Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Genos of Tyros5 uitbreiden met premium packs?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

elsenwil
New Member

46 berichten

Geplaatst - 08/12/2017 :  22:02:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben benieuwd of er ook andere forum leden zijn die nog twijfelen over de Genos voices en styles. Want met een Tyros5 zou je toch ook kunnen overwegen om bv voor een paar honderd euro premium packs te installeren. Dan wordt je Tyros5 toch ook zeer veelzijdiger. Of mis ik iets in deze gedachte? Tuurlijk je krijgt er geen touchscreen bij maar verder......

Soneg
Advanced Member

1575 berichten

Geplaatst - 08/12/2017 :  23:08:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Als we bij alles wat nieuw is gaan twijfelen of excuses zoeken om het niet aan te schaffen , speelden we nu nog op boomstammen en trommels.
Vooruitgang heeft nou eenmaal een prijs
Bij elke model wisseling is deze vraag gesteld en zoals je ziet en leest heb je altijd voor en tegenstanders van een bepaald model . Maar vervolgens spelen ze later allen op het nieuwe(re) model .
Ik kijk al weer uit naar de Genos 2

Soneg / Arno



Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

elsenwil
New Member

46 berichten

Geplaatst - 09/12/2017 :  07:49:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Begrijp zeker dat vernieuwingen ons altijd vooruit helpen. Maar ik eil een Tyros5 uitgebreid met premium packs niet vergelijken met het nog steeds spelen op bv trommels.
De vraag is een open vraag bedoelt om een heldere uitleg te krijgen en feiten en facts ontrent voices en styles te vergelijken. Ben benieuwd naar inhoudelijke reacties.
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2981 berichten

Geplaatst - 09/12/2017 :  11:45:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo,

Natuurlijk kun je je Tyros 5 uitbreiden met wat pakketten, dan heb je inderdaad wat nieuwe styles enz.
Maar wat je niet hebt is de grandioze klank, de heel goed klinkende Revo-drums, de vele extra dsp's, het super klavier en noem maar op wat allemaal nieuw is in de Genos.
Ik heb ze alle twee. De Tyros 5 klinkt goed, maar valt in het niet bij de Genos.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

Jeepee
Average Member

121 berichten

Geplaatst - 09/12/2017 :  12:15:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb een T5/76 met een flink aantal expansion packs. Niet zozeer vanwege de extra en uitstekende styles, maar vooral vanwege de extra voices die (voor mij) de investering meer dan waard zijn. Bijzondere voices zoals Arabische, prachtige extra accordeons (te vinden in meerdere packs), en verder voices uit allerlei categorieën als gitaren, orgels, strings, (E)-piano’s, noem maar op. Deze voices vind ik ongelooflijk goed en tillen de T5 boven zichzelf uit. Als je voorkeur meer naar styles uitgaat kom je ook zeker aan je trekken. Je wordt niet overladen met nieuwe styles, maar ze zijn goed en gevarieerd van aard, ook binnen één en hetzelfde pack. Een interessante vraag stel je, of je op een Genos overstapt of een T5 uitbreidt met extra packs. Ik vind de T5 nog steeds zo vreselijk goed wat geluidskwaliteit betreft en hoogstaande effectsectie, dat de behoefte aan een betere geluidskwaliteit niet op komt. Ik zou nog wel een wensenlijstje hebben voor extra voices en zou graag zien dat Yamaha losse voices te koop aanbiedt in plaats van alleen complete packs.

Groet,
Jaap uut Hasselt.

Jeepee

Bewerkt door Jeepee op 09/12/2017 12:17:00
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000