Auteur |
Onderwerp  |
|
RazorV3
Starting Member
17 berichten |
Geplaatst - 11/11/2005 : 08:04:45
|
Ik ben gister naar een demo geweest van Marco Riedijk, speelde fantastisch.. Legde alles goed uit, en maakte er zoals hij zei;"een feestje van!"
Hij had het ook over sample's die je kon overzetten op de harde schijf. Hij liet er een paar horen van de alpenzusjes, die baby die zo doet lachen, en nog een paar andere leuke dingen.
Wat voor bestand moeten die sample's zijn? En zijn er site's waar je deze kan downloaden? Hij zou bij google acapella ingetypt hebben en er kwamen bergen gratis sample's tevoorschijn.... Wie kan mij hieraan helpen?
|
Bewerkt door RazorV3 op 12/11/2005 12:10:23 |
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 11/11/2005 : 09:46:53
|
Hallo Jaimy,
Wat het googelen betreft, dat kun je best zelf doen en kun je uitzoeken wat je zelf geschikt vindt. Voor de sample-files kun je gewone *.WAV gebruiken en inlezen in het intern geheugen. Let wel, breidt hiervoor het intern geheugen uit tot zo'n 512 MB. Dit is ruim voldoende. Met allerlei audioprogramma,s kun je uit grotere WAV-files zelf jou gewenste fragment 'knippen'. Als je het maar weer opslaat als WAV-file. Dit kun je doen van jouw favoriete Audio-CD, maar er zijn ook speciale sample-CD verkrijgbaar. Nogmaals, zoeken via google op het internet levert je ook het e.e.a. op.
Groet, Ruud |
 |
|
theplayer
Moderator

3045 berichten |
Geplaatst - 12/11/2005 : 09:04:57
|
quote: Originally posted by RazorV3 Hij liet er een paar horen van de alpenzusjes, die baby die zo doet lachen, en nog een paar andere leuke dingen.
Daar komt meteen een vraag om de hoek kijken. Hoe heet die plaat met die baby en wie zong dat? Ik kan 'm n.l. nergens vinden. Groetjes |
 |
|
RazorV3
Starting Member
17 berichten |
Geplaatst - 12/11/2005 : 11:31:31
|
De groep die dit zong waren de Alpenzusjes, en de plaat heet De Tiroler Babysitter..
Succes |
 |
|
RazorV3
Starting Member
17 berichten |
Geplaatst - 12/11/2005 : 12:11:55
|
quote: Originally posted by Ruud
Met allerlei audioprogramma,s kun je uit grotere WAV-files zelf jou gewenste fragment 'knippen'. Als je het maar weer opslaat als WAV-file.
Kan je me misschien zeggen welk programma je hiervoor kan gebruiken? |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3287 berichten |
Geplaatst - 12/11/2005 : 14:46:05
|
Die programma's heten "soundeditors" en dan kom je uit op bijvoorbeeld : Soundforge, Cooledit, Wavelab, Adobe Audition.... en vast nog talloze andere (gratis?) tools, waarvan me nu niet 1 te binnen schiet. |
 |
|
theplayer
Moderator

3045 berichten |
Geplaatst - 12/11/2005 : 17:14:57
|
Yamaha heeft ook een programma ter beschikking gesteld. De Link volgt nog, want ik kan op het moment met geen mogelijkheid op die site komen. |
 |
|
theplayer
Moderator

3045 berichten |
|
|
Onderwerp  |
|