Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Hoop op snelle update Genos
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 4

Audyaplayer
Junior Member

57 berichten

Geplaatst - 26/11/2017 :  11:18:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik mis wat dingetjes die de T5 wel aan boord had,laten we hopen dat de Genos snel een nieuwe update krijgt.

1.Wat ik had beschreven om te scrollen tussen de registratiebanken met de tekst open,
2.De nextfunctie(is niet aanwezig) als je midiles klaar wilt zetten.Nu begint meteen de andere te spelen als je scrollt met datawheel terwijl de ene nog aan het afspelen is.
3.Zeer omslachtig de multirecording,veel te veel knopjes drukken,eerst song starten,dan pas naar mixer om te bewerken enz,hoop dat ze daar een andere opbouw van maken,ga je één keer te ver terug en hij gaat uit de recording,kun je weer van vooraan beginnen,want de Genos onthoud de laatste wijzigingen niet,
4.Datawheel om te scrollen en enter om te openen/starten,kan veel beter en makkelijker.Datawheel is om te zoeken/scrollen,heb je iets gevonden,dan enter.
5.Een samplefuntie zou ook mooi zijn als die aanwezig was.
Ik ga ervan uit dat Yamaha binnenkort wel met een update komt,want dit is toch wel een gemis.Voor als je thuis op je gemak achter de Genos zit,geen probleem,maar sta je op het podium met afleiding en al is het een ander verhaal.

Ik heb het idee dat ik hier meer knopjes moet drukken/activeren dan met de T5,en dat de Genos nog niet af is.

Bewerkt door Audyaplayer op 26/11/2017 12:02:40

Soneg
Advanced Member

1575 berichten

Geplaatst - 26/11/2017 :  12:04:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Ook de list functie om een overzicht van je styls en songs te krijgen vind ik een groot gemis .
en eigenlijk vind ik persoonlijk de musicfinder van de T5 prettiger werken dan de playlist functie .
Het editen van Midi files is ook ontzettend omslachtig geworden , zou toch simpeler moeten kunnen , ik heb op het Psr forum een bedrijf gezien die een editor voor midi & stylen leveren die geschikt is voor de Genos ( incl Revo drum editor)>
http://www.midisoft.pl/en/#strona-dn
Als Yamaha niet met een oplossing komt dan zou zoiets wel een goede optie zijn.
Wat ook wel weer prettig zou zijn als de midi instel pagina voor de MFC10 weer terug zou komen , zou het toch allemaal stukken makkelijker maken.

Arno

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

Aaad
Average Member

101 berichten

Geplaatst - 26/11/2017 :  13:24:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Misschien een schrale troost, maar een keyboard dat in de markt gezet wordt is nooit af. Er moet zo snel mogelijk aan verdiend worden, de ontwikkelingskosten moeten terug komen en de concurrentie moet voorgebleven worden. Daarnaast wordt het fijntunen gedaan n.a.v. bevindingen van de eerste gebruikers. Eigenlijk zijn de eerste gebruikers de "in the field" testers. Als je bijdehand bent, wacht je dus even met aanschaffen tot de grootste problemen zijn opgelost en ga je niet mee in het enthousiasme van de eerste release. De prijs zakt nl ook nog wat na het verzadigen van de markt.

Aad
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1612 berichten

Geplaatst - 26/11/2017 :  14:59:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Aad,

Das nou nét wat ik dit keer doe
ben nog tevreden over de Tyros 5 dus voor mij hoeft het niet meer perse meteen overstappen met alle ellende vandien.

Dat er een Genos gaat komen staat wel vast maar wanneer nog niet...

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61
PA: 2 x LD-Systems Maui 5

Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1385 berichten

Geplaatst - 26/11/2017 :  15:41:01  Toon profiel  Reageer met citaat
welke ellende?

Bijv midi songs klaar zetten doe je met registraties.
Zet ze in een playlist.
Zo kun je ze opvolgorde aanspreken.
Met registratie bank + kun je zo steeds 1 verder.
Pas als je de registratie in drukt word de song veranderd.

