Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Audio bestand
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 14/12/2017 :  15:20:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Hallo,

Ik heb een registratie gemaakt met de juiste song, stijl en pad. Alle benodigde settings zijn gedaan en de registratie is opgeslagen in het USER geheugen.
Alles werkt perfect.Registartie wordt geladen en alle gegevens in het hoofdscherm zijn correct.
De gebruikte song staat in SONG A vermeld.

Nu doe ik een audio recording van het lied en na opname laad ik de audio file in SONG B en kan ik het afspelen. Kan de opname beluisteren en alles werkt weer zoals het hoort.

MAAR nu wil ik afgeraken van die audio in SONG B -> IK wil dus dat deze niet meer getoond wordt in het scherm.
Het opnieuw laden van de registratie verhelpt dit niet. Ook het laden van een andere registratie doet de audio SONG B niet verdwijnen.

Mijn vraag : hoe kan ik SONG B leeg maken ?

Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.

Bewerkt door vlbrgt op 14/12/2017 15:20:31

Audyaplayer
Junior Member

57 berichten

Geplaatst - 15/12/2017 :  10:32:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Heb je het vinkje van song uitstaan in reg memory?Dan weer van voor af beginnen wat je wil registreren.Heb dat ook gezien,zeer frustrerend,maar je moet gewoon weer een nieuwe reg.maken(oude wissen) van alles wat je hebt,in jou geval dus reg plus song A.

Bewerkt door Audyaplayer op 15/12/2017 10:35:39
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 15/12/2017 :  11:45:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Zelfs het laden van een lege registratie verhelpt dit probleem niet.
Die lege registratie heb ik aangemaakt door Genos op te starten met F#6 ingedrukt, en deze dan bewaard als 'lege Reg.rgt'.
Enkel het UIT en AAN zetten van de Genos levert een lege SONG B op.

Dus als je een audio file hebt geladen in SONG A of SONG B kan je die daar niet wegkrijgen ???

Als ik dus een nieuwe registratie wil maken dan moet ik in de REG settings SONG uitvinken, maar dan wordt mijn midi file ook niet in de registratie opgeslagen.

Dit vind ik wel degelijk een probleem !!!

Bij mijn Tyros 4 was er wel nog de mogelijkheid om de AUDIO apart aan of uit te vinken.
Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.

Bewerkt door vlbrgt op 15/12/2017 11:51:09
Ga naar bovenaan de pagina

Audyaplayer
Junior Member

57 berichten

Geplaatst - 15/12/2017 :  11:54:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Idd,dat klopt,misschien dat ze dit ook meenemen in de update die eraan komt,planning volgende week wordt gezegd,we missen nogal wat dingetjes van de T serie,helaas
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 20/12/2017 :  09:50:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
indien het niet mogelijk is om de song leeg te maken
zou men kunnen overwegen om een "dummy"-bestand te maken.
Neem een bestaande midi en/of mp3 of maak een klein midi en/of mp3-bestand, "mute" dit
en verander de naam naar wens in bijvb."neutral" of zet gewoon cijfer "0".
Gebruik dan deze bestanden in een reg.bank indien men niet wil dat een vorig
geladen bestand getoond wordt.
By the way:
men kan ook een nieuwe lege bank maken op volgende wijze:
[Menu] -> [Menu2] -> [Utility] -> [Factory Reset/Backup] -> vink ENKEL [Registration] "AAN"
-> druk op [Factory Reset] -> [Yes] . Et voilą, een nieuwe lege bank is geboren.
Sla de bank nu op en gebruik deze als sjabloon.
VrGr.
eddy vanzee

Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 20/12/2017 :  10:12:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Heb een methode gevonden om beide, SONG A en SONG B, leeg te maken.
Het is een beetje omslachtig maar het werkt perfect.

Voorbereidend werk:
Maak 2 registraties aan, ik heb ze genoemd '_EMPTY SONG' A en '_EMPTY SONG B'.
'_EMPTY SONG A' is een registratie met een MIDI file in SONG A (eender welke), en niets in SONG B.
'_EMPTY SONG B' is een registratie met een MIDI file in SONG B (eender welke), en niets in SONG A.

---------------------------------------
1ste probleem oplossing :
AUDIO file in SONG A verwijderen
-> laad Registratie '_EMPTY SONG A' en de audio file in SONG A zal vervangen worden door de MIDI file. Wil je nu ook deze MIDI file verwijderen, ga dan naar MENU - MENU2 - SONG RECORDING - MIDI MULTI RECORDING - en dan via kruisje rechtsboven terug naar hoofdscherm en de MIDI file is ook verdwenen.

2de probleem oplossing :
AUDIO file in SONG B verwijderen
-> laad Registratie '_EMPTY SONG B' en de audio file in SONG B zal vervangen worden door de MIDI file. Wil je nu ook deze MIDI file verwijderen, ga dan naar MENU - MENU2 - SONG RECORDING - MIDI MULTI RECORDING - en dan via kruisje rechtsboven terug naar hoofdscherm en de MIDI file is ook verdwenen.

