Auteur |
Onderwerp |
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 28/10/2017 : 16:49:05
|
Hoi,
Vanmiddag even naar Wezep gereden voor de kennismaking met de Genos. Er was een gezellig clubje, met zelfs mensen uit België. We waren het er al gauw over eens. Wat een FANTASTISCH geluid. Wat je ook neemt, welke style dan ook, gewoon met standaard OTS. GEWELDIG. De Tyros 5 was al heel goed, maar dit slaat alles wat ik tot nu toe heb gehoord. Wachten wordt ineens wel moeilijk. Bedankt Menno. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
Ronny
Average Member
375 berichten |
Geplaatst - 28/10/2017 : 19:22:05
|
Super bedankt voor uw verslagje Frans !!
Muzikale groeten, Ronny |
Bewerkt door Ronny op 28/10/2017 21:05:23 |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 28/10/2017 : 19:28:42
|
Auhhh,
Frans is de naam. Maar graag gedaan. Groetjes,
|
|
Ronny
Average Member
375 berichten |
Geplaatst - 28/10/2017 : 21:09:48
|
Sorry Frans; Heb het reeds aangepast maar toch nog eens bedankt om je ervaring hier te delen. Ik deel het met je dat het wachten moeilijk is . Denk nog een week of drie en hij staat hier ook .
Mvg, Ronny |
|
|
jos wispenninck
Junior Member
63 berichten |
Geplaatst - 29/10/2017 : 10:56:28
|
Hallo iedereen, de gisteren aanwezige "Belg" hier. Ik kan alleen maar de bevindingen van "theplayer" bij deze volmondig bevestigen. Geweldig instrument, de Genos. Gewoon uit de verpakking gehaald en beginnen spelen, zonder enige aanpassing van wat dan ook. Geen trukjes of voorafgaande manipulaties. Prachtig dat ding. Kan hem alleen maar aanbevelen. Grts, Jos
TYROS 5 / MFC10 / Bose L1 Model 2 met Tonematch |
|
|
corvdh
Average Member
300 berichten |
Geplaatst - 29/10/2017 : 16:05:06
|
Het was gisteren voor mij al te laat om nog helemaal naar Wezep te rijden dus heb ik het even wat dichter bij huis gezocht. Heb de Genos met originele speakerset live gezien, gehoord en ook meer dan een uur kunnen uittesten. Echt een fantastisch apparaat.
De speakerset is waarschijnlijk intern compleet vernieuwd, lijkt op de Tyros 5 speakerset maar dan zwart maar klinkt velen malen mooier. De volumeknop even flink opengezet en alles blijft gewoon even mooi klinken, ieder geval voor thuisgebruik heb je geen andere speakerset meer nodig, echt een aanrader.
Natuurlijk ook even wat instellingen uit mijn Tyros 5 uitgetest via usb stick, registraties, styles, multipads, voices, alles klonk super.
In een aantal registraties verwijs ik naar een mp3 audiofile die ik op usb stick heb staan maar deze kreeg ik met de audio player van de Genos niet afgespeeld. (Wat met de Tyros 5 wel gaat als ik op de play knop van de audio player druk, je ziet bij het selecteren van een registratie dan ook dat de file wordt geladen omdat het lampje even gaat knipperen) Waarschijnlijk stond bij “Freeze group setting” audio aangevinkt, maar ben dit vergeten te controleren. Ik had beter de audio link functie van de multipads kunnen gebruiken en deze multipads vervolgens moeten opslaan in een registratie om deze audiofiles van usb stick te kunnen afspelen.
Een door mij zelf gemaakt expansionpack werd door de Genos niet geladen, ik kreeg een melding over een verkeerd bestandsformaat. (zowel .cpi als .ppi werden niet geladen)
Ook even de voormalige audio styles uit de Tyros 5 die nu als midi styles in de Genos aanwezig zijn uitgetest, deze klinken echt geweldig. Zelfs die mensen die tijdens een intro of ending soms wat roepen zijn weer terug.
Natuurlijk ook veel andere nieuwe styles uitgeprobeerd, OTS indrukken en spelen maar, OTS settings zijn echt heel goed geprogrammeerd.
Ook de (nieuwe) voices klinken super, vooral de cfx piano is een klasse apart.