Ik vindt de voordelen lang niet opwegen tegen een andere bediening.
Ik vindt het touchscreen display top.
Je hebt 6 scherm toewijsbare vensters onderin.
Je hebt nog 6 toewijsbare knoppen A t/m f
Je 3 toewijsbare pedalen
En een 7 fuctie aan de Rotary/assignable knop.

Vaak went men zich ook dingen aan die veel makkelijker kunnen.
Waardoor bij een overstap men in de problemen komt.

Maak veel meer gebruik van de registraties bijv.
Sla al je gewijzigde style op de HD op.
Dan kun je er altijd bij.
En je komt nooit voor ongewilde andere styles terecht.

De preset style zijn ook sterk veranderd in de Genos.
Zo'n 40 Tyros styles komen niet eens meer voor in de Genos.
Zo'n 70 Tyros styles hebben een andere naam in de Genos.
Zo'n 140 Genos styles zijn helemaal nieuw.

Ik denk dat de meeste negatieve reacties komt door
verkeerde werkwijze, onkunde, gebrek aan kennis/ervaring van het keyboard.

Waarom zou je zoveel styles etc.. in de USER van de Tyros zetten?
Deze is zo vol en op de HD! heb je alle ruimte.
Je kan op de Tyros ook directe koppelingen maken
naar de Styles op de HD1.

In de Tyros1 werd zelfs de USER gebackupt door een batterij.
Batterij leeg? alles weg

Maak altijd één of meerdere backups.
Ook van je USER en system, midi, effects etc..
De BUP van de Tyros werkt niet in de Genos.
Dus appart de system files opslaan van de Tyros.

Groeten, Wim
Ga naar bovenaan de pagina

tyros2
Senior Member

791 berichten

Geplaatst - 26/11/2017 :  19:23:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Het grootste probleem zit vaak tussen de Genos en de rugleuning van de stoel
Is bij de meeste computers ook het geval.

Muzikale Groet
Henk
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

579 berichten

Geplaatst - 26/11/2017 :  20:08:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Denk dat we moeten accepteren dat Genos GEEN Tyros is en dat een groot deel van het ontwerp heel anders is en goed werkt.
Van wat ik op verschillende fora kan meepikken, is dat je de Genos volledig naar je hand kan zetten door 'assignable' knoppen en schermacties.
Ik denk dat we alleen updates zullen zien voor dingen die niet werken zoals ze zouden moeten, en niet voor dingen die gemist worden tov de Tyros serie.

Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1575 berichten

Geplaatst - 26/11/2017 :  20:43:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Als je niet met ideeen met verbeteringen mag komen of dat hier vermelden, wat heeft dan dit forum nog voor functie ?.
De "kritiek" die ik heb op de Genos is puur Opbouwend , om me dan te betichten dat ik niet weet hoe het een en ander werkt vind ik niet erg "complimenteus" .
Geen enkel keyboard zal voor een ieder perfect zijn , maar Yamaha heeft hier 4 jaar over gedaan om dit te ontwikkelen , dan mag je toch wel verwachten dat bepaalde zaken probleemloos functioneren en dat niet bepaalde zaken inleverd maar verbeterd .
En het woord "ellende" heb ik nergens gelezen of genoemd , ben zeer tevreden met de Genos maar er is nog ruimte voor verbeteringen , die met software aanpassingen te bereiken zijn .


Arno

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1385 berichten

Geplaatst - 26/11/2017 :  21:28:30  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
ben nog tevreden over de Tyros 5 dus voor mij hoeft het niet meer perse meteen overstappen met alle ellende vandien.


Dit kwam bij mij een beetje negatief over.


Groeten, Wim

Bewerkt door tyro op 26/11/2017 21:31:17
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3172 berichten

Geplaatst - 26/11/2017 :  23:53:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Wij moeten allemaal wennen aan een nieuw Operating Systeem, wat sommige zaken anders organiseert/oplost dan z'n voorganger.
Afgelopen week heb ik erg veel geleerd over Genos en begrijp nu waarom bepaalde dingen na het overzetten niet goed werken.

