Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Registratiebanken tyros5 naar Genos
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

willie
New Member

30 berichten

Geplaatst - 21/11/2017 :  18:48:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Zou een etentje helpen?
Ben even gestopt, weet even niet welke oplossing ik moet proberen.Ik heb het probleem bij Oostendorp neergelegd. Hulp is toegezegd. Bedankt alle meedenkers.
Ik ben niet ontevreden over de Genos,het komt vast nog wel goed.
Vr gr Wil
Ga naar bovenaan de pagina

ton Wouters
Junior Member

84 berichten

Geplaatst - 21/11/2017 :  19:04:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Genos gebruikers.
Houdt moet, ikzelf heb al een tijdje de Korg PA4x met een heel laag serie nummer. Je wil niet weten hoeveel problemen ik in het begin heb gehad met de Korg ( wel nog een tijdje op mijn oude PA2x Pro gespeeld als back up ), maar naar een serie updates komt alles goed. Dit zal echt ook, met de Genos wel goed komen.

Korg Pa4x- Clavia Nord stage 3 - Rcf line array-Midas xl42 met cms 1000, enz enz
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1385 berichten

Geplaatst - 21/11/2017 :  20:31:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb geen problemen.
Ik begrijp doordat dat de Genos soms totaal anders werkt
Je hierdoor erg gefrustreerd kan worden.
Als het niet lukt wil ik best helpen.

Groeten, Wim
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 22/11/2017 :  00:23:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,
Mogelijk kun je uitleggen hoe de registraties kunnen worden aangepast om de paden goed te krijgen?

Murray's tool geeft mij eigenlijk alleen maar errors tijdens het runnen.

Tyros Global Reg. Changer wordt door mijn systeem geblokkeerd vanwege ongewenste toegang.

Ga naar bovenaan de pagina

willie
New Member

30 berichten

Geplaatst - 22/11/2017 :  20:53:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Het advies van T-Rossie opgevolgd, alles naar User gekopieerd, helaas het probleem bestaat nog.
Gr.Wil
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1385 berichten

Geplaatst - 22/11/2017 :  21:59:52  Toon profiel  Reageer met citaat
De algemene tool van registraties is:
Murray's Registration Manager
Is op de site te downloaden:
https://psrtutorial.com/util/best.html

De tool om de drive letters en pad verwijzingen te veranderen is:
Tyros Global Registartion Manager
Is op de site te downloaden:
http://www.kwmusik.dk/Tyros/?id=3
Werkt ook voor de gehele Tyros serie en Genos

Gebruik Murray's Registration Manager om je pad verwizijngen in te zien
Waar de registraties naar toe verwijzen

Voorbeeld STYLE en MIDI SONG:
in een MAP 001 heb ik een style 001.STY en ook een midi song 001.mid staan

Kopieer eerst al je Tyros bestanden naar een USB stick
De Genos heeft de volgende mappen in de User (is drive C:) staan
Expansion
MULTI PAD
REGIST
SONG
STYLE
SYSTEM
TEXT
VOICE

kopieer nu via het scherm home > Style
User (links bovenin scherm)
USER (bovenin scherm)
File (bovenin scherm)
Copy (Bij file Edit)
Copy (bovenin scherm)
kies de MAP 001
Copy
USB1 (links bovenin scherm)
Copy Here

Doe ditzelfde nu ook via het home scherm >
Song A staat standaard op Audio
Song B staat standaard op Midi
Je kan dit ook omwisselen als je dat wil,
maar dan moet de Audio / MIDI keuze (links bovenin scherm)zelf aan passen

Heb je alle type in bijborende mappen al in e Tyros staan kun je de volgende stap overslaan

Heb je net als dit voorbeeld zowel Styles als Songs staan.
kopieer nu via het scherm Song B (standaard) of Song A
User (links bovenin scherm)
USER (bovenin scherm)
File (bovenin scherm)
Copy (Bij file Edit)
Copy (bovenin scherm)
kies de MAP 001
Copy
USB1 (links bovenin scherm)
Copy Here

Dus heb je meerdere type in één zelfde map staan zoals:
Expansion
MULTI PAD
REGIST
SONG
STYLE
SYSTEM
TEXT
VOICE
Kopieer dan de bron map naar de Genos User in de bijbehorende map.
De Genos filterd automatisch de goede bestands typen eruit
Bijv. Kopieer je een map met Styles en Songs in de User map Style,
Dan worden alleen de style bestanden in de User map gekopieerd.

Je kan ook geen ander bestandstype in de user selecteren of zien dan het bestandstype waar je dan staat.

Heb je alle mappen op soort bij soort naar de user gekopieerd.
Open dan Tyros Global Registartion Manager

Source registration folder (in) bij Indir
Kies de bron map van al je registraties bijv. van USB E:/RIGIST Tyros5

Target registration folder (out) bij Indir
Kies de nieuwe map van al je registraties bijv. van USB E:/RIGIST Genos

Style aanvinken
Find what: E:
Replace whith : C:/STYLE

Song aanvinken
Find what: E:
Replace whith : C:/SONG

Multipad aanvinken
Find what: E:
Replace whith : C:/MULTI PAD

Apply en klaar is kees.

