Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Externe monitor op de Genos
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 09/11/2017 :  20:58:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Hallo ,

Misschien nog wat te vlug om deze vraag te stellen, maar heeft iemand al geprobeerd om een externe monitor op de Genos aan te sluiten ?
Volgens wat ik op de forums lees zou dit moeten kunnen via de USB aansluiting mits een gepaste converter (USB to VGA).
Echter was ik vandaag toevallig in de buurt van een muziekwinkel, en ben er dan ook even binnengestapt. Hier kreeg ik te horen dat het momenteel nog niet mogelijk zou zijn om een externe monitor op de genos aan te sluiten, omdat Yamaha nog niet de gepaste kabels kan leveren.
Ook kon niemand mij wijzen hoe deze externe monitor in de menu moet aangezet worden opdat deze zou werken (let wel er was geen monitor aangesloten).

Dus ik blijf met een groot vraagteken zitten hieromtrent ???

Op mijn vraag of de Yamaha staander van de tyros 4 ook kan dienen voor de Genos heb ik een positief antwoord gekregen. Deze hoef ik bij een eventuele aankoop van een genos dus niet te wisselen (dat deze van de Genos zwart is ipv grijs voor de Tyros is voor mij geen probleem).

Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 10/11/2017 :  01:02:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Waarschijnlijk gaat Yamaha een dergelijke convertor niet leveren maar kunnen wij gewoon een universele USB2HDMI (USB naar HDMI) omvormer aanschaffen. Peter Baartmans vertelde tijdens de show dat de menu-opties om te bepalen wat er op de externe monitor getoond moet worden automatisch verschijnen op het Genos display zodra een convertor wordt ingeplugd op 1 van de USB poorten (A)

Ga naar bovenaan de pagina

johanleo
Average Member

217 berichten

Geplaatst - 10/11/2017 :  08:47:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Etienne,
Ik heb mijn Tyros statief in mat zwart gespoten. Ik heb een sticker ontworpen met Genos logo en in vinyl laten maken (zilvergrijs). Dit staat heel mooi! Als je interesse hebt, stuur ik je het ontwerp.

johan

Bewerkt door johanleo op 10/11/2017 08:48:14
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 10/11/2017 :  10:23:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Bedankt voor de reacties T-Rossie en JohanLeo.

@T-Rossie
citaat:
Waarschijnlijk gaat Yamaha een dergelijke convertor niet leveren maar kunnen wij gewoon een universele USB2HDMI (USB naar HDMI) omvormer aanschaffen. Peter Baartmans vertelde tijdens de show dat de menu-opties om te bepalen wat er op de externe monitor getoond moet worden automatisch verschijnen op het Genos display zodra een convertor wordt ingeplugd op 1 van de USB poorten (A)

Wat mij betreft zal het een USB/VGA worden (scherm heeft enkel VGA).
Heb ook niet het idee dat HDMI beter zal zijn vermits het Genos scherm een resolutie heeft van 800 x 480 (VGA )volgens de handleiding.

@JohanLeo
citaat:
Ik heb mijn Tyros statief in mat zwart gespoten. Ik heb een sticker ontworpen met Genos logo en in vinyl laten maken (zilvergrijs). Dit staat heel mooi! Als je interesse hebt, stuur ik je het ontwerp.

Knap dat je dat gedaan hebt en bedankt met het voorstel om het ontwerp toe te sturen, maar ik ben tevreden zoals mijn statief eruitziet. Het belangrijkste was om te weten dat het kan dienen voor de Genos.

Mvg
Etienne

Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 10/11/2017 :  11:13:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Net een bericht naar Yamaha verstuurd met mijn vraag.
Zeer snel antwoord gekregen.

Antwoord :
de Genos is compatibel met verschillende USB-to-Video devices, zoals door middels een USB-to HDMI-adapter kan je een moderne TV als monitor gebruiken. Ik heb net de juiste info (PDF) bijgevoegd!

Mvg
Etienne



Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 10/11/2017 :  15:20:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Etienne, zou je mij de PDF (of de inhoud ervan) even willen mailen?


Bewerkt door T-Rossie op 11/11/2017 16:13:32
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 11/11/2017 :  14:03:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
@T-Rossie,

Heb de pdf gisteren verstuurd . Heb je die ontvangen ?

Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 11/11/2017 :  16:12:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Yep, bedankt nog!
Ik heb aangenomen dat vrijwel elke omvormer zal werken en heb er daarom 1 besteld. (staat niet op het lijstje en maar hopen dat ie het doet) ;-)
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 11/11/2017 :  18:00:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
@T-Rossie

Welke heb je besteld en waar ?
Laat ook iets weten als hij werkt aub.
Ben zelf op zoek naar Plugable UGA-2K-A(VGA,HDMI,DVI)

Kijk eens op https://www.psrtutorial.com/forum/index.php/topic,40970.0.html
reactie van 'zionip' reply #16. Is wel in het Engels.
Heel interresant.
Hier wordt ingegaan op verschil tussen VGA en HDMI.
Ook enkele foto's te zien.

Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.

Bewerkt door vlbrgt op 11/11/2017 18:02:40
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 11/11/2017 :  23:13:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Deze heb ik besteld

https://www.allekabels.nl/usb-video-accessoires/6332/1369884/usb-30-naar-hdmi-adapter.html

Update : De geleverde Delock 'Adapter USB3.0 Type-A-Male > HDMI werkt NIET op de Genos

Ik heb nu de i-Tec USB2VGA in bestelling

Bewerkt door T-Rossie op 13/11/2017 11:16:35
Ga naar bovenaan de pagina

BramvT
Junior Member

72 berichten

Geplaatst - 12/11/2017 :  12:27:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat heeft het voor zin om een monitor aan te sluiten terwijl de Genos een touchscreen heeft....tenzij jullie er dit op willen aansluiten.

Ik weet niet of dat werkt ?

https://www.beetronics.nl/15-inch-monitor

Bewerkt door BramvT op 12/11/2017 12:30:31
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1581 berichten

Geplaatst - 12/11/2017 :  12:42:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BramvT

Wat heeft het voor zin om een monitor aan te sluiten terwijl de Genos een touchscreen heeft....tenzij jullie er dit op willen aansluiten.


Bram , Het is handig om je teksten & muziek apart te zien , terwijl je dan wel je keyboard kan blijven bedienen , Is op alle Tyrossen ook mogelijk.

Arno

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

BramvT
Junior Member

72 berichten

Geplaatst - 12/11/2017 :  21:49:00  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soneg

citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BramvT

Wat heeft het voor zin om een monitor aan te sluiten terwijl de Genos een touchscreen heeft....tenzij jullie er dit op willen aansluiten.


Bram , Het is handig om je teksten & muziek apart te zien , terwijl je dan wel je keyboard kan blijven bedienen , Is op alle Tyrossen ook mogelijk.

Arno

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors


Sorry...gebruikte blijkbaar de verkeerde link....ik bedoelde natuurlijk een touchscreen monitor.


https://www.beetronics.nl/15-inch-touchscreen

En dat kan volgens mij bij de s970 van mij ook wat jij omschrijft ?

Bewerkt door BramvT op 12/11/2017 21:50:26
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 13/11/2017 :  09:34:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Hallo,

Gebruik het scherm om de partituur van een song te kunnen volgen.
Echter is het schermpje van de Tyros voor mij te klein om duidelijk te kunnen lezen.
Vandaar dat ik een externe monitor gebruik, en dit met heel goed resultaat.

Het ware natuurlijk heel mooi geweest van Yamaha indien het mogelijk zou zijn geweest om een extern Touch screen te kunnen aansluiten.
Maar dit is dus niet mogelijk - getest op PSRTutorial.com.
https://www.psrtutorial.com/forum/index.php/topic,40970.0.html
Maar wat niet is kan nog komen. De verbinding tussen Genos en monitor verloopt via USB (USB <--> Genos), en vermoed dat het mogelijk zou zijn indien Yamaha de software zou aanpassen.

Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.

Bewerkt door vlbrgt op 13/11/2017 10:12:32
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 17/11/2017 :  10:44:24  Toon profiel  Reageer met citaat
De i-Tec USB2VGA doet het prima en zonder ook maar iets in te hoeven stellen. Het beeldscherm (28" monitor) wordt volledig gevuld en is 'gestoken scherp'. Naar mijn idee veel betere kwaliteit dan de VGA poorten op de Tyrossen.
Ga naar bovenaan de pagina

Bob_H
Starting Member

15 berichten

Geplaatst - 19/11/2017 :  23:01:31  Toon profiel  Reageer met citaat
@ T-Rossie,

Ik heb de Plugable UGA-165 gekocht en deze werkt ook alleen is mij tijdens het testen opgevallen dat bij het tonen van de score en als je de Follow Lights aan hebt staan deze niet meeloopt. Nu vraag ik me af of dat bij de i-Tec USB2VGA ook zo is.

Mvg Bob
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000