Veelal gaat het mis door ons eigen toedoen (lees: rommelig systeembeheer)

Ga naar bovenaan de pagina

Audyaplayer
Junior Member

57 berichten

Geplaatst - 27/11/2017 :  09:51:32  Toon profiel  Reageer met citaat
We missen hier denk ik het onderwerp van discussie,ik zou graag wat dingetje erbij willen hebben wat ik nu mis,natuurlijk,alles kun je weg registreren,maar kom je in de praktijk,iedere lokatie heeft zijn eigen acoustic,dus wil je snel kunnen ingrijpen en meteen saven onder het spelen,maar dat is ook nog een gevoelig puntje,de sliders/touchscreen,als je het aanraakt verspringen de volumes meteen met grote sprongen naar boven of onder,en zo zijn er wat dingetjes meer,bv de slider tussen midi en audio,zou fijn zijn als er een duidelijk middenpunt is,dat je voelt dat ie in de midden staat(een crossfade knop zou ook fijn geweest zijn),als ie nu niet perfect in het midden staat heb je een volumeverschil,Ieder doet werkt op zijn manier,en hier zitten niet alleen grijze koppies op het forum,maar ook pro muzikanten die er hun brood mee verdienen,en Yamaha roept,met de Genos kun je alles in de studio maken zonder randapparatuur,no way,dan komen ze nog veel te kort,want qua techniek lopen ze toch nog wel heel veel achter,wat ik eigenlijk niet kan snappen van zo'n groot lichaam als Yamaha,tuurlijk,het zou niet goed zijn als er geen nieuwe geluiden/styles bij waren gekomen,maar nogmaals,we proberen toch aan te geven wat dit keyboard nog beter zou kunnen maken.Maar ik weet bijna zeker dat Yamaha daar aan werkt en dat er snel een grote update aan zal komen.

Bewerkt door Audyaplayer op 27/11/2017 11:33:30
Ga naar bovenaan de pagina

mr. M.W.
Average Member

152 berichten

Geplaatst - 27/11/2017 :  14:43:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Al met al toch nog niet veel blije gezichten. Dat van mij staat inmiddels ook al weken op de stand ZUURPRUIM
Ga naar bovenaan de pagina

omer
Average Member

177 berichten

Geplaatst - 27/11/2017 :  17:18:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Dit gemor had je bij het verschijnen van de Tyros 5 ook. Dat is allemaal goed gekomen, er zal altijd wel iets beter of anders kunnen. Muziek is vreugde - geniet ervan, Omer
Ga naar bovenaan de pagina

Ronny
Average Member

363 berichten

Geplaatst - 27/11/2017 :  22:53:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb de Genos sinds zaterdag en was er eerlijk gezegd niet helemaal gerust in na alles te hebben gelezen. Maar nu moet ik wel zeggen dat ik ENORM TEVREDEN ben over de kwaliteit van de muziek die daaruit komt. Na te hebben gespeeld op Elka, Solton, Psr 3000, T3, T4, en T5 is dit het beste wat ik tot nu toe heb bespeeld van instrumenten.

Alle Regs zijn intussen overgezet en waar nodig aangepast, ook de midi a voor een accordeon en midi b voor een extern chromatisch klavier werkt uitstekend.
Ga naar bovenaan de pagina

Audyaplayer
Junior Member

57 berichten

Geplaatst - 11/12/2017 :  15:42:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Van een collega gehoord,dat er waarschijnlijk volgende week een mega update eraan komt.Laat maar komen.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim ter Schiphorst
Average Member

225 berichten

Geplaatst - 11/12/2017 :  16:12:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Volgens mij bestaan er al jaren een freeware programma's om Yamaha midifiles te bewerken. O.a PRSUti. Dit omdat maken en bewerken van midi via het keyboard (Tyros) niet eenvoudig is. Zeker niet voor degenen die in de oudheid een Technics KN6000/7000 bezaten. De style creator ten opzichte van het equivalent in de Technics is toch wat zwakjes.



Bewerkt door Wim ter Schiphorst op 11/12/2017 16:17:50
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 4 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000