De nieuwe registratie map bijv. RIGIST Genos
Kun je nu testen in elke usb poort van de Genos
Werkt alles?
Kopieer dan de submappen van "RIGIST Genos"
via home scherm Regist naar de Genos user
Deze komt automatisch in de Genos registratie map c:/REGIST

Wanneer je daar een registratie kiest zou het ook moeten werken


Bewerkt door tyro op 30/11/2017 07:03:27
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 23/11/2017 :  00:15:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Ook mijn registraties met externe stylen bleken niet te werken en de style werd niet gevonden door Genos.

Met wat moeite kreeg ik de Murray Registration Manager aan de praat en daar kreeg ik te zien dat het pad naar de externe style stond op C:/STYLE (Het Tyros5 pad is het 'kleine' USER geheugen)

Genos heeft een zeer groot USER geheugen en het heet ook daar drive c:
Op de Genos bestaat ook een map STYLE en daar had ik submappen gemaakt zoals Country, Bigband, Jazz etc.
In de submappen bevinden zich wel de externe styles, maar Genos kent de weg er naar toe niet.

Dankzij mijn backup van het Tyros5 USER geheugen heb ik de daarin opgeslagen externe style nu op de USER drive in de map STYLE gezet, dus NIET in submappen maar naast de submappen.

Nu werkt het prima en een USB stick onderin de Genos is niet nodig.

Hopelijk werkt dit ook voor jullie?

Bewerkt door T-Rossie op 23/11/2017 11:05:05
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 23/11/2017 :  11:25:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
@T-Rossie

Even een bijkomend vraagje.
Indien je registratie zou verwijzen naar de bestanden in de submappen, zou het toch kunnen werken veronderstel ik ?

Heb het geprobeerd op het USER geheugen van mijn Tyros 4, en de registratie vind deze bestanden in de submappen wel degelijk.

Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 23/11/2017 :  12:01:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Eigenlijk wil niemand hulpprogramma's gebruiken om instellingen aan te passen opdat registraties het goed doen.

Sommige mensen ervaren deze draad als 'technisch' en 'ingewikkeld', wat zeer begrijpelijk is en daarom zal ik trachten het één en ander stapsgewijs uit te leggen.

REGISTRATIES:
Een registratie is een 'snapshot' (foto) van al uw keyboard instellingen, zoals volumes, transpose, intro, style en style-variatie, tempo etc.

Even kijkend naar de style. Deze kunt u gekozen hebben uit de INTERNE styles, welke vast in de Tyrossen zitten ingebakken.
Het kan echter ook gekozen worden uit EXTERNE styles welke u heeft gekocht en opgeslagen op de Tyros harddisk, een USB stick of het kleine USER geheugen in de Tyros.

Zodra u een registratie maakt met een INTERNE style geeft dit geen problemen want de styles zijn altijd aanwezig.

Maakt u een registratie met een style welke zich op een USB stick bevindt gaat dit goed zolang u de USB stick laat zitten in de Tyros. Indien de stick wordt verwijderd en u kiest de registratie zal de style niet meer gevonden worden.... de stick is immers niet meer gestoken.

Hetzelfde geldt voor opslag op de harddisk en/of het Tyros USER geheugen. Zodra u daarop de style verplaatst, een andere naam geeft óf verwijdert dan zal uw registratie de style niet meer kunnen vinden.

Gebruikers hebben vaak hun eigen manier van opslaan van bijv. EXTERNE styles.
Meestal wordt dat gedaan op de Tyros harddisk in de map STYLE en daarin een onderverdeling makend door middel van submappen zoals ROCK, DANCE, COUNTRY enzovoort. Anderen gebruiken geen submappen en zetten al hun styles in de map STYLE.

Ondergetekende had de beste EXTERNE styles ook nog een keer opgeslagen in het Tyros USER geheugen (in de map STYLE) omdat dit geheugen sneller is dan een harddisk of stick.

Samengevat:
De registratie kan de style halen van
a. Interne styles (presets)
b. USB stick
c. Harddisk
d. USER geheugen

Het is dus essentieel dat u weet waar u uw style heeft opgeslagen. Het mooist zou zijn dat u ze consequent aanroept op de harddisk, de map STYLE en eventueel daarbinnen submappen.

Indien u de registraties als boven heeft opgebouwd dan kunt u eenvoudig de Tyros harddisk (alle mappen inclusief submappen) overzetten op een USB stick welke u plaatst onderin de Genos. Deze stick wordt dan de vervanger voor de Tyros harddisk. Registraties zullen gewoon werken.