Bediening van de touchscreen werkt prettig, klik op een voice of style en je komt meteen in het selectiescherm. Je moet vergeleken bij de Tyros 5 wel 1 keer meer klikken omdat je in de voice of style groep terecht komt van de voice of style die op dat moment geselecteerd is. Als er bijvoorbeeld een pianoklank geselecteerd is en je wilt een Saxofoon hebben moet je nog wel even door klikken naar de woodwind groep.
Al met al een geweldig instrument, ik heb weleens iemand horen roepen dat de Genos een Tyros 5.5 is, maar als het aan mij ligt en om in Tyros termen te blijven zou dit een tyros 7 zijn. Ik twijfelde eerst nog of ik de overstap wel zou willen maken, maar nu ik hem zelf uitgeprobeerd heb zijn deze twijfels weggenomen.
Ik heb een paar weken geleden via de website van Oostendorp een vrijblijvende reservering geplaatst, ik wacht met spanning hun reactie af. Het moet wel heel raar lopen wil ik de Genos niet over een paar weken in mijn woonkamer hebben staan.
Bewerkt door corvdh op 29/10/2017 16:56:56 |
|
|
Ezra
Average Member
206 berichten |
Geplaatst - 29/10/2017 : 18:27:44
|
Hou allemaal eens op met die goede recensies! Was eigenlijk niet van plan om over te stappen, en nou wordt het toch weer in de buidel tasten door jullie enthousiaste verhalen...
Maar, zo zie je maar weer, dat zelfs de demofilmpjes van Yamaha zelf geen recht doen aan het apparaat. Bedankt voor het delen van jullie ervaringen, ik kijk uit naar 4 november en ga daarna eens rustig nadenken over wat ik ga doen.
X |
|
|
Ronny
Average Member
375 berichten |
Geplaatst - 29/10/2017 : 19:50:21
|
Corvdh, Ook bedankt voor het neerzetten van uw ervaring met de Genos.
Wat mij vooral blij maakt is je zin "Natuurlijk ook even wat instellingen uit mijn Tyros 5 uitgetest via usb stick, registraties, styles, multipads, voices, alles klonk super." Heb je ook user voices en user styles uitgeprobeerd?
Mvg, Ronny |
Bewerkt door Ronny op 29/10/2017 20:05:54 |
|
|
corvdh
Average Member
300 berichten |
Geplaatst - 30/10/2017 : 00:44:38
|
Ik heb ook al die demovideo’s gezien op internet maar ik vind dat je pas een goed oordeel kan hebben over de Genos als je deze zelf in het echt hebt gezien en gehoord, of nog beter, zelf uitgetest hebt. Het klinkt in het echt toch velen malen mooier dan via de computerluidsprekers van mijn pc.
Voices heb ik willen proberen in de vorm van het zelfgemaakte expansionpack, maar dit pack kreeg ik niet geïnstalleerd op de genos. Ik denk dat dit wel kan nadat de firmware update van november op de genos geïnstalleerd is. https://europe.yamaha.com/en/news_events/2017/Genos-update.html
Ik had een stuk of 15 styles (waaronder een aantal gekocht van Yamaha musicsoft website) uit het user geheugen van mijn Tyros 5 op usb stick gezet, deze werkte allemaal goed, ook de 4 OTS instellingen van elke style klonken echt goed.
Wel even wennen vond ik het gebruik van de joystick links op de Genos i.p.v. het modulation en pitch bend weel, maar ik denk dat als je de Genos eenmaal hebt je er snel aan gewend raakt.
BenvdH
New Member
22 berichten |
Geplaatst - 30/10/2017 : 08:04:22
|
Afgelopen zaterdag ben ik ook bij de demo geweest. Wat is de Genos een fantastisch instrument. Tot op het laatst ben ik gebleven en vergat de tijd. De Genos heeft me geraakt en daarmee is alles gezegd. Op naar zaterdag in Zwolle en heb de Genos in bestelling |
|
|
johanleo
Average Member
233 berichten |
Geplaatst - 30/10/2017 : 16:57:03
|
Hoy Genossers, Mijn Tyros 4 is sinds gisteren verkocht, dus MOET ik wel overstappen! Na wat ik hier lees ben ik al overtuigd. Ik sprong over de T5, dus zal de verrassing voor mij des te groter zijn. Ik bestelde reeds bij Oostendorp, het huis van vertrouwen! (Kocht er reeds meerdere instrumenten) Voor alle zekerheid bevestig ik morgen nogmaals mijn bestelling!!! Zonder keyboard is het geen leven !!!
johan |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 30/10/2017 : 19:33:00
|
Vanochtend ook een half uurtje met/op de Genos gespeeld en deel de mening dat dit een schitterende machine is.
