Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Gebruik Tyros 5 in band/combo
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

EdwinvanZuiden
Starting Member

2 berichten

Geplaatst - 19/10/2017 :  12:16:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van EdwinvanZuiden  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Sinds enkele maanden ben ik de trotse eigenaar van een Tyros 5. Een prachtkeyboard waar ik op dit moment aardig mee uit de voeten kan. Ik vermoed echter dat ervaren Tyros-eigenaren mij op weg kunnen helpen om beter gebruik te maken van de opties van het keyboard.

Ik speel in een combo met een zangeres, gitarist en saxofonist. Dat betekent dat de styles (en af en toe een MIDI-file) grotendeels zorgen voor de begeleiding. Ik loop echter tegen 2 zaken aan waarvan ik denk dat het slimmer kan.

1.
Ik heb mijn setlist in OnSong staan. Ik heb registraties per nummer gemaakt in de Tyros die worden opgeroepen als ik op de iPad het nummer selecteer. Het is me echter al een paar keer overkomen dat ik per ongeluk te ver doorblader en dat de volgende registratie (incl Style) wordt opgeroepen. Dat is erg vervelend tijdens een live optreden. Ik weet dat het ook andersom kan, dus de ipad bedienen vanaf de Tyros, maar dat lijkt me ook omslachtig. Wie heeft hiervoor een goede tip?

2.
Sommige nummers doen we met MIDI, maar dat is lastig als een van de andere muzikanten wil soleren (en daarmee een extra couplet/refrein aan het origineel toevoegt). Nu kun je van een MIDI een style maken, maar het is ook mogelijk om met de SP1 t/m SP4 knoppen naar een bepaald punt in de MIDI te gaan tijdens het spelen. Wie heeft hier ervaring mee tijdens live optredens?

Ik hoop dat iemand me wil en kan helpen!

Alvast bedankt
Edwin van Zuiden

theplayer
Moderator

2985 berichten

Geplaatst - 19/10/2017 :  14:05:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Edwin,
Welkom op dit forum.
Ik hoop dat je veel plezier hebt van je Tyros5.
Kijk voor die songpointers.htm een op mijn site.
Ik heb dat bij de Tyros 2 al beschreven, maar het geldt ook nog steeds voor de Tyros5.
Songpointers



Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

EdwinvanZuiden
Starting Member

2 berichten

Geplaatst - 24/10/2017 :  19:51:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van EdwinvanZuiden  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theplayer

Hallo Edwin,
Welkom op dit forum.
Ik hoop dat je veel plezier hebt van je Tyros5.
Kijk voor die songpointers.htm een op mijn site.
Ik heb dat bij de Tyros 2 al beschreven, maar het geldt ook nog steeds voor de Tyros5.
Songpointers



Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite



Dank je wel!
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000