Door mijn 'systeem' van aanroepen van styles uit het Tyros USER geheugen, terwijl ik was vergeten om de inhoud van de USER geheugen mapje STYLES over te zetten naar de GENOS USER drive... werkten sommige registraties niet. Helemaal logisch natuurlijk

De komende tijd wil ik toch wat tijd spenderen om de enkele registraties welke EXTERNE styles gebruiken even aan te passen door de styles op te roepen vanaf de GENOS USER drive... vastleggen en opslaan.

Nieuwe registraties welke u aanmaakt op de GENOS zullen het juiste pad altijd vinden.

Opmerking:
Genos is soms een beetje in de war wanneer er meer dan één USB stick is geplaatst en hij kan dan de drive letters verwisselen.

Het advies is om voor registraties alléén de USER drive aan te roepen.... deze blijft namelijk altijd drive C:
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 26/11/2017 :  23:32:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Het probleem van Willie op kunnen lossen met behulp van YRM5. Een stick voor haar aangemaakt.

Op haar Tyros 5 waren ook problemen ontstaan door verplaatsen en renamen van mappen... en dat vlak voor de Genos kwam, dat maakte het wel érg complex/verwarrend.

Al met al valt de Genos niets te verwijten
Ga naar bovenaan de pagina

Wim ter Schiphorst
Average Member

230 berichten

Geplaatst - 02/12/2017 :  14:59:05  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soneg

Alles wat hier en op andere "Fora" is aangedragen als oplossing heb ik proberen op te volgen , Maar ik zit nou al bijna een week te "worstelen"met de registraties , Ik krijg het niet onder controle ?
Het ene moment werkt het perfect en het andere moment wordt de bijbehorende style niet geselecteerd , en als je het dan over een kleine 800 registraties hebt(eigen styles e.d. ) die in het verleden op de Tyros probleemloos werkten ( ook na overstappen van de eerste tot de5e) dan begint het op slot wel te irriteren , Genos klinkt dan wel prachtig maar het editen en programeren is toch absoluut niet hetgene wat ik er van had verwacht , Yamaha had toch op zn minst een fatoenlijk Conversie programma kunnen maken .
Maar we zullen niet opgeven , het zal me lukken op den duur .
Hopelijk komt Yamaha snel met een oplossing . . .

Arno

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors

Ga naar bovenaan de pagina

Wim ter Schiphorst
Average Member

230 berichten

Geplaatst - 02/12/2017 :  15:10:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Soneq. Er zijn meerdere personen met dit probleem. Als je de duitse taal wat machtig bent (anders met google translate) eens gaan kijken op het officiële duitse yamaha forum. Onder anderen item "Backup auf Genos Ubertragen". En als je zelf veel eigen styles hebt gemaakt. "Genos-alte styles mit Revodrums ersatzen" Threads #19,#22,#25 en #27.
Hieruit blijkt dat zelf de professionele makers die nu hun styles moeten updaten voor de Genos ontzettend veel problemen hebben. Die hebben wel honderden Tyros styles die ze over moeten zetten. En zeggen daar wel maanden mee bezig te zijn. Ze hebben dit probleem wat ik eruit begrijp inmiddels met de Yamaha vertegenwoordiging in Duitsland doorgenomen.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim ter Schiphorst
Average Member

230 berichten

Geplaatst - 02/12/2017 :  15:20:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Soneq. Als je de duiste taal wat machtig bent en je hebt het nog niet gedaan zou ik je aanraden eens op de officiële duitse Yamahasite te gaan kijken. Er zijn meerdere personen met dit probleem. Ook de makers van professionele styles die deze nu aan de Genos moeten aanpassen. O.a. Items Tyros5-backup auf Genos ubertragen"". En zeker ook "Genos alte styles mit Revodrums ersetzen" gaat niet alleen over de nieuwe drums maar de Threads #19,#22,#25 en #27 specifiek over de problemen met het updaten van Tyros styles. Zover ik begrijp zijn ze hier maanden meebezig. Zij hebben er enkele honderden. En hebben de officiele Yamaha vertegenwoordigers in Duitsland al op de hoogte gebracht van dit probleem.
Gr. Wim
Ga naar bovenaan de pagina

Wim ter Schiphorst
Average Member

230 berichten

Geplaatst - 02/12/2017 :  16:55:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik bedoelde officiële Yamaha forum http://forum.yamaha-europe.com/
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 02/12/2017 :  19:25:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Wim, dank je voor de info ,ik ben ook bekend met die forums .
Maar ik ben ondertussen begonnen om al mn (song/premium) styles te bewerken en daar dan nieuwe registraties van te maken .
Ik gebruikte de musicfinder geregeld , maar helaas is die niet meer te gebruiken op de genos .
Ik ben zeer tevreden over het geluid en de bediening van de Genos, ik heb er dan ook geen "spijt"van , Maar Yamaha had wel even wat aandacht mogen geven om hun bestaande klanten te helpen met een "conversie" prgramma , iets wat ze in het verleden wel deden voor de Tyros serie.
In ieder geval blijf je zo wel "lekker bezig"

Gr,
Arno

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000