Compleet ander geluid dan de Tyrossen : Hier kan écht geen ander keyboard tegen op naar mijn idee. |
|
|
Ronny
Average Member
375 berichten |
Geplaatst - 30/10/2017 : 19:39:24
|
Heb nog niets live kunnen beoordelen en zal dit ook niet kunnen voor ik hem in mijn bezit heb, maar ik vertrouw op jullie meningen ! Muzikale groet, Ronny |
|
|
BramvT
Junior Member
80 berichten |
Geplaatst - 31/10/2017 : 10:45:29
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie
Vanochtend ook een half uurtje met/op de Genos gespeeld en deel de mening dat dit een schitterende machine is.
Compleet ander geluid dan de Tyrossen : Hier kan écht geen ander keyboard tegen op naar mijn idee.
Ik ben benieuwd of de Genos mijn s970 (met externe speakerset) en diverse packs erop kan overtreffen, nadat ik al enkele jaren de T4, T3 en T1 heb gehad.
Tot nu toe heb ik vanaf het begin vrijwel alle demo's beluisterd en heb nog geen nieuwe voices gehoord, die ik zelf nog niet heb.
Bijvoorbeeld deze prachtige choir-voices op de grote Yamaha broer : https://www.youtube.com/watch?v=ei3oKqJTw-0 |
Bewerkt door BramvT op 31/10/2017 10:49:15 |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 31/10/2017 : 16:52:50
|
Hoi Bram,
Natuurlijk is de S970 een heel mooi keyboard, maar geloof me, zelfs mijn Tyros 5 gaat het afleggen tegen die Genos. Ga niet af op die filmpjes, maar ga hem live beluisteren. Groetjes,
|
|
BramvT
Junior Member
80 berichten |
Geplaatst - 31/10/2017 : 20:53:28
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door theplayer
Hoi Bram,
Natuurlijk is de S970 een heel mooi keyboard, maar geloof me, zelfs mijn Tyros 5 gaat het afleggen tegen die Genos. Ga niet af op die filmpjes, maar ga hem live beluisteren. Groetjes,
Dat zal ik natuurlijk zeker gaan doen zodra mijn plaatselijke muziekzaak Alphenaar (sinds 1891 meen ik) hem in huis heeft.
Maar zoals ik al schreef (en ik hier en op andere fora lees)...heb de T4 al gehad en heb bewust ruim 1 jaar geleden de overstap gemaakt naar de s970 (dat was geen stapje terug maar vooruit)...vanwege de schitterende packs die ervoor in omloop zijn (en je niet kunt afspelen op een T4).
Plus dat ik losse UVN's voor de T4 met YEM heb kunnen converteren naar de s970 + 2 packs voor de T4 die ik in GB heb kunnen kopen (Fairground organ en Cinema organ pack van Leigh Wilbraham)...en ook die spelen perfect op de s970.
Ik lees al hier en op andere fora dat dit bij de Genos niet zo makkelijk gaat allemaal....zelfs bij de T5 was het voor T4 en T3 bezitters al moeilijk om e.e.a over te zetten.
En uiteraard heb ik de laatste paar jaren ook de T5 bij diverse mensen kunnen bespelen....maar ben daar ook niet echt warm door geworden, wat 4 jaar geleden wel het geval was met de Tyros-4, had daarvoor de T3.
En had er nu een Demo filmpje van de Genos geweest waarbij ik onmiddellijk Ohhh en Ahhh had geroepen, maar nee dus.
Ik heb nu eenmaal een zwak voor Yamaha's Ethereal choir en bijbehorende stemmen als Boys ohh enz. Ben niet zo van Dance muziek en allerlei hoempapa bands...hou meer van licht klassiek, opera, klassiek orgel enz....en daar heb ik nog geen demo's van gezien/gehoord op de Genos.
Toen ik rond Mei vorig jaar DIT filmpje zag van de s970 was ik definitief verkocht en zette de T4 op MP :
https://www.youtube.com/watch?v=MJ7MgTiPsIE |
Bewerkt door BramvT op 31/10/2017 21:02:23 |
|
|
|
Onderwerp |
|