reageert, maar de specificaties bekijken, de video's bekijken, naar de demo's gaan en (niet onbelangrijk) ZELF de Genos gaan testen. En die DAN PAS hun finale oordeel geven. Maar, die groep lijkt steeds kleiner te worden....

PS: Al het bovenstaande uiteraard met een kwinkslag geschreven, alhoewel er in elke grap wel een kern van waarheid zit


X


Het spijt mij zeer...maar ik behoor bij geen van de 3 groepen van je, een jaar of 5 geleden weer begonnen met zelf muziek spelen (speelde van 62 t/m 65 knoppen-accordeon...en rond 1975 tot begin jaren 80 een Eminent 310 Unique gehad), dus kocht eerst een T1.

Toen was ik zo enthousiast geworden van de Tyros...dat ik al snel een T3 had en nog sneller (4 maanden later) een T4 black-edition...wilde nog verder gaan, namelijk het orgelgevoel terughalen en dus een duo standaard op de kop getikt, daar een T4 en PSR 9000 op gezet, maar toen bleek dat vanwege mijn reuma (en vooral Bechterew) het bovenste keyboard gewoon te hoog zat voor mij (kreeg pijn in de schouder).

Dus weer terug naar alleen een T4....ik ben reeds gepensioneerd (en dat kan men rustig een dik pensioen noemen), ben weduwnaar, heb een zeer lage huur en heb er rustig 3 a 4000 euro extra voor over (na verkoop van mijn s970) om een keyboard te kopen waar ik al weken Ahhhh en Ohhh over roep. (wat ik dus WEL had toen ik voor het eerst de Tyros-4 hoorde !)

Helaas kan ik door de inmiddels vele demo's van de Genos die ik heb gezien en vooral gehoord, geen Ahh of Ohh ontdekken...dus zolang Yamaha niet met een opvolger komt van de s970 (die ik bewust heb gekocht vanwege de laatste techniek en vele packs die ervoor in omloop zijn), blijft de s970 lekker hier staan.

Vele Keyboardspelers weten niet eens wat de s970 allemaal kan...heb het zelfs met YEM voor elkaar gekregen om UVN's van de T4 en T3 te converteren naar de s970...ik zou weleens willen weten of dat bij de Genos eigenlijk nog wel kan.

Bewerkt door BramvT op 12/10/2017 17:41:24
Ga naar bovenaan de pagina

Ezra
Average Member

206 berichten

Geplaatst - 12/10/2017 :  20:41:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Bram,

Volgens mij pas jij prima in de laatste groep die ik beschreef... je maakt namelijk een weloverwogen keuze op rationele gronden.

Maar euh, even terzijde, mijn bedoeling was niet om een uitputtelijke lijst van groepen te beschrijven. Mijn enige doel met mijn bericht was aan te geven dat er elke 3, 4 jaar dezelfde berichten op de fora verschijnen (vaak ook nog van dezelfde personen). En het is niet uniek voor Yamaha, exact hetzelfde zie je gebeuren bij bijvoorbeeld een nieuwe iPhone. Hoop gepiep en gemauw dat het allemaal weer zo tegenvalt en zo verschrikkelijk duur is en vervolgens verkoopt Apple er binnen een week weer miljoenen (en waarschijnlijk ook aan de mensen die piepen en mauwen). Het is voorspelbaar gedrag en ik zie er eerlijk gezegd altijd de humor wel van in...

Persoonlijk blijf ik heel benieuwd naar de live-klanken van de Genos, waarbij ik er meer dan bij de Tyros5 op zal letten of de extra features voor mij persoonlijk ook belangrijk en bruikbaar zijn. Bij de Tyros5 vond ik de Ensemble-functie indrukwekkend, maar puntje bij paaltje doe ik er zelf toch weinig mee. Mede omdat de bijbetaling bij inruil of verkoop toch weer aanzienlijk zal zijn, zal de vraag voor mij niet zijn of ik het KAN betalen, maar of ik het WIL betalen. Kortom, gaat hij iets toevoegen? Wat dat betreft lijken onze overwegingen denk ik wel aardig op elkaar.

Groeten,
Ezra


X

Bewerkt door Ezra op 12/10/2017 20:42:45
Ga naar bovenaan de pagina

BramvT
Junior Member

72 berichten

Geplaatst - 12/10/2017 :  23:17:58  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ezra

Beste Bram,

zal de vraag voor mij niet zijn of ik het KAN betalen, maar of ik het WIL betalen. Kortom, gaat hij iets toevoegen? Wat dat betreft lijken onze overwegingen denk ik wel aardig op elkaar.

Groeten,
Ezra


X


Dat ben ik helemaal met je eens.
Ga naar bovenaan de pagina

guyske
Average Member

295 berichten

Geplaatst - 13/10/2017 :  16:26:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik bekijk de zaken ook op langere termijn, mijn opstelling van vandaag is zeer solide T5 met Pa4 X, ik kijk en luister maar weet heel zeker dat Genos zwaar zal moeten uitpakken, tot nu heb ik nog niets gezien of gehoord waar ik echt warm van zou worden.
Trouwens, ieder zijn mening, zij die helemaal verkocht zijn hebben gelijk, maar zij die kritisch zijn kunnen ook gelijk hebben en moeten hun mening kunnen geven zonder als jaloers of armoedig bekennen te worden.

Guyske

Tyros 5 - 76, Korg Pa4X 76, MFC-10, Roland TD-4KX2 - OCTAPAD SPD-30, HS80m
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 6 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000