3de probleem oplossing:
AUDIO SONG A en AUDIO SONG B verwijderen
-> laad Registratie '_EMPTY SONG A' en de audio file in SONG A zal vervangen worden door de MIDI file.
-> laad Registratie '_EMPTY SONG B' en de audio file in SONG B zal vervangen worden door de MIDI file. Vermits SONG B nu vervangen wordt door een MIDI file zal de MIDI file in SONG A automatisch verdwijnen.
Wil je nu ook deze MIDI file verwijderen, ga dan naar MENU - MENU2 - SONG RECORDING - MIDI MULTI RECORDING - en dan via kruisje rechtsboven terug naar hoofdscherm en de MIDI file is ook verdwenen.

Hoop dat mijn uitleg duidelijk is.

Mvg
Etienne



Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.

Bewerkt door vlbrgt op 20/12/2017 10:13:04
Ga naar bovenaan de pagina

maartenb
Moderator

861 berichten

Geplaatst - 20/12/2017 :  12:58:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor de terugkoppeling, Etienne!


Maarten
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 21/12/2017 :  19:36:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Op het Duitse Yamaha forum volgende tip gevonden om audio file in SONG A en/of SONG B leeg te maken.
Is veel sneller als mijn methode

SONG -> List -> HOME
Laad een registratie zonder Audio file.
En de Audio file is verdwenen.


Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.

Bewerkt door vlbrgt op 21/12/2017 19:39:32
Ga naar bovenaan de pagina

Wim ter Schiphorst
Average Member

230 berichten

Geplaatst - 21/12/2017 :  21:09:47  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:

MAAR nu wil ik afgeraken van die audio in SONG B -> IK wil dus dat deze niet meer getoond wordt in het scherm.
Het opnieuw laden van de registratie verhelpt dit niet. Ook het laden van een andere registratie doet de audio SONG B niet verdwijnen.

Mijn vraag : hoe kan ik SONG B leeg maken ?



Dezelfde discussie op het duite YamahaForum. Hebben daar wat oplossingen aangedragen. Oplossing vlgbrgt niet helemaal waar. werkt niet bij iedereen.

Bewerkt door Wim ter Schiphorst op 21/12/2017 21:11:38
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 22/12/2017 :  11:46:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Inderdaad, de laatste oplossing van het Duitse forum blijkt niet bij iedereen te werken. Vind ik zeer bizar.

Maar de oplossing met de 2 registraties EMPTY A en EMPTY B denk ik dat toch bij iedereen zou moeten werken.

Het voorstel van een van de Duitse forumleden om met een hexeditor een Registratie aan te passen zodat de Song posities leeg worden na het laden van deze registratie is mij althans niet gelukt.

Het principe van een registratie is volgens mij dat alles wat er in staat aangepast wordt, maar wat er niet in opgeslagen is wordt behouden van de vorige setting.


Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.
Ga naar bovenaan de pagina

Ezra
Average Member

206 berichten

Geplaatst - 22/12/2017 :  13:42:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Dit is op mijn Tyros5 hetzelfde. Als ik een registratie heb met een song erbij opgeslagen en ik wissel naar een registratie zonder song erin opgeslagen, dan blijft de "oude" song inderdaad gewoon staan.

Kan wel eens verwarrend werken, omdat ik songs mee laat laden om in Songbook de bladmuziek op te roepen. Die songs hebben bij mij dus de naam van het betreffende liedje dat ik wil spelen. Het kan dus voorkomen dat ik liedje A wil spelen, maar dat de naam van liedje B nog in je scherm staat. Oplossing is om in elke registratie een song mee in te laden, maar dat is nogal bewerkelijk als je dat achteraf voor een hoop registraties moet doen.

Maar, de Genos werkt in dit opzicht dus niet anders dan de Tyros 5 en ik verwacht dan ook niet dat Yamaha het zal aanpassen... Het blijft wel een beetje gissen naar de reden...


X
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 22/12/2017 :  14:44:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
@Ezra
Het gaat om de AUDIO song die niet kan verwijderd worden of onafhankelijk van de Midi kan opgeslagen worden.
Bij de Tyros kon je kiezen SONG en/of AUDIO bij het opslaan van de registratie. Bij de Genos enkel SONG voor zowel Midi als Audio.

Met de Midi file heb ik geen probleem.

Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.

Bewerkt door vlbrgt op 22/12/2017 14:45:10
Ga naar bovenaan de pagina

Ezra
Average Member

206 berichten

Geplaatst - 22/12/2017 :  15:06:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Aha, duidelijk Etienne, dus feitelijk is er in de Genos een optie verdwenen die voorheen wel aanwezig was, namelijk separaat kunnen opslaan van MIDI en/of AUDIO. Da's een vreemde beslissing, ik bn wel benieuwd of Yamaha daar een antwoord op heeft...


X
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2987 berichten

Geplaatst - 22/12/2017 :  16:00:34  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi,

Als je vanavond naar het kerstconcert gaat, speelt daar Martin Harris.
Martin is de grote ontwerper achter de Tyrossen en de Genos.
Misschien is er een kans dat je je vragen aan hem kunt stellen.
B.v. in de pauze.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000